دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1395 - 16:58
به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا

اجرای کشوری طرح «یاد سبز شهدا» با درختکاری در دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر/ 6

پیرو بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای استمرار طرح «یاد سبز شهدا» به منظور نگهداری محیط زیست و ارج نهادن به مقام شهدا در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، این مهم با اقدام دانشگاهیان در روز و هفته درختکاری به مرحله عمل رسیده است.
کد خبر : 165269

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در هفته منابع طبیعی و پیرو بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای استمرار طرح «یاد سبز شهدا» به منظور نگهداری محیط زیست و ارج نهادن به مقام شهدا این مهم با اقدام دانشگاهیان و مسئولان شهرستان لنگرود در هفته منابع طبیعی به مرحله عمل رسید.



سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود با پراهمیت برشمردن درختکاری در محیط های زندگی گفت: حفظ درخت و فرهنگ سازی درخت کاری در جامعه از جمله نیازهایی است که باید در راستای حفظ روحیه نشاط و شادابی خود و دیگران صورت پذیرد.


دکتر امیرحسین فیروزان با توجه به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند: هر وقت عمر جهان به آخر رسیده، هرگاه قیامت بخواهد قیام کند و عالم بخواهد منقرض شود و در دست یکی از شما نهال درختی باشد چنانچه بقدر کاشتن آن فرصت باشد، باید آن را بکارد و از فرصت باقیمانده استفاده کند، به اهمیت این امر مهم تاکید کرد و افزود: امروز حفظ و حراست از محیط زیست وظیفه همه ما است و باید در گسترش این فرهنگ همه ما کوشا باشیم.


امام جمعه لنگرود نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اهمیت درخت و درختکاری را برشمرد و با تاکید آن در آیات و روایات بیان کرد: مسئله محیط زیست بحث ملی است و باید در این خصوص اقدام و عمل جدی صورت بپذیرد.


حجت الاسلام مهدی صدیق با پاسداشت این سنت حسنه تاکید کرد: امر درختکاری مختص یک زمان و روز خاص نبوده و نیست و همه ما در هر زمان و مکانی که هستیم باید با کاشت و غرس گیاهان بویژه درخت در محیط اطراف خود بپردازیم، تا در زمان‌های بعد از فواید و اثرات سازنده آن علاوه برخود دیگران نیز بهره‌مند شوند.


در پایان مراسم امام جمعه در حرکتی نمادین به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) به غرس نهال در محوطه کرد.


هیات رئیسه، کارکنان، استادان و دانشجویان و دانش اموزان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود هم در مراسم روز درختکاری با غرس نهال مثمر در محوطه سبز دانشگاه شرکت و سنت پسندیده کاشت نهال را پاس داشتند.


یاد سبز شهدا در دبستان پسرانه سما واحد کرمان برگزار شد.



به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا و در راستای اجرای طرح «یاد سبزشهدا»، دبستان پسرانه سما واحد کرمان با همکاری اعضای انجمن اولیا و مربیان و با هماهنگی شهرداری و سازمان جنگل داری اقدام به کاشت 12 اصله نهال در حیاط مدرسه کرد.


اعضای شورای دانش‌آموزی و کودکان پیش‌دبستانی همیاران این طرح بودند.


گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام شامخ شهدا و روز درخت کاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان برگزار شد.



به مناسبت هفته بزرگداشت مقام شامخ شهدا و تجلیل از مقام والای شهدای گرانقدر میهن اسلامی و روز درختکاری، مراسم کاشت نهال با حضور مسئولان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان در محوطه و فضای سبز دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان برگزار شد .


طرح «یاد سبز شهدا» با درختکاری در دانشگاه آزاد اسلامی هادیشهر برگزار شد.



پیرو بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای استمرار طرح «یاد سبز شهدا» به منظور نگهداری محیط زیست و ارج نهادن به مقام شهدا در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، این مهم با اقدام دانشگاهیان در روز و هفته درختکاری به مرحله عمل رسیده است


دانشگاه آزاد اسلامی هادیشهر در راستای استمرار طرح «یاد سبز شهدا» با تجلیل از مقام شهدای مدافع حرم و با بزرگداشت نام و یاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بانی فقید دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر وکیل زاده رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و دکتر علیرضا عظیمی ثانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هادیشهر، مدیران واحدهای دانشگاه آزاد استان و کارکنان دانشگاه آزاد هادیشهر اقدام به کاشت 20 اصله نهال در محوطه دانشگاه کردند.


به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری مراسم روز درختکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.



مراسم روز درختکاری به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.


در این مراسم تعدادی اصله نهال از سوی رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، اعضای هیات علمی دانشگاه و کارکنان در محوطه این دانشگاه کاشته شد.


همه ساله به مناسبت هفته درخت کاری تعدادی اصله نهال در محوطه دانشگاه برای اشاعه فرهنگ درختکاری در جامعه دانشگاهی کاشته می شود.


تعدادی اصله نهال به مناسبت روز درختکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده کاشته شد.



در استانه فرا رسیدن بهار طبیعت و به مناسبت 15 اسفند روز درختکاری با حضور هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده مراسم روز درختکاری برگزار شد.


در این مراسم به صورت نمادین تعدادی اصله نهال در محوطه دانشگاه کاشته شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته