دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1395 - 10:59

اعلام آمادگی شرکت‌های آمریکای لاتین برای احداث دیوار پیشنهادی ترامپ

بررسی‌ها نشان می‌دهد 60 شرکت از کشورهای آمریکای لاتین برای حضور در پروژه ساخت دیوار پیشنهادی ترامپ در امتداد مرز آمریکا و مکزیک اعلام آمادگی کرده‌اند.
کد خبر : 165588

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از گاردین، ده درصد از پیمانکاران علاقمند به حضور در فاز نخست احداث دیوار پیشنهادی دونالد ترامپ در امتداد مرز آمریکا و مکزیک، متعلق به شرکت‌های کشورهای آمریکای لاتین هستند.


از روز 24 فوریه (6 اسفند) یعنی زمانی که وزارت امنیت داخلی آمریکا با صدور بخشنامه ای از پیمانکاران علاقمند دعوت کرده تا «طرح و ساخت چند نمونه پروژه احداث دیوار» خود را ارائه دهند، بیش از 600 شرکت برای حضور در این پروژه ثبت درخواست کرده‌اند.


بررسی شرکت‌های متقاضی نشان می‌دهد که 62 پیمانکار «متعلق به شرکت‌های آمریکایی لاتین‌تبار» هستند.


پاتریک بالکازار، مالک شرکت آمریکای لاتینی «مدیریت چروژه سان دیگو» که یک شرکت فعال در زمینه طراحی و ساخت دیوار در پورتو ریکو است و برای حضور در این پروژه اعلام آمادگی کرده است، گفت: «من فکر می‌کنم ساخت این دیوار اتلاف وقت و پول است.»


وی افزود: «به دلایل زیست محیطی این طرح یک بی معنی است. از نقطه نظر اقتصادی هم این یک طرح بی معنی است.» اما وی افزود: «من از حق شما برای احمق بودن دفاع می‌کنم. اگر شما می‌خواهید یک دیوار بسازید، من می‌توانم بهترین دیواری را احداث کنم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب