دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1395 - 11:40
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بیشترین شهدای دوران دفاع مقدس در اسفند به مقام شهادت رسیدند

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: 22 اسفند به صورت نمادین در تقویم به عنوان روز «شهید» به ثبت رسیده است، زیرا خرداد، شهریور و تیر ماه نیز به واسطه رخداد‌های خونین و شهادت شهیدان رجایی و بهشتی ماه شهادت محسوب می‌شود.
کد خبر : 165612

محسن انصاری، قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به روز شهید (22 اسفند)، گفت: بنیاد شهید در سال 58 به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و از آن روز تاکنون بنیاد در خدمت خانواده‌های شهدا و ایثارگران بوده است.


وی افزود: تیر ماه سال 83 در جلسه 544 شورای عالی انقلاب فرهنگی روز بزرگداشت شهدا نیز تصویب شد و در تقویم به ثبت رسید.


انصاری با بیان اینکه بیشترین شهدا در اسفندماه به مقام شهادت رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: 13 درصد شهدای دوران دفاع مقدس و بیش از 60 نفر از فرماندهان لشکرها، تیپ‌ها و گردان‌ها از جمله شهیدان باکری، خرازی، همت و ابوعمار در ماه اسفند به مقام شهادت رسیدند و علت این امر آن است که بیشترین عملیات‌ها در فصل زمستان انجام می‌شد.


قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: 22 اسفند به شکلی نمادین در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز بزرگداشت شهدا معرفی شده است زیرا خرداد، شهریور و تیر ماه نیز به واسطه رخداد‌های خونین و شهادت شهیدان رجایی و بهشتی ماه شهادت محسوب می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته