دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1395 - 14:30
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرد(2):

اعطای سبد کالا به مددجویان کمیته امداد/مذاکره برای تحت پوشش گرفتن افراد نیازمند بدون شناسنامه

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از کاهش 140هزار خانوار از تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: در این ایام از سوی دولت یک سبد کالا به تمامی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و حتی سایر نیازمندان پرداخت خواهد شد که به صورت وجه نقد نیست.
کد خبر : 165723

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد را یک میلیون و 740 هزار خانوار اعلام کرد که هم اکنون تعداد آنها به یک میلیون و 600 هزار خانوار رسیده است و از ابتدای امسال تاکنون 140 هزار خانوار از طریق تحقیق، خودکفایی و ... پالایش و از چرخه حمایت خارج شده‌اند.


وی افزود: امسال موفق به ساخت و تحویل هزار واحد مسکونی و همچنین تعمیر و بازسازی 40 تا 50 هزار واحد مسکونی دیگر برای مددجویان تحت پوشش شدیم، همچنین تابستان امسال قراردادی به منظور ساخت 5400 واحد مسکن روستایی مددجویی در شش استان مرزی کشور با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منعقد کردیم. این واحدها عمدتا در مناطق دورافتاده و دوردست روستایی که ساخت آنها برای پیمانکاران به صرفه نیست ساخته خواهد شد که تا کنون 3000 واحد آن یا تحویل داده شده یا تا آخر سال تحویل داده می‌شود.


ساخت و بازسازی مسکن مددجویان کمیته امداد


فتاح ادامه داد: ساخت این واحدهای مسکونی با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی در مناطق دوردست روستایی است که از وام و منابع مردمی کمیته امداد نیز برای ساخت آنها استفاده کردیم. این در حالیست که سپاه هم برای ساخت این منازل هیچ هزینه‌ای را دریافت نمی‌کند.


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مورد همکاری با بنیاد برکت برای ساخت مسکن مددجویی اظهار کرد: با بنیاد برکت همکاری نزدیکی داریم و در بسیاری از مواقع کد و آدرس ساخت مسکن را ما به این بنیاد معرفی کردیم و آنها نسبت به ساخت و ساز در آن منطقه اقدام کرده‌اند.بر همین اساس آستان قدس رضوی و بنیاد برکت به ساخت 8000 واحد مسکونی مددجویان متعهد شدند که در این همکاری نیز کمیته امداد هیچ مبلغی را پرداخت نمی‌کند.


وی به افتتاح صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اشاره کرد و گفت: هم اکنون این صندوق با مجوز بانک مرکزی در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی شده است و چندی پیش نیز به عضویت شبکه شتاب درآمد، طبق اساسنامه کمیته امداد و همچنین مجوز این بانک فقط می‌توانیم وام‌های قرض‌الحسنه ضروری پرداخت کنیم هر چند میزان این وام‌ها کم است اما وسعت آن زیاد است که امیدواریم سال آینده با افزایش سپرده‌گذاری مردمی، میزان و گستره آن رشد کند تا در چند سال آینده تبدیل به یک بانک قرض‌الحسنه درست و حسابی در کشور شود و فرهنگ قرض‌الحسنه را نیز رواج دهد. .


رئیس کمیته امداد امام خمینی یادآور شد: امسال مبادی ورودی از طریق اینترنت به سیستم کمیته امداد را هم از نظر اطلاع‌رسانی و هم پرداخت‌ها توسعه دادیم، سال آینده کمیته امداد کاملا شفاف و شیشه‌ای عمل خواهد کرد به طوری که درآمدها، هزینه‌ها و درآمدهای جاری این نهاد به طور کامل شفاف می‌شود تا مردم کاملا از نحوه هزینه‌کرد احسان خود باخبر باشند.


فتاح افزود: برای اولین بار امسال صندوق صدقات پیامکی کمیته امداد در کشور ایجاد شد و تاکنون حدود یک میلیون نفر در آن ثبت‌نام کرده‌اند این در حالی است که این روش علاوه بر اثرات مثبت خود هزینه‌های صندوق‌های صدقات و همچنین مسائلی چون ناامنی آنها را ندارد.


وی به برگزاری جشن نیکوکاری اشاره کرد و گفت: صندوق‌های جشن نیکوکاری همچنان پابرجاست و امیدواریم مردم با کمک خود باعث شوند مددجویان و نیازمندان مانند سایرین بتوانند در آستانه سال نو به نیازهای خود پاسخ دهند.


مذاکره برای تحت پوشش گرفتن افراد نیازمند بدون شناسنامه


فتاح با اشاره به افراد بدون شناسنامه در نقاط مرزی کشور گفت: هم اکنون قوانین اجازه نمی‌دهد که کمیته امداد خانواده‌هایی را که دارای سرپرست نامعلوم، مفقود، بدون شناسنامه و یا غیر ایرانی هستند،تحت پوشش قرار دهد البته کمیته امداد از نظر شناسایی این افراد هیچ مشکلی ندارد و تقریبا اکثر آنها شناسایی شدند. با اینکه ما نمی‌توانیم به لحاظ قانونی این افراد را تحت پوشش خود قرار دهیم اما خدمات موردی را دریافت می‌کنند و از سال‌های گذشته در حال مذاکرده با نهادهای ذی ربط هستیم زیرا شرط پرداخت مستمری دولت به آنها داشتن شناسنامه است.


اعطای 100 هزار فقره وام اشتغال


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشتغال را مهمترین ماموریت این نهاد حمایتی دانست و گفت:امسال رقم تسهیلات بانکی کمیته امداد 1000 میلیارد تومان بود که 100 هزار فقره وام اشتغال پرداخت کردیم. خوشبختانه در سال آینده رقم این تسهیلات به 2100 میلیارد تومان رسیده، این در حالیست که در سال آینده از محل بودجه صندوق امداد ولایت نیز به مساله اشتغال اختصاص خواهیم داد.


اعطای سبد کالا به مددجویان کمیته امداد


فتاح در مورد اعطای سبد کالا به مددجویان کمیته امداد گفت: در زمینه اعطای سبد کالا با دولت و وزارت رفاه هماهنگ کردیم و در این ایام یک سبد کالا از طرف دولت به تمامی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و حتی سایر نیازمندان پرداخت خواهد شد که به صورت کالا بوده و وجه نقد نیست.


وی افزود: کمک‌های مردم در جشن نیکوکاری نیز در اولین فرصت تا دو روز اول فروردین ماه 96 در میان مددجویان توزیع خواهد شد. این در حالیست که استان‌های تهران، قم و البرز نیز بن فروشگاه‌های رسمی را خارج از مستمری به مددجویان خود پرداخت می‌کند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
زهرافدایی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۸
۰
سلام
دختری هستم بی سرپرست هستم مجردم پدر و مادرم فوت شدن زیر پوشش کمیته هستم اگه امکان داره مستمری کمیته منو زیاد کنید چون درامدی ندارم فقط با یارانه پول کمیته زندگیمو راه میبرم نمی تونم کرایه خونم بدم اگه میشه یک وام بهم بدین واسه رهن خونم که کرایه ندم لطفا به مشکلم رسیدگی کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۷
۰
لطفا حقوق کمیته ام زیادکنی درامدی ندارم ومشکل وامم حل کنی ضامن ندارم
زهرافدایی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۹
۰
اقای مهندس فتاح وقتی من دختری هستم بی سرپرست هستم پدر مادرم فوت شدن درامدی ندارم نمی‌تونم کرایه خونم بدم تو این وضع اقتصادی لطفا حداقل حقوق کمیته‌ام را زیاد کنی خرج زندگیم دربیاد من چجوری با این حقوق کم هم کرایه خونه بدم هم زندگی کنم وقتی من زندگی خوبی ندارم حداقل کمیته باید وام بلاعوض بهم بده مسکن من حل بشه کرایه خونه ندم یا کمیته برام یک خونه بخره رفتم کمیته میگه اگه بیست ملیون داشته باشی کمیته هم کمک می‌کنه برات یک خونه بخریم حالا تو را خدا شما یک کمکی بهم کنی تا با کمک کمیته برام خونه بخره از مستاجری راحت بشم یک دختر بی ‌سرپرست چکار کنه
زهرافدایی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۵
۰
اقای فتاح ازتون خواهش می‌کنم تو را خدا در حقم پدری کنی منکه پدر مادر ندارم اون روز رفتم کمیته قوچان مددکار کمیته بهم گفت اگه تو بیست ملیون پول بدی کمیته بقیه‌اش کمیته کمک می‌کنه از این واحد وامی ها برات میخرند منکه پول ندارم تو را خدایا بهم وام بلا عوض بدین بدم کمیته برام خونه بخره مشکل مسکن دارم تو را خدا منو ناامید نکنی من این بیست ملیمون رو ندارم بدم واسه خونه حداقل بهم وام بدین بدون ضامن پول وام بدم کمیته برام خونه بخره کمیته هم کمک میکنه
سحر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
۰
با سلام خانمی هستم مطلقه ۳۲ ساله که از سال ۸۹ مستقل هستم چند سالیه زیر پوشش کمیته هستم ولی دو سه سالی بیشتر حقوق و سبد کالا بهم ندادن از سال ۹۵ نه حقوقی دادن نه سبد کالایی هر بارم که میری کمیته یه نظری میدن حالا هم بعد این همه سال دوباره میگن مدارکت بیار اجاره نامه بیار و برو حساب امداد ولایت باز کن من بیکارم در حال حاظر از کجا باید مخارجم را در بیارم فقط ۴۵ تومان یارانه دارم امثال زنهایی عین من باید چیکار کنن توی این مملکت یا بمیرن یا معتاد بشن یا هرزه تو رو خدا اینقده مردم رو توی منگنه نزارید مهر طلاق که تو مدارک مردم هستش دیگه اینقدر ما رو اینطرف اونطرف نفرستید
سحر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
۰
من زیر پوشش کمیته هستم بندر عباس شعبه دامایی ولی هیچ کمکی بهم نکردن پس تشکیل پرونده واسه چی بدیم هر چند سال یکبار همش میگن مدارک بیار بروا ستهشاد بیار ولی دریغ از نه حقوقی نه سبد کالایی فقط یه کارت بیمه دادن که اونم هر دکتری میری همش باید ازاد پرداخت کنی برای متخصص چون دکترهای کمیته اکثرا نا مشخصه کجا مطب دارن ۴ تا از دندونام نیاز به جراحی و کشیدن داره همچنین کیست تخمدان وتنبلی تخمدان دارم ولی به دلیل اینکه هیچ پولی ندارم که مخارجمو بدم مجبورم تحمل کنم درد و مریضیمو خدا رو خوش نمیاتش امثال ماها افسردگی بگیرن وتن به خودکشی بدن
سحر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
۰
بنده مستاجر هستم ماهی ۴۵۰ اجاره خونمه چهارشنبه تا جمعه هم دخترم میات پیشم ۱۵ سالشه که کلا هر چیزی میخواد من مجبورم براش بخرم چون پدرش خرجشو نمیده و اونم پیش ما در بزرگش زندگی میکنه حتی نتونستم بچمو زیر پوشش کمیته کنم چون حضانتش با پدرشه ولی دریغ از یه هزاری خرج بچه بده هر چند بیکاره و دو تا زن دیگه و ۵ تا بچه دیگه هم داره اینده امسال من و این بچه‌ها به کجا باید بکشه وقتی هیچ حمایتی از سوی دولت بهمون نمی‌شه
فرزانه یعقوبی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
۰
سلام منم جداشدم و ی دختر ۴ ساله دارم ک شوهرسابقم نفقه بچمو نمیده مستاجر هم هسم ماها باید چیکاکنیم کی میخواد ب دادمون برسه؟
هلدینگ شایسته