دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 11:49

جایزه 20 میلیون دلاری آمریکا برای کسب اطلاع از سرکردگان داعش

دولت آمریکا اعلام کرد که آماده است تا چند میلیون دلار جایزه در ازای اطلاعات معتبر در مورد چهار نفر از سرکردگان ارشد گروه تروریستی داعش پرداخت کند.
کد خبر : 16557

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از العالم، جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در راستای برنامه موسوم به «جایزه برای عدالت»، مجوز پرداخت جایزه هفت میلیون دلاری برای اطلاعاتی در مورد عبد‌الرحمن مصطفى القادولی را صادر کرد.


براساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، القادولی عضو سابق القاعده درعراق و معاون ابومصعب الزرقاوی بود که پس از خروج از زندان در سال ۲۰۱۲ میلادی به داعش در سوریه پیوست.


خبرگزاری فرانسه گزارش داد: وزارت امور خارجه آمریکا همچنین جایزه پنج میلیون دلاری برای هرگونه اطلاعاتی در مورد ابومحمد العدنانی تعیین کرد که به عنوان سخنگوی رسمی داعش شناخته می‌شود.



همچنین همین میزان جایزه برای ترخان تایومورازویچ باتیراشویلی موسوم به عمر الشیشانی تعیین شد.


وی که یکی از سر‌شناسترین فرماندهان نظامی داعش به شمار می‌رود و به راحتی از طریق ریش بلند قرمز رنگش قابل شناسایی است. مقامات آمریکایی همچنین وی را به کنترل زندانی که در آن گروگان‌های غربی نگه داشته می‌شوند، متهم می‌کنند.


در ‌‌نهایت، وزارت امور خارجه آمریکا سه میلیون دلار جایزه نیز برای طارق بن الطاهر بن الفالح العونی الهرزی تعیین کرد که نقش وی احتمالا، آماده سازی عوامل یگان انتحاری داعش است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته