دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

متن و حاشیه تجمعات خراسان جنوبی/ استاندار: گفتند با چوب و چماق از استانداری بیرونت خواهیم کرد!

این خطه از ایران به قدری در حوزه هنر سرآمد است که نام خود را برای همیشه به یکی از سبک‌های موسیقی ایرانی سنجاق کرده است و اهالی موسیقی نمی‌توانند به راحتی از کنار موسیقی خراسانی و استادان آواز و ساز این خطه از ایران گذر کنند، اما در چند ماه گذشته همواره نام آن در کنار برنامه‌های هنری جنجال‌آفرین شده است، تا جایی که اسباب استعفای وزیر سابق ارشاد را فراهم کرد. به نظر می‌رسد جنجال‌های هنر در خراسان و مدیران دولتی این خطه از ایران تمامی ندارد.
کد خبر : 165601
به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از اعتماد، این‌بار حاشیه‌ها و حملات دامن استاندار خراسان جنوبی را گرفته است. ماجرا از بیست روز پیش آغاز شد، ازدیداری که علی‌‌‌اکبر پرویزی با هنرمندان داشت. با انتشار صحبت‌های او در فضای خبری استان خراسان جنوبی صدای اعتراض‌ها ابتدا از تریبون‌های نماز جمعه بلند شد و در نهایت به تحصن تعدادی از روحانیون و ائمه جمعه در حوزه علمیه سفیران هدایت شهر بیرجند انجامید. تحصنی که به گفته متحصنان تا عزل استاندار ادامه خواهد داشت. موضوع پرویزی با مخالفان دولت حسن روحانی در بیرجند اما سر دراز دارد. هشت ماه پیش بود که وزیر کشور دست به یکسری تغییرات در میان استانداران خود زد و در این میان علی‌اکبر پرویزی را که پیش از این استاندار خراسان شمالی بود به استانداری خراسان جنوبی منصوب کرد. رحمانی‌فضلی تاکید کرد دلیل این جابه‌جایی موفقیت پرویزی در اداره استان و با هدف بهتر شدن وضعیت خراسان جنوبی بوده است. این جابه‌جایی اما به کام مخالفان دولت خوش نیامد تا جایی که از تریبون‌های رسمی خود استاندار را تهدید کردند که در صورت حضور در این استان با چوب و چماق او را بیرون خواهند کرد. با همه این اوصاف پرویزی کار خود را در استانداری خراسان جنوبی آغاز کرد، تا امروز که در آخرین روزهای پایان سال ٩٥ با یک جنجال تازه رو به رو شده است، جنجالی که می‌گوید با هدف ضربه زدن به دولت به پا شده است.

هدف‌شان ضربه به دولت است
برعکس اینکه می‌گفتند امکان تماس تلفنی با استاندار وجود ندارد اما با دومین بوق تلفن همراه خود را جواب داد. پشت خط بسیار خونسرد و آرام است و با طمانینه سخن می‌گوید و با آرامش خاصی می‌گوید: در فضای سیاسی چنین اتفاقاتی طبیعی است و با نزدیک شدن انتخابات هم شدت خواهد گرفت. به نظر می‌رسد او خود را برای چنین روزهایی آماده کرده است. در پاسخ به این سوال که چرا در این بیست رو گذشته واکنشی به این جریانات نشان نداده است، می‌گوید: «من برای رنجاندن مردم به این استان نیامدم که با هر اتفاقی بخواهم به اینگونه بحث‌ها دامن بزنم، من می‌خواهم فضای این استان آرام باشد و آرامش مردم بر هم نخورد به ویژه که سفر رییس‌جمهور به بیرجند در پیش است و چند ماه هم بیشتر تا انتخابات باقی نمانده است و نباید فضای سیاسی استان را متشنج کرد، به همین دلیل در این بیست روز سکوت کردم و چیزی نگفتم اما فکر می‌کنم الان دیگر بهتر است مردم واقعیت را بدانند. وقتی از او درباره واقعیت جریان می‌پرسم، می‌خندد و می‌گوید: «حدود بیست روز پیش من دیداری با هنرمندان استان داشتم و پس از این دیدار بود که یکی از سایت‌های مخالف دولت به نقل از من نوشت که در این دیدار گفته‌ام رقص مختلط زن و مرد مانعی ندارد و متاسفانه تریبون‌های نماز جمعه هم مرکز دامن زدن به این بحث شدند». پرویزی ادامه می‌دهد: «من چنین حرفی را نزدم و صحبت‌های من در جمع هنرمندان تحریف و منتشر شده است و به همین دلیل ما هم فایل صوتی را منتشر کردیم و هم صحبت‌های اصلی من را بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری قرار دادیم. دیروز هم من در جلسه شورای اداری استان در مورد این موضوع توضیح دادم و گفتم اگر کسی از حرف‌های من برداشت توهین‌آمیزی کرده است، عذرخواهی می‌کنم. پرویزی در پاسخ به این سوال که هدف از این دست اقدامات علیه او چیست، گفت: «اگر دغدغه کسانی که متحصن شده‌اند حرف‌های من باشد با توضیحاتی که وزارت کشور و شخص من ارایه دادم و با توجه به اینکه حرف‌های من تحریف شده است باید این اقدامات پایان یابد زیرا از اساس انتساب چنین حرف‌هایی به من کذب است اما به نظر می‌رسد هدف ضربه زدن به دولت باشد.» او اضافه کرد: «به هر حال اینگونه اقدامات فقط مختص به خراسان جنوبی نیست، مخالفان دولت در سراسر کشور از هر بهانه‌ای برای ضربه زدن به دولت استفاده می‌کنند». با خونسردی تاکید می‌کند: «به هر حال در فضای سیاسی چنین اتفاقاتی طبیعی است و هر چه به انتخابات نزدیک‌تر شویم شدت هم خواهد گرفت.»
همانی که با چماق می‌خواست بیرونم کند، محور تحصن است
یادآوری می‌کنم، زمانی که به عنوان استاندار خراسان جنوبی منصوب شد برخی علیه حضور او در این استان صحبت کردند، نمی‌گذارد جمله‌ام تکمیل شود و با خنده می‌گوید: «بله، یکی از آقایانی که اتفاقا امروز در محور این تحصن قرار دارد، گفته بود اگر پرویزی به استانداری بیاید با چوب و چماق او را از خراسان جنوبی بیرون خواهیم کرد». منظور او یکی از مدیران حوزه که در سومین روز تحصن طلاب در این حوزه اظهاراتی به نقل از آیت‌الله وحید خراسانی با این مضمون گفته بود که این مرجع تقلید خطاب به تحصن‌کنندگان خراسان جنوبی فرمودند ثابت‌قدم باشید، با رییس‌جمهوری صحبت می‌کنم. اظهاراتی که دیروز توسط دفتر آیت‌الله وحید خراسانی تکذیب شد و اعلام کرد که در این ماجرا نه نقشی داشته و نه پیغامی برای کسی فرستاده است. پرویزی در پاسخ به این سوال که آیا می‌داند چه کسانی سازمان دهی این تحصن را عهده‌دار بودند، گفت: «بله. افرادی از نهادهای خاص؛ متاسفانه در این چند ماهی که من در این استان مشغول فعالیت بوده‌ام چند تن از روحانیون و ائمه جمعه نسبت به من لطف زیادی داشتند.» این جمله را به طعنه می‌گوید و گلایه‌مند است از ائمه جمعه که از ابتدای حضورش بنای مخالفت با او گذاشتند. از او درباره سفر محمدحسین مقیمی به خراسان شمالی پرسیدم و او پاسخ داد: «آقای مقیمی با امام جمعه استان و مسوولان امنیتی دیداری داشت». او در پاسخ به این سوال که آیا قائم مقام وزارت کشور در جمع متحصنین هم حاضر شده است، گفت: «نه، ولی در جمعی که تعدای از نمایندگان آنها حضور داشتند، حضور یافت و با آنها صحبت کرد». پرویزی توضیحات بیشتری از جزییات دیدار مقیمی با این افراد ارایه نداد. در پایان از او پرسیدم در این شرایط چه برنامه‌ای برای آینده دارد و او گفت: «انتخابات در پیش است و ما وظیفه سنگینی را عهده‌دار هستیم، اجازه نمی‌دهم هیچ موضوعی در انجام وظایفم برای برگزاری انتخاباتی پرنشاط و سالم خدشه وارد کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب