دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1395 - 09:11

اولین حکم قضایی علیه دستور جدید ترامپ صادر شد

یک قاضی فدرال، با صدور رایی اجرای دستور مهاجرتی جدید ترامپ را در مورد خانواده یک پناهجوی سوری ممنوع کرد و بدین ترتیب اولین ضربه حقوقی را به این فرمان وارد ساخت.
کد خبر : 165273

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، یک قاضی فدرال در ویسکانسین روز جمعه اولین ضربه حقوقی را به دستور مهاجرتی تجدید نظر شده ترامپ وارد کرد و اجرای سیاست ممانعت از ورود همسران و فرزندان مهاجران سوری را که قبلا پناهندگی آنها در آمریکا پذیرفته شده بود، ممنوع کرد.


این دستور موقت که توسط قاضی منطقه‌ای آمریکا ویلیام کانلی در مدیسون صادر شده، تنها در مورد خانواده پناهجوی سوری‌ای اعمال می شود که برای عدم افشای هویت همسر و دخترش، به صورت ناشناس این دعوا را مطرح کرده است. خانواده این پناهجو همچنان در شهر حلب سوریه زندگی می‌کنند.


اما این دستور یکی از چند چالش حقوقی است که علیه دستور جدید مهاجرتی ترامپ که روز 6 مارس (16 اسفند) صادر شد، مطرح شده است. این دستور قرار است از روز 16 مارس (26 اسفند) به اجرا گذاشته شود.


کانلی، قاضی ارشد دادگاه فدرال در منطقه غربی ویسکانسین و از قضات منصوب باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا رای داده که اگر خانواده خواهان ناگزیر به ماندن در خاک سوریه شوند، با «ریسک قابل توجه آسیب جبران ناپذیر مواجه خواهند بود.»


خواهان که یک مسلمان سنی مذهب است، در سال 2014 از سوریه به آمریکا پناهنده شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته