دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1395 - 14:58
آنا گزارش می‌‌دهد

گرامیداشت 350 شهید دانشگاه آزاد اسلامی در روز شهید + تصاویر/ 1

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاهی کشور با برگزاری برنامه‌های مختلف که غرس نهال، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی و گل‌افشانی مزار شهدا در راس آنها قرار داشت، امروز 22 اسفند روز شهید را همراه با یاد و نام 350 شهید دانشگاه آزاد اسلامی گرامی داشتند.
کد خبر : 165550

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم کاشت 56 نهال به یاد و خاطره پنج شهید دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و دو شهید گمنام، در اقدامی شایسته به مناسبت 22 اسفند بزرگداشت روز شهید با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ انصاری جانشین سپاه فتح، بهرامی معاون سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان برگزار شد.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: امروز به برکت وجود این شهدا شاهد پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف هستیم.


آرمین محمودی گفت: به یاد این شهدا درختان را غرس کردیم تا همواره یاد آنها در اذهان و رفتار ما تداعی و نمایان باشد.


قبل از برگزاری مراسم کاشت نهال شرکت کنندگان به صورت دسته جمعی، به شهدای گمنام مدفون در دانشگاه ادای احترام کردند.


کاشت 350 نهال به یاد 350 شهید دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تفت‎ انجام شد.


در شور و هیجان نوروزی، ارج نهادن به درخت و درک اهمیت آن در سلامتی شهر و زندگی انسان‌ها، یکی از اهداف عمده دانشگاه است. از این رو در این روز پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان یزد و اداره منابع طبیعی شهرستان به کاشت این نعمت گرانبها پرداختند.



این مراسم با حضور و مشارکت فعالانه مسئولان، کارکنان ادارات شهرستان،دانشجویان و کارمندان دانشگاه در محل سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت برگزار شد.


رئیس واحد تفت با ذکر احادیث و سخنان بزرگان به پاسداشت و حرمت منابع طبیعی بعنوان موهبت الهی پرداخت و همگان را به ایجاد و توسعه فضای سبز دعوت کرد.


دکتر محمدرضا جواهری تفتی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که فرمود روز درختکاری یکی از روزهای پربرکت در جمهوری اسلامی است، این روز را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: این واحد برای بزرگداشت روز شهدا و تاکید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه فضای سبز، اقدام به کاشت 350 نهال به یاد 350 شهید دانشگاه آزاد اسلامی کرد.


میرعلایی معاون اداره کل منابع طبیعی استان یزد نیز با بیان خاطرات سالهای اولیه راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت از این واحد به علت اهتمام ویژه به درختکاری و ایجاد فضای سبز تشکر کرد و به تشریح فعالیت های هفته منابع طبیعی پرداخت و گزارش مختصری از اقدامات انجام شده در هفته منابع طبیعی شهرستان را به اطلاع رسانید.


مسئولان و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار به مناسبت هفته بزرگداشت شهدا با خانواده دو تن از شهدا دیدار و گفت‌‌وگو کردند.



به مناسبت هفته بزرگداشت شهدا (روز شهید) و تجلیل از مقام والای شهدای انقلاب اسلامی ایران که در راه اسلام، عزت و سربلندی نظام مقدس ایران و حفظ ارزشهای انقلاب جان خود را در این راه نثار کرده و به فیض شهادت رسیدند، هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودبار با تدارک برنامه دیدار از خانواده دو تن از شهدای دفاع مقدس به همراه، فرماندار، بنیاد شهید، روسای ادارات، شهردار و اعضای شورای شهر با حضور در منزل خانواده دو شهید گرانقدر اسلام برادران شهید (علی و بهروز خلیلی مقدم) و خانواده شهید بهمن امینی یاد و خاطره آن بزرگ‌مردان عرصه میدان جهاد و شهادت در راه خدا را گرامی داشتند و با اهدای لوح ابراز کردند که خانواده شهدا هیچ هدیه زمینی جبران جای خالی آن سبک بالان بی ادعا را نمی‌تواند پر کند.


مهندس سید اسماعیل میر غضنفری فرماندار رودبار نیز با گرامیداشت یاد و خاطره آن بزرگواران با اهدای فاتحه به روان پاکشان و ادامه دهنده راه پر رهرو آن عزیزان، خانواده‌های شهدا را استوره‌های صبر، مقاومت و ایستادگی یاد کرد و گفت: «همه ما خود را در ادامه دهنده راه شهدا و خدمت به مردم مسئول می‌دانیم.»


مراسم پرفیض زیارت عاشورا روز (یکشنبه 22 اسفند 95) همزمان با روز بزرگداشت شهدا با حضور استادان و کارکنان در نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد.



مدعوین بعد از این مراسم، بر مزار دوشهید گمنام دانشگاه، حضور یافتند و با قرائت فاتحه، عطرافشانی و نثار گل، به مقام این شهدا ادای احترام کردند و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.


به مناسبت 22 اسفند که به روز شهدا مزین شده است جمعی از استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان با حضور در بوستان دانشگاه تعدادی اصله نهال به یاد شهدای والامقام غرس کردند.



در آیین درختکاری در بوستان دانشگاه دکتر ایوب سرافراز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان فرا رسیدن این روز بزرگ را به دانشگاهیان تبریک گفت و شهادت را بزرگترین افتخار در راه خدا و ادامه راه شهدا را لازمه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی یاد کرد.


به مناسبت 22 اسفند که به روز شهدا مزین شده است جمعی از اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان با حضور در تپه شهدا و زیارت قبور متبرک شهدای والامقام و عطرافشانی، غبارروبی و نثار فاتحه یاد و خاطره شهدا را هم گرامی داشتند.


در این مراسم معنوی دانشگاهیان با شهدا و امام شهدا تجدید عهد و پیمان بستند.


سرافراز، امنیت، آرامش، اقتدار، پیشرفت جامعه، سربلندی ملت قهرمان و ولایت مدار ایران اسلامی را مرهون خون شهدای والا مقام دانست و راه شهدا راه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی یاد کرد که با پشتیبانی ولایت فقیه بتوانیم این انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی حضرت مهدی (عج) برسانیم.


به مناسبت 22اسفند روز گرامیداشت مقام شهدا، رئیس واحد اردستان و رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان اردستان به همراه کارکنان و تعدادی از دانش آموزان مرکز سما با خانواده شهدای شهر از جمله شهید امان اله فائق دیدار کردند و از آنان تجلیل به عمل آمد.



جلیل عمادی رئیس واحد اردستان با قدردانی از خانواده این شهید والامقام از جمله مادر و اخوی این شهید گفت: «حقیقتا آرامش و آسایش امروز ما مدیون و مرهون خون پاک شهداست. شهید فائق که نخستین شهید و طلیعه دار شهدای شهرستان است اکنون سرمشق و الگوی جوانان این مرز و بوم در شاخص های گوناگون بویژه برای ما دانشگاهیان است. راه شهدا همانا راه نورانی و روشن فراروی مشتاقان و پیروان ولایت و میهن ولایتمدار ایران اسلامی است، خداوند به خانواده این شهید بزرگوار و دیگر عزیزان ایثارگر عزت و سربلندی و به ما توفیق ادامه راهشان عطا بفرماید.»


همزمان با 22 اسفند که به روز «بزرگداشت شهدا» نام‌گذاری شده و به پاس ارج نهادن به رشادت‌های دلاورمردان دفاع مقدس، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر همراه با امام جمعه و رئیس بنیاد شهید این شهرستان با حضور در آرامگاه پنج شهید گمنام شهرستان بردسیر با آرمان‌های شهدا تجدید پیمان کردند.



در این آیین، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، شهدا را پرچم‌های پرافتخار ایران بر قله‌های عزت و استقلال برشمرد و گفت: «خدمت رسانی موثر به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر از اولویت‌های قطعی دانشگاه آزاد اسلامی است.»


دکتر وحید خطیبی، تحصیل 60 دانشجوی عضو خانواده معظم شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر را نگین درخشان این دانشگاه دانست و گفت:«شهیدان، گوهر همیشه جاوید کشور هستند.»


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همزمان با روز بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان، دکتر عباس علایی نوین و جمعی از همکاران، قبور شهیدان گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان را بعد از غبارروبی و عطرافشانی، گلباران کردند و پس از آن در منزل دو شهید سرافراز دفاع مقدس حاضر و با مادر شهیدان احمد و مهدی شیخ‌الاسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.


سرپرست واحد دامغان با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، مادر فداکار قهرمان عرصه وفا و ادب، حضرت الوالفضل العباس (ع) به کرامات شهیدان و برکت یادشان اشاره کرد و گفت: «شهیدان چراغ همواره فروزان و موجب خیر و رحمت برای کشور هستند.»



عباس علوی نوین، مادران شهیدان را مانند حضرت ام‌البنین(س) صبور و صمیمی خواند و اظهار کرد: « شهیدان اسطوره‌های بی‌نظیر جهاد در راه خدا و مقاومت برای حفظ حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند که در دل تاریخ اسلام و ایران جاودانه شدند.»


سرپرست واحد دامغان با توجه به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری، بر تکرار نام شهدا و نکته‌یابی از شیوه زندگی و کلام شهیدان، خاطرنشان کرد: «ادای احترام به ساحت شهیدان منطبق با منویات مقام معظم رهبری که خود شهید زنده و جانباز سربلند نظام هستند و مادران و همسران شهدا یک ضرورت ملی و معنوی است و از مهمترین وظایف یک ایرانی خواهد بود.»


مادر و برادر شهیدان شیخ الاسلامی با قدردانی از حسن توجه دکتر علائی به خانواده شهدا از رشادت‌ها و فداکاری‌های شهید احمد و شهید مهدی گفتند و فضای دیدار را آکنده از عطر شهادت کردند.


مادر شهیدان شیخ‌الاسلامی که نام برادر خود را نیز در دفتر شهادت سال‌های دفاع مقدس ثبت شده می‌بیند جمع حاضر را مخاطب قرار داد و گفت: «فرزندانم تا سال 76 مفقود الاثر و مفقود الجسد بودند، احمد سال 63 و مهدی سال 66 به سوی معبودشان رفتند و خدایی شدند.»


در این دیدار اعضای هیات رئیسه واحد دامغان دکتر علائی را همراهی کردند.


اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز، 22 اسفند روزبزرگداشت مقام شهدا را گرامی داشتند.



به گزارش آنــا، اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز به همراه جانشین فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان، اعضای ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران سقز و مسئول بسیج اساتید و دانشجویان شهرستان سقز با حضور بر مزار شهدا و غبار روبی و عطرافشانی آن، همچنین دیدار با خانواده شهدا این روز را گرامی داشتند.


دکتر کیوان شافعی در دیدار با خانواده شهید سعیدزاده اظهار کرد: به برکت وجود خون شهداء ، امروز ایران اسلامی در سایه امنیت و آسایش قرار دارد و تکریم و تعظیم شهیدان، تلاشی مقدس است در برافراشتن پرچم‌های سرخ استقلال و آزادی بشریت و گام بلندی است در راستای احیای ارزش‌های مکتب توحید و عدالت.


وی افزود: لزوم توجه به رفع نیازهای خانواده های معزز شهدا باید در اولویت کاری در ادارات قرار گیرد تا بتوان از این طریق تسهیل در امور کاری خانواده های آن عزیزان را به وجود آورد.


به مناسبت فرا رسیدن 22 اسفند، سالروز گرامیداشت شهدا، دفتر امور بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار، مراسم دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی مزار شهدا را برگزار کرد.


در این دیدار دکتر داریوش حمیدی رئیس واحد، دکتر آزاده ولی پور مسئول شورای راهبردی بانوان فرهیخته، اعضای هیأت رئیسه، مسئول ستاد شاهد و ایثارگر و تعدادی از بانوان استادان فرهیخته واحد جویبار حضور داشتند.



رئیس واحد جویبار در این دیدار با احترام به مقام شهیدان و گرامیداست 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: «همه ما مدیون خون شهدا و زحمات 8 ساله بسیجیان جان برکف هستیم که جانشان را برای پا برجا بودن دین و مملکت و ناموس این انقلاب گذاشتند و در راستای احیای ارزش‌های مکتب توحید و عدالت گام بلندی برداشتند و اکنون همه ما زیر سایه رهبر انقلاب اسلامی و خط ولایت فقیه قرار داریم و باید برای سلامتی رهبر و اقتدارش دعاکنیم تا بتوانیم در مقابل دشمنان بایستیم و از حامیان این نظام و انقلاب باشیم و نگذاریم دشمنان به این نظام و انقلاب خدشه ای وارد کنند.»


حجت الاسلام قلی‌پور مدیر فرهنگی و اجتماعی واحد جویبار نیز با قدردانی از جانفشانی و فداکاری‌های شهید گرانقدر عنوان کرد: «رشادت‌ها و دلیری‌های شهدای عزیز در طول هشت سال جنگ تحمیلی برای دفاع از مرز و بوم کشور عزیزمان و پاسداری از ارزش‌های اسلامی و اقتدار ملی بود و آنها مصادیق مجاهدان در راه خدا و از افتخارات این نظام اسلامی هستند.»


در این دیدار به خانواده شهید محمد حسین قبادی هدیه ای به رسم یادبود اهدا و مزار شهدای روستای انامرز شهرستان جویبار غبارروبی شد.


دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن با آرمان‌های شهدا در سالروز بزرگداشت شهدا تجدی میثاق کردند.



به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن قبور مطهر شهدا و شهدای گمنام غبارروبی و عطرافشانی شد.


در این مراسم که به مناسبت 22 اسفند سالروز بزرگداشت شهدا و مقارن با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) برگزار شد، تعدادی از کارکنان و دانشجویان واحد، با حضور بر سر مزار شهدا و شهدای گمنام شهر بروجن با قرائت فاتحه و اهدا گل یاد این شهیدان را گرامی داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته