دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1395 - 10:22
در گفت‌وگو با آنا؛

اشکانی: جوانان فرنگی ایران جویای نام هستند/ تجربه‌ای گران‌بها در انتظار ملی‌پوشان ایران در جام‌جهانی است

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی که در آبادان برگزار خواهد شد، گفت: سعی خواهیم کرد مبارزه جوانمردانه و عادلانه‌ای با حریفان داشته باشیم و بتوانیم با رقابتی سالم به فکر قهرمانی در آبادان باشیم.
کد خبر : 165287

علی اشکانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره انتقادات به انتخاب نفرات تیم ملی کشتی فرنگی برای رقابت‌های جام جهانی کشتی آبادان گفت: «دو روی سکه برد و باخت است و نباید انتظار داشته باشیم که با بردی موقتی همیشه برنده باشیم. من فرصتی 6 ماهه در تیم ملی داشتم و با توجه به نتایجی که در المپیک ریو رقم خورد و کنار رفتن چند ستاره شایسته کشتی فرنگی ایران نباید توقع داشت کار بزرگی در اولین رویداد مهم بین‌المللی انجام داد.»


وی ادامه داد: «می‌دانم که در صورت باخت ملی‌پوشان فرنگی در آبادان، من مقصر قلمداد می‌شوم چون سرمربی تیم ملی هستم ولی برای ما تجربه‌ای که از تقابل جوانان آینده فرنگی ایران برابر بزرگان کشتی دنیا به‌دست می‌‌آید خیلی با ارزش‌تر است. سعی خواهیم کرد مبارزه جوانمردانه و عادلانه‌ای با حریفان داشته باشیم و بتوانیم با رقابتی سالم به فکر قهرمانی در آبادان باشیم. اگر به این مهم رسیدیم که باعث افتخار کشورمان خواهیم شد و جام قهرمانی در ایران باقی می‌ماند اگر هم جام را از دست دادیم، تجربه‌ای گران‌بها نصیب یکایک ملی‌پوشانی می‌شود که روی تشک می‌روند.»


سرمربی تیم ملی درباره اینکه چرا از محمد نوربخش در وزن 59 کیلوگرم استفاده نکرد، گفت: «با رفتن حمید سوریان ما سامان عبدولی و محسن حاجی‌پور را در این وزن داشتیم که مدت‌ها پشت‌خط بودند. محمد نوربخش هم در حد و اندازه‌های این دو نفر بود اما چون آنها بیشتر در صف بودند این فرصت به نوربخش نرسید که در جام جهانی آبادان روی تشک برود.»


او درباره اینکه با وجود مهدی زیدوند آیا به علی ارسلان در وزن 66 کیلوگرم کشتی می‌رسد، بیان داشت: «رقابت‌ها به نحوی‌ است که ما قصد داریم با توجه به رقبای خود از دو نفرمان در هر وزن استفاده کنیم. بدون شک ارسلان هم کشتی می‌گیرد و تجربه‌اش را افزایش می‌دهد. امیدوارم امین سوری هم که در اردوها تلاش می‌کند سطح کشتی‌های خود را بالا ببرد تا اطمینان ما در این وزن بیشتر از قبل شود.»


اشکانی درباره دلایل خود برای انتخاب بیابانگرد و گرایی در وزن 71 کیلوگرم عنوان کرد: «این وزن المپیکی نیست و افشین بیابانگرد باتجربه بهترین گزینه ما بود که بتواند در کنار محمدعلی گرایی که تجربه حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون را هم در کارنامه دارد این وزن را بیمه کنند. امیدوارم در 71 کیلوگرم عملکردمان با دو مهره خوب‌مان مساعد باشد.»


وی با ابراز خوشحالی از آماده بودن سعید عبدولی در وزن 75 کیلوگرم اظهار داشت: «عبدولی بازگشت خوبی به تمرینات داشته و در شرایط بسیار عالی است. او پرچمدار فرنگی کاران است و امیدوارم او دئر کنار رسول گرمسیری که توانسته شایستگی‌های خود را ثابت کند، به موفقیت زیادی در رقابت‌های جهانی برسد.»


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درخصوص انتخاب ملی‌پوشان اوزان 80 و 85 کیلوگرم تصریح کرد: «رامین طاهری که عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد به همراه یوسف قادربان که تجربه‌اندوزی مناسبی در مدت اخیر داشته می‌توانند در وزن 810 کیلوگرم برای ما روی تشک بروند. برای حسین نوری و مهدی فلاح هم در وزن 85 کیلوگرم فرصت مناسبی ایجاد شده تا ثابت کنند که می‌توانند در آینده جزو نفرات برتار فرنگی ما باشند.»


او همچنین درباره بازگشت مهدی علیاری در وزن 90کیلوگرم گفت: «خوشبختانه علیاری فرصت مناسبی پیدا کرده تا بار دیگر یکی از بهترین نفرات کشتی ما باشد و بتواند ارزش‌های خود را ثابت کند. او به همراه مصطفی صالحی‌زاده جوان و جویای نام می‌توانند در غیبت علی‌اکبر حیدری که با مصدومیت مواجه شد در تورنمنت آبادان خود را ثابت کنند و آماده رقابت‌های بعدی شوند.»


اشکانی در پایان درباره انتخاب ملی‌پوشان وزن 130 کیلوگرم نیز اظهار داشت: «بهنام مهدی‌زاده با توجه به مصدومیت دست امیرقاسمی منجزی می‌تواند امید اول ما در سنگین وزن باشد. اگر شرایط قاسمی خوب بود او بدون تردید برای ما کشتی می‌گیرد و در کنار مهدی‌زاده برای موفقیت کشتی فرنگی ایران تلاش خواهند کرد.»


وی تاکید کرد: «ملی‌پوشان فرنگی ایران جوان و کم‌تجربه هستند اما آنها جویای نامند و همه کوشش خود را خواهند کرد تا به دنیا ثابت کنند که نسل جدیدی از فرنگی‌کاران ایرانی آماده رقابت با حریفان بین‌المللی خود هستند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته