دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1395 - 13:42

گزارش تکان‌دهنده پلیس/ شبح گنگ‌های تبهکار در اروپا

بحران‌های سیاسی و نظامی گسترده در خاورمیانه به نحو چشمگیری وضعیت امنیت در اروپا را بر هم زده و انتظار می رود این موضوع طی ماه‌های آینده تعمیق بیشتری پیدا کند.
کد خبر : 165114

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت گاردین، افزایش زد و خوردهای نظامی در کشورهای خاورمیانه به‌ویژه در سوریه، عراق و یمن باعث شده تا هزاران نفر از مردمان این کشورها به امید رسیدن به مکانی برای زندگی عازم اروپا شده و اسیر قاچاقچیان انسان در اروپا شوند.


پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) به تازگی هشدار داده است که تعداد گنگ‌‌های (دسته‌های) مجرمانه فعال در اروپا به حداقل 5 هزار مورد رسیده که عمده آنها درگیر قاچاق انسان و همچنین حملات سایبری هستند.


پلیس اجرای قانون در اتحادیه اروپا گفته است که 17 هزار و 500 نفر را مورد شناسایی قرار داده است که مظنون به مشارکت در قاچاق انسانی هستند.


این پلیس گفته است این تعداد را به 50 هزار نفری اضافه کرده است که در سال 2014 مظنون به اتهام‌های مشابهی بودند.


راب وین رایت فرمانده یورو پل گفته است «ما می‌توانیم دلایل آشکاری از گسترش قاچاق انسانی مربوط به مهاجرت را در سراسر اروپا مشاهده کنیم.»


یورو پل می‌گوید که در نوع فعالیت گنگ‌های مجرمانه در اروپا تغییراتی مشاهده می‌شود. در حالی که آنها سابقا به یک کار مجرمانه مشغول بودند اما اکنون در زمینه‌های متفاوتی فعالیت می‌کنند.


این گزارش همچنین می‌افزاید که پیشرفت در فضای نت، فرصت‌های جدید و بی‌شماری در اختیار این گروه‌ها قرار داده است تا بتوانند قانون را نقض کنند. بسیاری از دلالان قاچاق مواد مخدر از وب‌سایت‌های شبه حرفه‌ای برای انجام فعالیت‌هایشان استفاده می‌کنند.


یورو پل معتقد است که نبود قانون لازم برای نظارت بر این دسته از فضاهای اینترنتی فرصت را در اختیار گنگ‌های مجرمانه قرار داده است اما فعالان مدنی معتقدند وجود چنین نظارت‌هایی باعث پدیداری فرصت‌هایی برای سرکوب آزادی‌های مدنی خواهد شد.


به هر حال رشد فزاینده گنگ‌های تبهکاری، نگرانی زیادی در سراسر اروپا ایجاد کرده است. بخشی از این موضوع محصول سوء‌استفاده گنگ‌های تبهکاری از ثروت حاصل از حضور آورگان خاورمیانه‌ای در اروپاست. تصور می‌شود تداوم بحران خاورمیانه همچنان به بزرگ شدن این گنگ‌ها منجر خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته