دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1395 - 09:24
واشقانی فراهانی خبر داد

ارتقای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه ESI/ دکتر میرزاده: رشد شتاب علمی ایران ناشی از رهنمودهای مقام معظم رهبری باعث افتخار است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از ارتقای سه پله‌ای رتبه این دانشگاه در پایگاه ESI خبر داد.
کد خبر : 165092

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر ابراهیم واشقانی‌فراهانی در دومین روز از اجلاس هفتاد‌و‌یک دانشگاه اسلامی ار اتقای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: «رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه ESI سه پله راتقا یافته است و از 158 به 155 رسیده است.»


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «خوشبختانه در کمتر از دو ماه دانشگاه آزاداسلامی توانسته است این رتبه را کسب کند. رتبه دانشگاه تا دو ماه پیش ۱۵۸ بود و رسیدن به رتبه ۱۵۵ در پایگاه ESI نتیجه تلاشی دو ماهه در دانشگاه آزاد اسلامی است.»


او افزود: «پیش از این در سال ۲۰۱۶ رتبه دانشگاه‌ آزاداسلامی در این پایگاه 187 بود. در مدت یک سال رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در تولید جهانی علم براساس اعلام پایگاه ESI 32 پله ارتقا یافته است.»


دکتر حمید میرزاده پس از شنیدن خبر ارتقای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «همانطور که مقام معظم رهبری بر افزایش شتاب رشد علمی کشور تاکید کرده بودند، ایران امسال شتاب خوبی در تولید جهانی علم داشته است که باعث افتخار است.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «پایگاه ESI تنها مقالاتی که به آنها حداقل یک بار مراجعه شده باشد را در نظر می‌گیرد، به همین دلیل است که مقاله ESI، برتر از مقالات ISI است. امروز h-index دانشگاه آزاد اسلامی در حد دانشگاه‌های معتبر ایران است، h-index شاخصی است که میزان نافع بودن علم را برای سایر دانشمندان نشان می‌دهد. امروز پایگاه Web of Science معتبرترین سایت جهانی است که h-index همه موسسات علمی دنیا را گزارش می‌کند.»


در سال 2013 رتبه دانشگاه آزاد اسلامی 758 و در سال 2016 به 187 رسید. این در حالی است که در ژانویه 2017 با ارتقای 30 پله‌ای به 158 و در مارس 2017 (ماه جاری) با 3 پله ارتقا به 155 رسید. در دو ماه گذشته تعداد مقالات ثبت شده دانشگاه در پایگاه ای‌.اس‌.آی 36 هزار و 10 مقاله بود که امروز این تعداد به 37هزار و 28 مقاله رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته