دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 17:37
رویدادهای دانشگاهی

کوتاه از واحدهای قشم، بافق، مهاباد، روانسر، بندرگز و سما اهواز

جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با حضور حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه قشم برگزار شد.
کد خبر : 16593

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جوکار با حضور در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با تقدیر و تشکر از رئیس، اساتید، دانشجویان و رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه ها را مبدأ و منشأ تمام تحولات دانست.


وی افزود: دانشگاه هم باید تولید علم بکند و هم تولید نیروی انسانی کارآمد و هم تولید و تربیت نیروهای متخلق به اخلاق اسلامی کند یعنی دانشگاه هم باید بر روی مسأله علم و دانش و هم بر روی مسأله تربیت و اخلاق کار کند که نتیجه آن می شود یک نیروی متدین، متخصص، کاربلد، کارشناس و کاردان که اینها می توانند اساس توسعه پایدار در جامعه باشند.


نشست فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی بافق


نشست فرهنگی با عنوان جرم‌شناسی، آسیب‌شناسی اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و تلفن همراه در دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار شد.


در این نشست که با همت دفتر فرهنگ اسلامی و در محل سالن کنفرانس دانشکده فنی برگزار شد، جمعی از دانشجویان و اساتید حضور داشتند.


در این نشست فرهنگی سعید دریایی از اساتید رشته حقوق دانشگاه، با برشمردن ویژگی‌های جرایم سایبری و با توجه به گستردگی استفاده کنندگان از این محیط، به تبیین راهکارهای قانونی برای مقابله با جرایم و مجرمان اینترنتی پرداخت و آگاهی بخشی به اقشار مختلف را برای کاهش جرایم، موثر دانست.


برگزاری همایش علمی- پژوهشی با عنوان مراقبت مددجو محور با رویکرد خودمراقبتی در واحد مهاباد


همایش علمی پژوهشی انجمن علمی پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد با عنوان مراقبت مددجو محور با رویکرد خودمراقبتی با شرکت ۱۵مقاله پذیرفته شده در ۹ محور برگزار شد.


رئیس واحد مهاباد در این همایش که اعضای هیئت داوران، رئیس بیمارستان مهاباد و اساتید هیئت علمی و جمع کثیری از دانشجویان پرستاری حضور داشتند، با تقدیر از انجمن علمی پرستاری به اهمیت و مراقبت‌های مددجو محور و نقش مددجویان در حفظ سلامت جامعه پرداخت.


صلاح خان احمدزاده با توجه به توسعه رشته‌های پزشکی، گفت: رشته‌های پرستاری و مامایی جزو رشته‌های فعال در واحد مهاباد هستند و در صورت تصویب نهایی دو رشته کار‌شناسی ارشد مهندسی بیمارستان و کار‌شناسی فناوری و سلامت از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که مراحل اولیه تصویب آن طی شده است مجموع رشته‌های علوم پزشکی واحد مهاباد به چهار رشته ارتقاء می‌یابد.


همایش با سخنرانی رئیس بیمارستان مهاباد و تنی چند از اساتید گروه پرستاری ادامه یافت و در پایان از ۱۵ مقاله پذیرفته شده ۹ مقاله به صورت سخنرانی و ۳ مقاله پوستر و ۳ مقاله به صورت کتابچه همایش ارائه شد.


برگزاری نشست حلقه صالحین بسیج اساتید با موضوع "امربه معروف ونهی از منکر"در واحد روانسر


با حضور حجت الاسلام شکری نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه نشست حلقه صالحین بسیج اساتید با موضوع "امر به معروف و نهی از منکر " در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.


شکری با توجه به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک واجب دینی و در جامعه امروز ما از اهم واجبات است گفت: این فریضه باید در تمامی عرصه ها اجرایی شود .


وی افزود: این فریضه تا آنجا اهمیت دارد که عامل مهم انحراف قوم بنی اسرائیل و عدول از یکتاپرستی و رو آوردن به گوساله پرستی را ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر در این قوم برشمرد.


شکری بیان کرد: اولین گام در اجرای این فریضه شناخت توانمندی های فردی از سوی افراد است و باید هدف فرد مشخص شود و آنچه که بسیار در اجرای به نحو احسن این فریضه الهی مهم است مخاطب شناسی و بر اساس جایگاه و میزان درک با آنان رفتار کردن است که این خود مستلزم شناخت کلام الله متعال قرآن کریم است و این شناخت باید در اساتید دانشگاه دو چندان حاصل شود تا بتوانند رسالت خود را نسبت به این فریضه الهی انجام دهند.


وی استادان را به مطالعه کتبی چون تحریر الوسیله حضرت امام خمینی (ره)، رساله حقوق تألیف آیت الله مشکینی و کتاب هدایت انسانها به سوی الله توصیه کرد.


اعزام کاروان راهیان نور استادان هیئت علمی سما واحد اهواز به شلمچه


به میمنت ماه مبارک رجب و به منظور بزرگداشت ارزش های دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس کاروان راهیان نور اعضای هیئت علمی سما واحد اهواز در کربلای ایران و مشهد شهیدان، شلمچه با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تجدید میثاق کردند.


در این مراسم فرهنگی و معنوی که در محل شهدای شلمچه برگزار شد ابتدا احمد خادمی یکی از بازماندگان جنگ تحمیلی به عنوان راوی به ارائه خاطراتی از جنگ، مناطق جنگی و از خودگذشتگی شهدای پرداخت.


همچنین پس از اقامه نماز ظهر و عصر حجت الاسلام گلستانی معاون فرهنگی و دانشجویی آموزشکده سما اهواز به بیان مطالبی پیرامون جنگ تحمیلی و ارزش های شهدا پرداخت و افزود: آرامش و آسایشی که ما اکنون شاهد آن هستیم مرهون امداد های الهی، بصیرت امام خمینی (ره) و فداکاری های شهدای گرانقدر است.


در ادامه مراسم بازدید از مناطق جنگی برگزار شد و با آن فریبرز فروتن دبیر شورای سیاستگذاری سما در استان خوزستان به ارائه مطالبی درباره حفظ ارزش های انقلاب پرداخته و از اعضای هیئت علمی خواست با رعایت اخلاق و تکریم یکدیگر زمینه همدلی و همزبانی را بوجود آورند و همچنین با احترام به دانشجو و همراهی و تعامل سازنده با مجموعه سازمانی شاهد ارتقا مرکز آموزشی و فرهنگی خود باشند.


کاروان به صورت یکروزه و با حضور فریبرز فروتن دبیرشورای سیاستگذاری سما در استان خوزستان و معاون دانشگاه و مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد اهواز ، فرشین هرمزی نژاد رئیس آموزشکده و تمامی اعضای هیئت علمی سما واحد اهواز برگزار شد.


انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی واحد بندر گز برگزار شد


با حضور کیقبادی نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل های دانشجویی استان گلستان و مسئولان واحد، انتخابات اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی واحد بندرگز در سالن جلسات الغدیر واحد برگزار شد.


دکتر سورنا نسیمی رئیس واحد بندرگز افزود: بعد از برگزاری جلسات مشترک با نماینده رئیس دانشگاه در استان و مدیران فرهنگی و پیگیری‌های انجام شده و نیز دعوت عمومی از دانشجویان علاقه‌مند، انتخابات اعضای جدید شورای مرکزی برگزار شد که با استقبال خوب دانشجویان مواجه شد که ۷ نفر به عنوان اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند و ۲ نفر به عنوان علی البدل انتخاب شدند.


نسیمی ادامه داد: دور جدید فعالیت تشکل با انتخاب مسئولان انجمن و ارائه برنامه کوتاه مدت تا پایان ترم جاری آغاز می‌شود.


وی تصریح کرد: انتخابات انجمن اسلامی استادان نیز برگزار شد که مهندس تجری به عنوان مسئول انجمن اسلامی استادان انتخاب شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته