دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 12:36
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

40 درصد روستاییان کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند

رئیس سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از نبود اطلاعات اقتصادی دقیق خانوارها در کشور گفت: بر اساس آمار موجود در سال‌های اخیر شمار افرادی که در سال 91 در جامعه شهری زیر خط فقر بودند 30 درصد و در جامعه روستایی 40 درصد است.
کد خبر : 16575

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، انوشیروان محسنی بندپی در همایش مددکاری اجتماعی و مسئولیت اجتماعی انجمن‌های مددکاری را انجمن‌هایی فعال و پویا معرفی کرد که از ظرفیت‌های علمی و تخصصی بالایی برخورداند و بهره‌گیری بهزیستی از این ظرفیت و پتانسیل موجود می‌تواند در تحقق اهداف و بالندگی بسیار موثر باشد.


وی ادامه داد: مجموعه خدمات بهزیستی می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت نهادها و انجمن‌هایی که نیروهای متخصص در آن فعالیت می‌کنند به اهداف خود نزدیک شود، سیاست‌گذاری، مردم و انجمن‌های علمی تخصصی سه ضلع مثلث در این حوزه هستند و اگر سازمانی در سیاست‌گذاری خود استفاده از منابع ملی و نیروهای متخصص را مدنظر داشته باشد. در کار خود موفق‌تر خواهد بود. نیروهای تحصیل کرده با تجربه و علم خود می‌توانند به سازمان‌ها در رسیدن به اهداف خود کمک کنند.


رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سرشماری‌ها و افراد زیر خط فقر در جامعه گفت: براساس سرشماری های انجام شده در نیمه اول سال 84، 11.3 مردم زیر خط فقر بودند همچنین در سال 57، 40 درصد از مردم کشور زیرخط فقر بودند که این میزان درسال 76، 20 درصد و در سال 91، 30 درصد بوده‌اند.








رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بر اساس گزارش بانک جهانی، شاخص خط فقر در سال 57 در ایران 40 درصد، در سال 76، 20 درصد و در سال 84، 11 درصد اعلام شده گفت: طی سال‌های اخیر این آمار مجدد افزایش یافته و شمار افرادی که در سال 91 در جامعه شهری زیر خط فقر بودند 30 درصد و در جامعه روستایی 40 درصد است

وی به ضعف در تدوین جامعه آماری کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه یکی از ضعف‌های کشور این است که اطلاعات و آمار درستی و دقیقی از اطلاعات اقتصادی خانواده‌ها در دست نیست و به دلیل نبود اطلاعات اقتصادی شفاف از خانواده‌ها تا کنون یارانه به همه مردم تعلق می‌گیرد در حالی که به گفته آیت الله مکارم شیرازی یارانه‌ها باید به افراد مستحق اختصاص داده شود بر همین اساس سازمان بهزیستی کشور درصدد است اطلاعات آماری و اجتماعی از جامعه هدف خود به دست آورد تا بر اساس اطلاعات دقیق نیازمندان و مستحقان تحت پوشش قرار گیرند.


وی ادامه داد: بنده خود عضو هیئت علمی هستم و معتقدم با حقوق حدود 6 تا 7 میلیون تومان نباید یارانه بگیرم،‌ ما بهتر می‌توانیم خود را به عدالت نزدیک کنیم و باید سبدهای غذایی به افراد مستحق و نیازمند اختصاص یابد.


رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: با توجه به اینکه امروزه جامعه صنعتی شده است بسیاری از خانواده‌ها از یکدیگر دور شده و با سرگرمی در شبکه‌های اجتماعی و تلفن همراه ارتباطات ضعیفی با سایر اعضای خانواده و اطرافیان برقرار می‌کنند که این موضوع باعث کمرنگ‌تر شدن سرمایه اجتماعی در کشور شده و موجبات گسترش آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند. درصورتی که تقویت سرمایه اجتماعی در کاهش جرم موثر است.


رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان در خصوص تأمین مسکن دانشجویان سازمان بهزیستی، تصریح کرد: یکی از سیاست‌های ما تأمین مسکن افراد تحت پوشش است که بر اساس شاخص‌های موجود خانواده‌های دارای چند فرزند معلول را در اولویت این موضوع قرار دادیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته