دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1394 - 08:39

گرامیداشت روز معلم و مقام استاد در واحدهای دانشگاهی یادگار امام، خمین، یاسوج، بهشهر و سروستان

مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از مقام استادان با حضور کارکنان، استادان و دانشجویان در واحدهای دانشگاهی یادگار امام خمینی(ره)شهرری، خمین، یاسوج، بهشهر و سروستان برگزار شد.
کد خبر : 16487

به گزارش خبرنگار آنا، به مناسبت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم مراسمی با حضور دکتر سیدفرج الله موسوی رئیس واحد، حجت الاسلام یاری خانی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، اعضای هیات رئیسه و جمع کثیری از استادان و اعضای هیات علمی در سالن خوارزمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزار شد.


موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد فرزانه شهید آیت الله مرتضی مطهری در سخنانی ضمن تشریح ابعاد شخصیت این معلم انسان ساز به تبیین جایگاه شغل معلمی در جامعه و نقش تعلیم و تربیت اساتید در دانشگاه ها پرداخت.


این مقام دانشگاهی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) شهید مطهری را حاصل عمر خود می‌دانست، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز آثار استاد مطهری را مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی است معرفی کردند.


رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با بیان اینکه نقش ارزشمند شهید مطهری در ترویج فرهنگ اصیل اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت است، گفت: استاد مطهری نمونه کامل و راستین یک معلم انسان ساز وموفق است .


وی با بیان اینکه برای به کمال رسیدن انسان دو بال علم و ایمان لازم است، ادامه داد: معلم با داشتن صفات حسنه‌ای چون توکل به خدا، اخلاص، پشتکار، تواضع، روحیه ایثار، گذشت و ... الگویی مناسب برای دانشجویان است


موسوی یکی از رسالت بزرگ اساتید دانشگاه را رساندن دانشجویان و دانش پژوهان به بلوغ معنوی و فکری دانست و گفت: ماهیت روح انسان اندیشدن است ،معلمی که ما را آموزش می دهد ما را زنده می کنند و معلم بر انسان حق حیات دارد.


استاد علیرضا استعلاجی عضو هیات علمی گروه جغرافیای این واحد هم در سخنانی با بیان این نکته که کاری که برای خدا انجام شود جامعه را می‌سازد، گفت: اگر نیت این باشد که کار را برای رضای خدا انجام دهید ناخواسته به امور دنیایی خود نیز خواهید رسید زیرا در حقیقت این دو مورد در طول هم قرار دارند.


استعلاجی به تشریح جایگاه ارزشمند علمی معلم در فکر و اندیشه دانشجویان پرداخت و تصریح کرد: تواضع و فروتنی یک استاد موجب رشد و بالندگی و تکامل علمی دانشجویان می شود. در تمام امور باید مبنای کار برای رضای خدا باشد، حسن فعلی و فاعلی را در رضای خدا باید با هم دنبال کنیم، کسی که هر دو حُسن را با هم داشته باشد می‌تواند در راه رسیدن به رضای خدا مسیر را سریعتر بپیماید.


در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از استادان این واحد دانشگاهی تقدیر بعمل آمد.


مراسم نکوداشت مقام استاد و معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین


به گزارش آنا، مراسم گرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری و نکوداشت مقام استاد و معلم با حضور حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، اعضای شورا و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خمین در تالار و مهمانسرای این واحد دانشگاهی برگزار شد.


در این مراسم که با پخش فرازی از بیانات مقام معظم رهبری آغاز شد، دکتر عباس شمسی سرپرست واحد خمین مطالبی را درخصوص مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاهها بیان کرد.


در ادامه حجت الاسلام مرتضی اردشیر رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما خمین به بیان احادیث و روایاتی درباره مقام معلم و استاد پرداخت.


حسین خسروی از اساتید واحد خمین نیز مطالبی در تجلیل از مقام شهید مطهری و وظایف اساتید بیان کرد.


در این مراسم با اهداء شاخه گل و لوح تقدیر از اساتید تجلیل شد.


تجلیل از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج


به گزارش خبرگزاری آنا از یاسوج عصر دیروز مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با حضور جمعی از مسئولین و نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.


در ابتدای این مراسم مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان با توجه به اهمیت پاسداشت مقام معلم بیان کرد: استاد شهید مطهری به عنوان معلمی نمونه توانست نام معلم را در کشور ما جاودانه کند.


حکمت الله هاشمی پور گفت: شهید مطهری توانست نام خود را به عنوان یکی از اصلی ترین تئوریسینهای انقلاب در دفتر زرین تاریخ حک کند و به عنوان کسی که پرورش یافته حوزه ی بود تاثیرات فراوانی در دانشگاه گذاشت.


در ادامه مسعود زاده باقری معاون آموزشی دانشگاه آزاد یاسوج بیان کرد: این دانشگاه موفقیت های زیادی داشته است اما برخی مشکلات نیز وجود دارد


معاون آموزشی دانشگاه مصوب نبودن رشته های دانشگاه را از جمله مشکلات این دانشگاه دانست و گفت: وجود بیش از شانزده رشته در مقطع دکتری از پتانسیل های ما در این دانشگاه است که باید سعی کنیم آنها را در وزارت علوم به تصویب نهائی برسانیم.


زاده باقری بیان کرد: بحث ارتقاء اساتید از دیگر برنامه ها و دغدغه های این دانشگاه است که باید برای ارتقاء آنها به سطوح بالاتر تلاش نماییم.


درادامه غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته معلم از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه نام برد و اظهار کرد:در هر کجای ایران که دانشگاه ازاد راه اندازی شده است شاهد توسعه علمی و فرهنگی بوده ایم .


وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج از بهترین مراکز دانشگاهی در کشور است که می توان با توسعه آن بر رشد استان در حوزه های مختلف کمک کرد. در پایان این جلسه از اساتید برگزیده تجلیل به عمل آمد.


مراسم روز معلم در دانشگاه آزاد بهشهر


دکتر اسداله مهرآرا رئیس واحد بهشهر در این مراسم به بیان کرامت نقش معلم و استاد پرداخت و در بخشی از سخنان خود با تبریک روز میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر با گرامیداشت مقام شامخ معلم از اساتید دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.


وی با ذکر این نکته که در آیات قرآنی به کرامت معلمان اشاره شده و خدای تبارک و تعالی بزرگترین معلم بشریت است که معلمانی چون انبیاء الهی را برای هدایت کامل بشریت برگزیده و به جامعه ارزانی داشته است، خاطرنشان کرد: معلمان برای ادامه حیات بشری و تکمیل خلقت انسان به روشنگری در افکار و آموزش های تخصصی و مهارت های زندگی و مهارت های فنی می پردازند که در سطح دانشگاه این مهم به عهده استادانی است که ادامه رشد و تعالی انسان را به سمت قرب الهی محقق می کنند.


مهرآرا ادامه داد: معلمی و استادی نه به عنوان شغل بلکه به عنوان عشق و ایثار و همسنگ با نقش انبیاء الهی در جامعه بود و در سال 1394 تقارن این روز با روز پدر و ولادت امیرمومنان که خود معلم عدالت، تقوی و پرهیزگاری بود به غنای این روز و مقام بزرگ معلمی افزوده است.


در پایان مراسم از تعدادی از اساتید نمونه دانشگاه با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر و تشکر ویژه به عمل آمد و به مناسبت روز پدر هدایایی به پدران نمونه از بین کارکنان دانشگاه اهدا شد.



کلید محبوبیت حضرت علی (ع) در جوانمردی اوست


به مناسبت سالروز استاد شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت هفته معلم مراسم با شکوهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان برگزار شد.رئیس واحد سروستان در این مراسم که حجت الاسلام حسین ابراهیمی امام جمعه، معاون فرماندار، جمعی از مسئولان شهرستان و اساتید و دانشجویان دانشگاه حضور داشتند، با تبریک هفته معلم و تجلیل از شخصیت شهید مطهری گفت: شهید مطهری استاد مسلم حوزه و دانشگاه و معلم انقلاب بود که حق بزرگی بر گردن انقلاب دارد.


مهدی وادی با توجه به نقش موثر اساتید دانشگاه در توسعه و پیشرفت کشور افزود: تعلیم و تربیت جوانان امروز که آینده سازان این مملکت هستند بزرگ‌ترین خدمت به کشور است.




امام جمعه سروستان نیز در سخنانی ضمن تبریک هفته معلم و بزرگداشت استاد شهید مطهری، ولادت حضرت علی (ع) نیز تبریک گفت و تصریح کرد: فضای دانشگاه‌های امروز کشور چنان با نشاط است که وقتی انسان به آن گام می‌گذارد خستگی فراموش می‌شود.


ابراهیمی سپس به تحلیل شخصیت حضرت علی (ع) از دیدگاه شهید مطهری پرداخت و گفت: علی (ع) شخصیت منحصر به فردی است که تمامی بزرگان از شمردن خصایص او احساس عجز می‌کنند.


وی به دلایل محبوبیت حضرت علی (ع) در تمامی مذاهب و امت‌ها پرداخت و ادامه داد: کلید محبوبیت این امام بزرگوار در جوانمردی اوست که چه در عبادت، چه در جنگ و چه در حکومت آن را رعایت می‌کرد.


امام جمعه سروستان با توجه به این نکته که حضرت علی (ع) تنها فرد ستوده شده از سوی قرآن و پیامبر اکرم است افزود: خود این بزگوار نیز خودش را ستوده است. وی با تقدیر از زحمات اساتید در تعلیم و تربیت دانشجویان و نسل جوان گفت: تاثیر این تربیت در جامعه بر کسی پوشیده نیست.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته