دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1395 - 09:10

طرح حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی در کردستان تکمیل شد

با حضور وزیر تعاون، طرح حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی در کردستان اجرایی و دفترچه الکترونیکی جایگزین شد.
کد خبر : 165259

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرحله اول اجرای طرح حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی در مراکز تملیکی اداره کل تامین اجتماعی کردستان، روز گذشته با حضور علی ربیعی،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کردستان کلید خورد.

وزیر تعاون در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: یکی از کارهایی که در سازمان‌های بیمه‌گر آغاز کرده‌ایم جایگزینی دفترچه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی است.


علی ربیعی افزود: امروز از یک کار بزرگ در سنندج رونمایی و از این پس دفترچه‌های بیمه در مراکز ملکی تامین اجتماعی جمع آوری می‌شود.


وی عنوان کرد: هر بیمار پس از مراجعه به بیمارستان، با ارائه کد، اطلاعات خود را ثبت و پس از آن تمام سوابق بیمار در اختیار پزشک قرار می‌گیرد. این سیستم از تداخلات دارویی جلوگیری می‌کند و نقش نظام ارجاع را نیز ایفا می‌کند.


ربیعی ادامه داد: در همان لحظه که بیمار به پزشک مراجع می‌کند نسخه تجویز شده برای او در داروخانه‌های ملکی تامین اجتماعی قرار خواهد گرفت.


وزیر تعاون عنوان کرد: این طرح در بیمه‌های تامین اجتماعی و سلامت اجرا شده و تلاش می‌شود تا این اقدام را به پرونده الکترونیک سلامت متصل کنیم.


وی با اشاره به اینکه هزینه کم، سرعت زیاد و افزایش قدرت کنترل بیمه‌ها از مزایای این طرح است، افزود: برای بیمارانی هم که نمی‌توانند به پزشک مراجعه کنند طرحی تعیین شده که در شورای عالی بیمه در چند جلسه مورد بررسی قرار گرفته و کارشناسی شده است.


ربیعی اضافه کرد: این طرح با عنوان «مراقبت در خانه پرستاران»، تصمیم درستی است که از آشفتگی بازار پرستاران مراقب در خانه جلوگیری می‌کند و حق بیمار و پرستار مورد توجه قرار می‌گیرد.


وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم به سمتی پیش رویم که ارتباط پزشک و بیمار قاعده‌مند شود و هم پزشک و هم بیمار از حقوق خود آگاه شوند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته