دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1395 - 10:33

جنگ ترامپ و داعش با هزار سرباز!

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ایام کارزار انتخاباتی از مبارزه تمام عیار با داعش خبر داده بود، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که برنامه احتمالی او در این باره چندان گسترده نیست.
کد خبر : 165109

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از واشنگتن اگزمینر، گزارش‌های جدید نهادهای نظامی و امنیتی آمریکا نشان می‌دهد که ترامپ و دولت او هفته گذشته اعزام هزار سرباز آمریکایی به کویت را برای مبارزه با داعش مورد بررسی قرار داده‌اند.


قرار است این نیروها در کویت در حالت آماده‌باش قرار داشته باشند تا در صورت نیاز به جبهه‌های جنگ علیه داعش در عراق و سوریه اعزام شوند.


باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در برنامه‌اش برای مبارزه با داعش اعزام نیروهای اضافی به کویت یا به خدمت گرفتن نیروهای حاضر در منطقه خاورمیانه را به فرماندهان آمریکا در منطقه سپرده بود. 6 هزار سرباز‌ آمریکایی در عراق و سوریه حضور دارند که عمدتا نقش مشورتی ایفا می‌کنند.


اگر کاخ سفید تصمیمش مبنی بر اعزام هزار سرباز دیگر برای مبارزه با داعش را عملی کند بر نقش کویت در مبارزه علیه داعش افزوده خواهد شد.


ترامپ در ایام کارزار انتخاباتی‌اش وعده داده بود که در صورت ورود به کاخ سفید در دوره اول چهار ساله دولتش داعش را به طور کامل در عراق و سوریه شکست دهد.


در حالی که تقریبا چهل روز از دولت او می‌گذرد هنوز کاخ سفید برنامه‌ مشخصی برای مبارزه با داعش اعلام نکرده است. با وجود این، تحلیل‌گران نظامی گفته‌اند تصمیم ترامپ برای اعزام نیرو به کویت نشان دهنده تغییر سیاست‌‌گذاری کاخ سفید به نسبت دوره اوباما است و رئیس‌جمهوری می‌خواهد نقش مستقیم‌تری در مبارزه علیه داعش داشته باشد.


این در حالی است که گفته می‌شود طی روزهای اخیر یگان جدیدی از نیروهای توپخانه‌ای متعلق به نیروی دریایی آمریکا برای کمک به نیروهای محلی که به سوی رقه پایتخت داعش در حال حرکت هستند اعزام شده‌اند.


جان دوریان، سخنگوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش گفته است که آمریکا در حال کار با شرکای محلی در سوریه یعنی نیروهای دموکراتیک سوریه است تا مبارزه علیه داعش را تقویت کند.


او افزوده است که آمریکا قصد ندارد جبهه جدیدی در جنگ علیه داعش ایجاد کند بلکه هدفش تقویت نیروهای محلی است.


به گفته او تلاش برای ایزوله کردن داعش به خوبی در حال پیش‌روی است و پس از چند هفته می‌توان تصمیم نهایی برای حمله به رقه را اتخاذ کرد.


این موضع‌گیری‌ها نشان می‌دهد که تغییرات محلی در سوریه به سوی تنگ‌تر کردن حلقه محاصره داعش پیش می‌رود اما دقیقا مشخص نیست که دولت ترامپ قرار است چه نقشی در این زمینه داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته