دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1395 - 10:19

سناتورهای آمریکایی خواهان دریافت مدارک شنود تلفن ترامپ شدند

دو سناتور آمریکایی از پلیس فدرال آمریکا خواستند هرگونه مدرکی را نظیر حکم یا مجوز دادگاه که در حمایت از ادعای شنود تلفن دفتر دونالد ترامپ وجود دارد به کنگره ارایه کند.
کد خبر : 164959

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بی‌بی‌سی، شلدون وایت‌هاوس، سناتور دموکرات و لیندسی گراهام، از چهره‌های سرشناس جمهوری‌خواهان امروز چهارشنبه (۱۸ اسفند) در نامه‌ای به اف‌بی‌آی‌ خواستار دریافت هرگونه مدارک مرتبط با ادعای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا‌ در ارتباط با شنود تلفن دفتر او در نیویورک در دوران انتخابات سال گذشته شدند.


در این نامه از اف‌بی‌آی خواسته شده ‌«هرگونه درخواست رسیدگی و مجوز دادگاه که به شنود دونالد ترامپ، ستاد انتخاباتی او یا برج ترامپ وجود دارد» برای تحقیقات به سنا فرستاده شود.


این ادعا نخستین‌بار در روزهای آخر هفته گذشته در چند توییت پشت هم از سوی دونالد ترامپ مطرح شد.


او در توییترش نوشته بود: «وحشتناک! همین حالا مطلع شدم که درست قبل از پیروزی، اوباما ارتباطاتم در برج ترامپ را شنود می‌کرده است. چیزی پیدا نکردند. این مک‌کارتیسم است.»


او همچنین نوشت: «رئیس‌جمهوری اوباما چه قدر سطحش را پایین آورده که تلفن مرا در دوره بسیار مقدس انتخابات شنود می‌کرده است. این در حد نیکسون/واترگیت است. آدم بد (یا مریض)!»


در پی این توییت‌ها کاخ‌سفید رسما از کنگره آمریکا خواست به موضوع «سوء استفاده باراک اوباما از قدرت» طی ماه‌های آخر حضورش در کاخ سفید رسیدگی کند.


با وجود این، در چند روز گذشته نه ترامپ و نه کاخ‌سفید به پرسش‌های مکرر رسانه‌ها برای ارایه مدارک و مستندات پاسخی نداده‌اند و گفته‌اند تا زمان تکمیل شدن تحقیقات کنگره در این باره اظهارنظر نخواهند کرد.


هم‌زمان چند مقام اطلاعاتی در روزهای گذشته با رد ادعای ترامپ آن را «بی‌اساس» خوانده‌اند.


مهم‌ترین مقام، جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی‌ بوده که به گزارش رسانه‌های آمریکا ادعای ترامپ را رد کرده و از جیمز سشنز وزیر دادگستری هم خواسته علنا در این مورد اظهار نظر کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته