دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برانکو: اشتباه نکنید! هنوز قهرمان نشدیم/ با کی‌روش هیچ اختلافی نداشتم

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری در آخرین دیدار خود در لیگ برتر مقابل استقلال خوزستان، با کسب روحیه مضاعف، تهران را به مقصد دوحه ترک کرد تا در سومین دیدارش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در دوحه به مصاف الریان قطر برود. شاگردان برانکو که با اختلاف ١٠ امتیازی نسبت به تراکتورسازی در رده نخست جدول قرار دارند، شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی دارند. سرخ‌های پایتخت، هیچ‌وقت تصویر تیم ٩٥ برانکو و ستاره‌هایش را فراموش نخواهند کرد.
کد خبر : 165849

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، روزنامه اعتماد نوشت: در همین رابطه و برای بررسی شرایط این روزهای پرسپولیس و همین طور وضعیت بازگشت رامین رضاییان به پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ همکلام شدیم تا از زبان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، وضعیت این تیم را بررسی کنیم.


تیم شما باید در قطر به مصاف الریان برود. فکر می‌کنید بتوانید مقابل این تیم قطری به پیروزی برسید و ٧ امتیازی شوید؟



نمی‌توانم برای کسب پیروزی مقابل الریان قولی بدهم اما هدف من کسب پیروزی در این دیدار است. همیشه شیوه کاری من اینگونه بوده که بازی به بازی پیش می‌رفتیم. الان هم همین گونه است. پس از کسب پیروزی شیرین مقابل استقلال خوزستان کارمان را در لیگ برتر در سال ٩٥ به پایان بردیم و خودمان را آماده دیدار برابر الریان قطر کرده‌ایم. در روزهای گذشته تمرین‌های خوبی هم انجام دادیم و فکر می‌کنم بتوانیم با آمادگی کامل به مصاف این تیم قطری برویم.


تیم الریان از نظر بازیکن شرایط بسیار خوبی دارد و حتی این تیم در برابر الوحده هم به پیروزی رسید. با این حساب چه شناختی از این تیم دارید؟


بازی‌های قبلی الریان را به طور کامل آنالیز کرده‌ایم و می‌دانیم آنها از چه شیوه‌ای برای بازی استفاده می‌کنند. الریان ١٢ بازیکن خارجی در اختیار دارد که همین موضوع کار ما را بسیار سخت خواهد کرد. البته ما هم بازیکنان ملی‌پوشی داریم که همگی نفرات خوب لیگ محسوب می‌شوند. ترسی از مقابله با تیم قطری نداریم و برای کسب پیروزی به قطر خواهیم رفت. می‌دانیم اگر در این بازی به پیروزی برسیم علاوه بر کسب سه امتیاز و هموار کردن راه‌مان برای صعود می‌توانیم با استرس کمتری سال جدید را آغاز کنیم. بنابراین قطعا به دنبال پیروزی خواهیم بود.


به سال جدید اشاره کردید. عیدی شما به هواداران به مناسبت آغاز سال نو چیست؟


پیش از اینکه سال نو آغاز شود ما یک پیروزی شیرین برابر استقلال خوزستان به دست آوردیم که این پیروزی را به عنوان عیدی به هواداران تقدیم کردیم. اختلاف امتیازی خوبی هم با تیم دوم جدول یعنی تراکتورسازی تبریز داریم. این موضوع شانس ما را برای کسب عنوان قهرمانی بیشتر کرده است. به همین خاطر فکر می‌کنم تا به حال عیدی خوبی به هواداران داده‌ایم اما می‌خواهیم با پیروزی مقابل الریان قطر پیش از آغاز سال نو یک خوشحالی مضاعف را به هواداران پرسپولیس و البته فوتبال ایران تقدیم کنیم.


نتایج خوبی که شما در این فصل با پیروزی کسب کردید انتظارها را از تیم‌تان بالا برده است. خیلی‌ها تیم شما را از الان قهرمان لیگ می‌دانند.


اشتباه نکنید؛ ما هنوز قهرمان لیگ نشده‌ایم. البته همان‌طور که گفتم شانس زیادی برای قهرمانی داریم اما تا زمانی که به طور کامل از نظر امتیازی و روی کاغذ مطمئن نشدیم که قهرمان شدیم، دست از کار، تلاش و جنگیدن برنخواهیم داشت. باید بجنگیم تا پرسپولیس قهرمان شود. فراموش نکنید رقبای ما از تیم‌های خوب و با کیفیتی هستند و کوچک‌ترین اشتباه ما می‌تواند صدر جدول را از ما بگیرد.


با روندی که در پیش گرفته‌اید، شاید هواداران شما الان انتظار قهرمانی پرسپولیس را در آسیا داشته باشند. به این مهم دست‌پیدا می‌کنید؟


نمی‌شود قولی داد و درباره این مساله صحبت کرد اما زمانی که من قراردادم را با پرسپولیس تمدید کردم یک قرارداد دو ساله امضا کردیم و با باشگاه اهداف کلی را مشخص کردیم. هدف ما جنگیدن و رسیدن به موفقیت و پیروزی است اما نمی‌شود هیچ ضمانت و قولی بابت این موضوع داد. ما در لیگ قهرمانان آسیا بازی به بازی پیش می‌رویم و برای هر بازی برنامه خاص خودش را داریم.


بحث اصلی حواشی این روزهای پرسپولیس مربوط به اخراج رامین رضاییان است. به راستی چه اتفاقی میان شما و رامین رضاییان رخ داده است که حاضر به بخشیدن او نیستید؟


درباره رامین رضاییان باید بگویم مساله‌ای وجود ندارد که بخواهم او را ببخشم. او از نظر فنی شرایط خوبی دارد اما در حال حاضر در اختیار باشگاه است. رامین رضاییان در ابتدای فصل به ترکیه رفت و بازگشت و در تیم هم حضور داشت. هر زمانی که تشخیص می‌دادم برای تیم بازی می‌کرد. الان هم بابت این اتفاقات از او ناراحت نیستم. حواشی رخ داده و رامین به خاطر آن حواشی باید منتظر تصمیم کمیته انضباطی باشگاه باشد. ما نمی‌توانیم به طور قطع درباره این بازیکن صحبت کنیم و درباره فرضیات اظهارنظر داشته باشیم. او بازیکن ملی‌پوش است و همه از ملی‌پوشان انتظار بیشتری دارند تا رفتار بهتری از خود نشان دهند. او پس از درگیری‌اش با علی علیپور بر سر میز شام به من گفت چرا فقط با من این‌گونه رفتار می‌کنید در حالی که سایر بازیکنان هم‌چنین حواشی‌ای داشته‌اند. فکر می‌کنم اینگونه واکنش‌ها طبیعی باشد. نمی‌شود از همه بازیکنان انتظار داشت یک واکنش یکسان را نشان دهند.


به نظرم اختلافات شما و آقای کی‌روش حل شده است اما گویا شما از اظهارات کی‌روش که اعلام کرده بود بازیکنان پرسپولیس چاق هستند ناراحت بوده‌اید.


چرا می‌گویید ما اختلاف داشتیم؟ من با کی‌روش هیچ اختلافی نداشتم. تنها مساله‌ای که وجود داشت این بود که به عنوان یک مربی از نظر فنی نظرم را بیان کردم. من یک مربی فوتبال هستم و می‌توانم درباره مسائل فنی علی‌الخصوص مسائل فنی بازیکنانم اظهارنظر کنم. حالا اینکه شما می‌گویید مربی تیم ملی چه اظهارنظری داشته به من ارتباطی ندارد. کارلوس کی‌روش، مربی تیم ملی است و حق دارد هر بازیکنی که نیاز دارد و تشخیص می‌دهد را به تیم ملی دعوت کند. اگر نیاز باشد و بازیکنان پرسپولیس را دعوت کند قاعدتا این بازیکنان باید در اردوی تیم ملی حاضر شوند. ا‌گر هم غیر از این باشد باز هم کی‌روش حق دارد که ترکیب و بازیکنان مورد نظرش را خودش انتخاب کند. کسی نمی‌تواند به این مساله خرده بگیرد. اما نکته مهم و حایز اهمیت این است که من و باشگاه پرسپولیس و کادر فنی و بازیکنان همه آرزو داریم که تیم ملی فوتبال ایران موفق شود زیرا بر این باوریم موفقیت تیم ملی باعث موفقیت باشگاه‌ها هم می‌شود. البته کتمان نمی‌کنم دوست داریم هرچه بیشتر بازیکن از تیم ما به تیم ملی دعوت شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته