دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1395 - 13:26

فراخوان جایزه 20 هزار دلاری ترویج علم یونسکو اعلام شد

فراخوان اعطای جایزه ویژه یونسکو، کالینگا برای ترویج علم در سال 2017 به ترویج‌دهندگان علم، پژوهش و فناوری اعلام شد.
کد خبر : 165411

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط‌عمومی کمیسیون ملی یونسکو (ایران)، این جایزه برای گرامیداشت تلاش‌های یک نفر نویسنده، ویراستار، استاد دانشگاه، تهیه کننده رادیو و تلویزیون یا مسئول وب‌سایت، تهیه کننده فیلم یا مدیر ارشد مسئول اجرای پروژه در زمینه انتقال دانش، پژوهش و فناوری اعطا می‌شود. فرد معرفی شده باید دانش و اطلاعات کافی از نقش علم، فناوری و پژوهش عمومی برای بهبود رفاه عمومی، غنی‌سازی میراث فرهنگی ملت‌ها و یافتن راه‌حل برای رفع مشکلات بشریت را داشته باشد.


متولیان این جایزه بنیاد کالینگا، the Orissa Government of India و وزارت علم و فناوری دولت هند هستند. جایزه از سوی مدیرکل یونسکو در مراسمی رسمی که در شهر امان در اردن در جریان مجمع جهانی علم در نوامبر ۲۰۱۷ برگزار می‌شود، اعطا می‌شود. این جایزه که فقط یک بار به هر فرد اعطا می‌شود شامل 20 هزار دلار آمریکا، یک گواهی‌نامه و مدال نقره آلبرت آینشتین یونسکو است.


همچنین فرد منتخب از جایزه ویژه کالینگای دولت هند با عنوان کرسی کالینگا که شامل 5 هزار دلار آمریکا و سفری دو تا چهارهفته‌ای به کشور هند برای فعالیت‌های علمی است، بهره‌مند می‌شود.


افراد معرفی شده باید فعالیت ویژه‌ای برای ترویج علم انجام داده باشند و شغل این افراد باید به شکلی باشد که آنان را در تفسیر و ترویج علم، پژوهش و فناوری برای عموم چه در سطح ملّی، منطقه‌ای یا بین‌المللی یاری رساند. افراد باید از طریق کمیسیون‌های ملّی یونسکو کشورهای عضو به مدیر کل یونسکو معرفی شوند. به معرفی‌نامه‌هایی که به شکل شخصی ارسال شود ترتیب اثر داده نمی‌شود. هر کشور فقط می‌تواند یک نفر را معرفی کند و کارهایی که از سوی بیش از یک نفر انجام شده باشند مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.


معرفی‌نامه‌ها باید شامل شرحی بر سابقه کاری فرد معرفی‌شده و دست‌آوردهای او، شرح مختصری درباره نتایج کار فرد در زمینه ترویج علم و توضیح این نکته باشد که چگونه فعالیت‌های فرد معرفی شده به ترویج علم کمک کرده است.


حداکثر زمان تعیین شده‌ برای معرفی افراد از سوی دبیرخانه جایزه ویژه کمیسیون یونسکو در ایران تا اول اردیبهشت ۹۶ و از طریق نشانی science@irunesco.org اعلام شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته