دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1395 - 09:38

ابراز تمایل اروپایی‌ها برای لغو تحریم‌های سوریه

رئیس‌جمهوری سوریه روز گذشته (یکشنبه) از هیات پارلمانی اتحادیه اروپا در دمشق استقبال کرد. در این دیدار هیات اروپایی از تمایل این کشورها برای لغو تحریم‌ها علیه سوریه خبر دادند.
کد خبر : 165872

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ریاست هیات پارلمانی اروپا را در سفر به دمشق خاویر کوزو، معاون رئیس کمیته خارجی پارلمان اروپا برعهده دارد.


در این دیدار درباره آخرین تحولات سوریه و سیاست‌های اتحادپه اروپا با محوریت جنگ با تروریسم و همچنین ایجاد راهکارها برای نابودی آن تبادل نظر شد.


بشار اسد در این دیدار به معکوس جلوه دادن حجم گسترده‌ اخبار از سوی رسانه‎های غربی در جنگ سوریه پرداخت و گفت: «این موضوع باعث افزایش سفر نمایندگان پارلمان اروپا به سوریه شده است تا از نزدیک در جریان حقایقی که در سوریه رخ می‎‌دهد قرار بگیرند و سپس تصویر واقعی آن را برای ملت‌های خود منعکس کنند.»


وی افزود: «سیاست‌های غلط برخی از کشورهای اروپایی در قبال سوریه و منطقه در راستای حمایت از تروریسم و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه دمشق به گسترش تروریسم در منطقه و افزایش تعداد پناهندگان منجر شده است.»


از سوی دیگر اعضای هیات پارلمانی اتحادپه اروپا بر عزم خود برای بازگشت روابط دیپلماتیک میان کشورهای عضو این اتحادیه و سوریه و رفع تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور تاکید کردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته