دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1395 - 16:02

اخبار دانشگاه؛ از اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی تا اکران فیلم‌های کوتاه

به همت کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان، دانشجویان این واحد با بزرگداشت شعائر ملی با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع به استقبال نوروز و سال جدید رفتند.
کد خبر : 164679

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون دانشجویی و فرهنگی واحد سیرجان با تاکید بر بزرگداشت میراث معنوی و ملی، گفت: «ایران سرزمین بسیار کهنی است که تاریخی پر بار و پرافتخاری دارد و میراث های معنوی گرانقدری از آن برای ما بر جا مانده است که یکی از مهمترین آنها، آداب و رسوم و آیین‌هایی است که برجسته‌ترین آنها جشن‌های باستانی است.»


دکتر مهدی حسنی باقری، میراث معنوی به جا مانده از نیاکان را یکی از سندهای مهم هویت ایرانی و اسلامی دانست و گفت: «یکی از هدف‌های برگزاری جشن‌ها، گردهمایی افراد و ایجاد دوستی و همدلی و برقراری اتحاد بین مردم و اقوام گوناگون ایرانی بوده است.»


حسنی باقری با بیان اینکه یکی از نام‌های نوروز «امید» است، ابراز امیدواری کرد در سایه الطاف الهی سالی خوب و پر بار در انتظار همه دانشجویان و دانشگاهیان باشد. این ویژه برنامه با شعر خوانی، اجرای مسابقه، تئاتر و موسیقی همراه بود و مورد استقبال دانشگاهیان قرار گرفت.


جلسه پژوهش‌های میان فرهنگی


جلسه پژوهش‌های میان فرهنگی با حضور ندا آتش وحیدی رئیس دانشکده مدیریت، سیدحسین پیشگر رئیس دانشکده فنی و مهندسی و جمعی از مدیران و اعضای هیات علمی گروه‌های آموزشی و رئیس اداره پژوهش دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.


حسن احمدی رئیس پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی؛ آسیب‌شناسی فرهنگی، مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی و مطالعات تطبیقی را سه‌محور اصلی برنامه‌های راهبردی دانست که دارای زیر محورهای نشاط دانشجویی، مشاوره، الگوهای سیاحتی-جهانگردی، فعالیت‌های اجتماعی و مباحث مرتبط با حوزه فرهنگی هستند.


در این نشست پیشنهاد شد کانون مطالعات بنیادین فرهنگی (مبین) برای اعضای هیات علمی در دانشکده‌های واحد تهران غرب راه‌اندازی شود تا با عضویت در این کانون علاوه بر برخورداری از امتیازهای فرهنگی، با یکدیگر در تعامل باشند.


اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب


دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان در دومین کاروان راهیان‌نور شهرستان شبستر با بدرقه امام جمعه و مسئولان، عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.


رئیس واحد صوفیان در آیین اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی گفت: «8 سال دفاع مقدس هویت ملی ما است و طرح راهیان نور برای حفظ این هویت ارزشمند و مهم انجام می‌شود و آشنایی با فداکاری‌ها وایثار رزمندگان، تضمین کننده انقلاب اسلامی در مواجهه با همه بحران‌هاست.»


دکتر جعفر رحمانی کهنموئی افزود: «در شرایط کنونی یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و جنگ نرمی که علیه ارزش‌ها و مقدسات ما، به راه انداخته‌اند، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست که این پاسداری کمتر از شهادت نیست.»


برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و توزیع بسته‌های فرهنگی در طول سفر و بهره‌مندی از راویان نور ازجمله برنامه‌های فرهنگی دیگر در این اردو خواهد بود.


نجوم‌شناسی و برنامه رصد سیارات


در راستای انجام برنامه‌های پژوهشی پویا و نوین و همچنین اهمیت علم نجوم و آشنایی با سیاره‌ها و ستاره‌های منظومه شمسی کارگاه علمی- آموزشی نجوم‌شناسی با همکاری انجمن مردم نهاد ستاره‌شناسان جنوب، رصدخانه فرهنگسرای خانه جوان و انجمن نجوم دانشگاه پیام نور در مرکز آموزشی و فرهنگی سما اهواز برگزار شد.


در این کارگاه مدرس دوره به معرفی تاریخچه و فعالیت‌های علم نجوم در دنیا و کشور ایران پرداخت و درباره اهمیت علم نجوم، زمینه‌های مختلف و قابل کار این علم را در چهار زمینه و سرفصل با عنوان‌های تاریخچه علم ستاره شناسی، مبانی مقدماتی منظومه شمسی، شناخت کیهان، حیات فرا زمینی و هوش فرا زمینی برای شرکت‌کنندگان تشریح کرد و به سوالات دانشجویان در زمینه‌های مختلف پاسخ داد.


حوزه پژوهش سما اهواز در راستای برنامه‌های نوین در سال 95 اقدام به برگزاری برنامه‌هایی در زمینه علوم پرکاربرد و نو از جمله رباتیک، نجوم شناسی، سیستم موقعیت‌یابی جهانی کرده است.


محفل انس با قرآن کریم


محفل انس با قرآن کریم با حضور دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه و به همت معاونت فرهنگی دانشگاه و کانون قرآن و عترت این واحد برگزار شد.


در این مراسم که تعداد زیادی از علاقه‌مندان به کلام الهی حضور داشتند، ابوالفضل بایگان از قاریان نوجوان و خوش صدای شهرستان آیاتی از سوره مبارکه قاف و حمد را تلاوت کرد.


دکتر جواد فروغی قاری و مبلغ بین‌المللی قرآن هم با حضور در جایگاه به ارائه برنامه خود پرداخت و با توجه به اهمیت انس با قرآن کریم با ارائه آیاتی از کلام الله وحی در قالب تفسیر و قرائت آیات فضایی معنوی را برای حاضران ایجاد کرد


برگزاری دوره ضمن‌خدمت کارکنان


دوره ضمن خدمت ویژه کارکنان با موضوع کارگاه آموزشی راهبردهای هوش معنوی در مهارتهای زندگی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.


دکتر صلاح صوفی از اعضای هیات علمی گروه روانشانسی واحد بوکان مطالبی را درباره هوش مصنوعی بیان کرد و گفت: «افراد با هوش معنوی در محیط کسب و کار کسانی هستند که می‌دانند چه چیزی را و چرا کار انجام می‌دهند.»


وی افزود: افراد که دارای هوش معنوی هستند این افراد محیط کار را به عنوان انسان‌هایی با قوت، ضعف، نگرانی، نیازها و خواسته‌های خودشان در نظر می‌گیرند، برای آنها روابط، همواره قبل از کار است و همچنین کار را مکانی برای خلاقیت، اعتماد به نفس و یادگیری می‌دانند.


دکتر صوفی به تأثیرات هوش معنوی اشاره کرد : هوش معنوی بر متغیرهای مهم مدیریت همچون رهبری، انگیزش، خودکنترلی، قابلیت تغییر، ارتباطات، عملکرد و … تأثیر دارد و معنویت و هوش معنوی به یک موضوع مهم در حوزه مدیریت و سازمان تبدیل شده است.


این دوره ضمن خدمت ویژه کارکنان به مدت 16 ساعت در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.


اعزام کاروان راهیان نور
دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در قالب کاروان راهیان نور با حضور سرپرست و اعضای هیات رئیسه دانشگاه به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شدند.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بندرانزلی گفت: «84 دانشجوی دختر و پسر (42 دانشجوی دختر و 42 دانشجوی پسر) به تعداد دو اتوبوس در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند و قرار است در طول این سفر از مناطق مختلف از جمله شلمچه، فکه، طلائیه و اروند رود بازدید کنند.»


یوسف طالبی با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر ایجاد زمینه برای زیارت بامعرفت از طریق اردوی راهیان نور، افزود: «همگی ما موظفیم به طرق مختلف حماسه هشت سال پایداری، ایثار، مقاومت و دلاورمردی‌های شهدا را به نسل‌های آینده انتقال دهیم و بی‌شک برپایی اردوهای راهیان‌نور یکی از بهترین این راه‌هاست.»


وی با بیان اینکه حماسه هشت سال دفاع مقدس در تاریخ کشور ما تا ابد ثبت شده و منحصر به برهه زمانی خاصی نیست، گفت: «برپایی اردوی راهیان نور یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی واحد بندرانزلی بوده و هدف از برپایی آن، آشنا کردن دانشجویان و نسل جوان کشور با آرمان‌ها و ارزش‌های والای نظام و انقلاب و پاسداشت خون شهدا است.»


اکران فیلم‌های کوتاه


اکران فیلم‌های کوتاه بهترین جشنواره‌های کشور به همت کانون فرهنگی، هنری و ادبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در سالن آمفی تئاتر واحد بوکان برگزار شد.


بهزاد خورشیدی دبیر کانون فرهنگی، هنری و ادبی گفت: «فیلم‌های با موضوع تاثیر فضاهای مجازی و سبک زندگی از اهداف این برنامه خواند و افزود در سال جدید هر چهارشنبه اکران فیلم‌های کوتاه بهترین جشنواره های کشور ادامه خواهد داشت.»


سلمان حمیدی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بوکان نیز اظهار کرد: «فیلم و سینما، موثرترین ابزار فرهنگی به‌ویژه درمیان نسل جوان به حساب می‌آید و کم توجی و بی مهری به این ابزار هنری موثر در حقیقت آثار مخرب اجتماعی و فرهنگی را به همراه خواهد داشت.»


این برنامه با اکران 10 فیلم کوتاه با حضور دانشجویان واحد بوکان در سالن آمفی تئاتر این واحد برگزار شد.


طالبی ابراز امیدواری کرد که برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله اردوی راهیان نور در سال‌های آتی با قوت بیشتری تداوم یابد.


واحد بندرانزلی با دارا بودن حدود چهار هزار دانشجو در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.


آگاه سازی دانش آموزان نسبت به حوادث چهارشنبه سوری


دانشجویان اعضای کانون هلال احمر واحد علوم دارویی در آستانه فرا رسیدن چهارشنبه سوری اقدام به آموزش صحیح و آگاه سازی دانش آموزان مدارس کردند.


روز چهارشنبه 18 اسفند، در آستانه فرا رسیدن مراسم چهارشنبه سوری، دانشجویان عضو کانون هلال احمر واحد با حضور در مدارس نسبت به آموزش صحیح و آگاه سازی دانش آموزان نسبت به حوادث چهارشنبه سوری اقدام کردند.


تعدادی از دانشجویان و امداد گران واحد علوم دارویی با حضور در چندین مدرسه دخترانه و پسرانه از جمله، دبیرستان پسرانه شهید دکتر فیاض بخش، با یادآوری آداب و رسوم این سنت کهن در ایران باستانی توضیحات لازم درباره خطرات ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی را به دانش آموزان گوشزد کردند.


سالگرد خاکسپاری پنج شهید گمنام


مراسم گرامیداشت سالگرد تدفین پنج شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار با حضور جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، دانشجویان و خانواده‌ها‌ی معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران در این دانشگاه برگزار شد.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد سبزوار، هدف از برگزاری آن‌را پاسداشت مقام شامخ شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد.


دکتر علی‌اکبر جنت‌آبادی با توجه به تشییع و تدفین پیکر مطهر پنج شهید گمنام جنگ تحمیلی در اسفند سال 83 در مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار، به طراحی و اجرای پروژه‌ بزرگ یادمان شهدای گمنام واحد سبزوار، گفت: «این پروژه‌ در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع طراحی و با صرف اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 200 میلیون ریال در سال 90 به‌بهره‌برداری رسید.»


برگزاری کرسی آزاداندیشی


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت در کرسی آزاداندیشی که با موضوع شهادت و شهید در سالن جلسات اداری این واحد برگزار شد، گفت: «شهادت و ایثارگری سکه پربهایی است که در یک روی آن می‌توان والاترین ارزش‌های الهی و در روی دیگر آن دستاوردها، آثار و برکات بی نظیر آن را مشاهده کرد.»


دکتر حسن سرایلو داشتن ایمان به خدا، پیامبر و ائمه (ع)، گزینش آگاهانه، ایثارگری برای خشنودی خدا و رسیدن به رضوان الهی را از ارکان شهادت در مکتب قرآن دانست و اظهار کرد:«درک مقام شهید از توان و ظرفیت فهم ما خارج است و تنها منبع وحی الهی است که شمه‌ای از این مقام را برای ما بازگو کرده است: «ولا تقولوا لِمَن یُقتَلُ فی سَبیل الله اَموات بل احیاء ولکن لاتشعرون.»


وی ادامه داد: «از آنجا که شهید برای خدا و در راه خدا، هستی خود را برای نجات و سعادت جامعه فدا می‌کند، جامعه نیز به لحاظ حقی که شهید بر گردن آنان دارد، مدیون است و باید با بازنده نگهداشتن یاد و نام شهدا و بزرگداشت و الگوسازی از شخصیت و سیرة زندگی و حماسة ایثارگرانة آنان، بخشی از وظائف خود را نسبت به شهدا ایفا کند.»


در پایان این مراسم از استادان، دانشجویان و کارکنان شهید و ایثار قدردانی شد.


دانشجویان در اردوی راهیان نور


دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کردستان راهی اردوی راهیان نور شدند.


معاون مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اظهار کرد: «حضور در اردوی راهیان نور باعث ترویج معنویت بیش از پیش در جامعه می‌شود.»


حجت‌الاسلام طهماسبی افزود: «دانشجویانی که در این اردوها حاضر می‌شوند باید به بهترین شکل ممکن آرمان‌ها و ارزش‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهند.»


وی با توجه به اهمیت حفظ وحدت و همدلی در جامعه در راستای مقابله با توطئه‌های دشمن، گفت: «امروز همه ما باید به بهترین شکل ممکن در راستای تحکیم وحدت و همدلی در جامعه تلاش کنیم و رسالت شما جوانان در این حوزه هم ضروری است.»


رئیس بسیج دانشجویی سپاه بیت المقدس کردستان نیز در مراسم بدرقه دانشجویان به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس، اظهار کرد: «انتظار می‌رود که شما دانشجویان حاضر در اردوی راهیان نور بتوانید از این سفر معنوی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.»


محمدپناه با تاکید بر لزوم همکاری با مسئولان این اردو از سوی دانشجویان، گفت: «خوش به سعادت عزیزانی که در این سن و سال در اردوی با اهمیت و معنوی راهیان نور حضور دارید.»


در ادامه این مراسم، دانشجویان از سوی مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بدرقه و به‌وسیله چند دستگاه اتوبوس راهی اردوی سه روزه راهیان نور به جنوب کشور شدند.


جشنواره قرآن، نماز و عترت


پانزدهمین جشنواره استانی قرآن، عترت و نماز به میزبانی آموزش و پرورش ایذه در حال برگزاری است و 20 اسفند در تالار مولوی دانشگاه آزاد اسلامی به کار خود پایان می‌دهد.


فرماندار ایذه در جمع دانش‌آموزان و مسئولان استانی اظهار کرد: «افتخار می‌کنیم که میزبانی جشنواره قرآنی به شهرستان ایذه اختصاص داده شده زیرا معتقدم این برنامه‌های معنوی خشنودی خداوند بزرگ را در بر خواهد داشت.»


محسن بیرانوند عنوان کرد: «جلسات زیادی برای برپایی این جشنواره گرفته شد تا شرایطی را مهیا کنیم که جشنواره‌ای پرمحتوا و با مفهوم برگزار شود و خوشبختانه مردم شریف شهرستان ایذه هم میزبانان خوبی هستند.»


وی با توجه به هدف برگزاری این جشنواره، گفت: «قرآن کریم یک قانون اساسی برای همه بشر است و امیدوار هستیم که نتیجه اصلی از برگزاری این جشنواره، نشر مفاهیم قرآنی باشد.»


بیرانوند خاطرنشان کرد: «قرآن راهگشای مشکلات زندگی بشریت است و این منبع عظیم و کتاب هدایت، به درک مفاهیم و افزایش سطح معرفتی انسان کمک می‌کند.»


فرماندار ایذه افزود: «کسانی که به مفاهیم قرآنی آشنا هستند در جامعه نقش بسزایی دارند و علاوه بر خود سازی باید نسبت به گسترش مفاهیم آن نیز کوشا باشند.»


این جشنواره استانی تا 20 اسفند در تالار مولوی دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی آموزش و پرورش ایذه برگزار شده است ادامه دارد.


اردوی راهیان نور


آیین بدرقه دانشجویان به مقصد مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس با اعزام 150 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در مزار شهدای گمنام این واحد برگزار شد.


رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با یادآوری دلاورمردی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس گفت: «این دلاور مردان و از جان گذشتگان با خون خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و آن را به درخت تنومند و قدرتمندی مبدل ساختن که دشمن را امروز یارای مقابله با آن نیست.»


محسن دهقانی، حضور در مناطق جنگی کشور را غنیمت و سعادت بزرگی دانست که امروز نیاز است تا نسل جوان با حضور در آن وادی به عظمت و بزرگی رزمندگان اسلام پی برده و ادامه دهنده راه آنان باشند.


وی از دانشجویان خواست که با خضوع و خشوع در بارگاه الهی سجده شکر به جا آورند و با خود عهد ببندند که ادامه دهنده راه شهیدان و رزمندگان انقلاب اسلامی باشند .


حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس هم با ابراز خرسندی از حضور پر شور دانشجویان برای شرکت در این مراسم مذهبی و اخلاقی تاکید کرد: «استفاده از این لحظات معنوی، می‌تواند پیوندی عمیقی بین نسل گذشته و جوانان امروز برقرار شود.»


اردوی راهیان نور


به همت دفتر بسیج دانشجویی حوزه حضرت امیر(ع) یادگارامام خمینی(ره) شهرری خواهران و برادران دانشجوی این واحد با برگزاری اردوی راهیان نور از مناطق جنگی و عملیاتی دفاع مقدس بازدید کردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در مراسم اردوی راهیان نور که با حضور تعداد کثیری از دانشجویان علاقه‌مند به مفاهیم جبهه و شهادت برگزار شد شرکت‌کنندگان با بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.


مسئول بسیج دانشجویی واحد از برگزاری اردوی زیارتی به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر دادند.


مهدی عرب سلمانی خاطرنشان کرد: اردوی زیارتی راهیان نور برای خواهران در تاریخ 95/12/08 الی 95/12/13 و برادران 95/12/11 الی 95/12/15 در دو گروه مختلف برگزار شد که به لطف پروردگار و برکت شهدا اردو خواهران در مراسم تشیع پیکر مطهر شهید گمنام تازه تفحص شده شرکت کرده عهد و پیمانی بین شهید گمنام و خواهران در منطقه عملیاتی فتح المبین تا کرخه بسته شد و فردای آنروز در منطقه عملیاتی چزابه و هویزه میهمان شهیدان گمنام بودند و اردوی برادران در مانور رزمایشی شهیدباکری شرکت کردند که بحمدالله برای تأثیر فرهنگی بسیار مناسب و خوب بود.


وی افزود: «اگر چه فراهم ساختن مقدمات این اردوی زیارتی با دشواری‌های فراوان روبرو شد ولی به مدد شهدا و همکاری رئیس دانشگاه این اردو برگزار شد و دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه توانست گامی را در راستای منویات امام خامنه‌ای که فرمود راهیان نور فناوری استفاده از ثروت دفاع مقدس است را بردارد.


سلمانی از مساعدت‌های رئیس واحد و اعضای شورای فرهنگی که در برگزاری این اردو همکاری داشته اند تشکر و قدردانی کردند.


افتتاحیه اولین دوره مسابقات ورزشی مدارس سما استان خراسان شمالی


افتتاحیه اولین دوره مسابقات ورزشی مدارس سما استان خراسان شمالی در مجموعه ورزشی فلسطین در سما شیروان برگزار شد.


این مسابقات در رشته‌های ورزشی هندبال، طناب زنی، تنیس روی میز بین دختران و پسران مقاطع ابتدایی و متوسطه مدارس سما استان خراسان شمالی برگزار شد.


در این افتتاحیه دکتر کاظمی رئیس مرکز سما شیروان، مدیران مدارس سما شیروان، برخی از کارکنان این مرکز و مسئولان مرکز سما بجنورد و همچنین دانش آموزان و برخی از اولیای آنان حضور داشتند.


خواندن قرآن، اجرای سرود سما همزمان با برافراشتن برچم ایران از سوی اسکیت‌بازان، حرکات نمایشی گروهی ایروبیک، سخنرانی آقایان نصیری فر، رجب زاده، رفیق درباره هدف برگزاری این مسابقات، برگزاری مسابقات در روز اول از برنامه‌های این افتتاحیه بود.


بنا به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مسابقات در روز انجام خواهد شد و دانش‌آموزان به مرکز استان خراسان شمالی برای اجرای مابقی مسابقات اعزام خواهند شد.


کسب رتبه برتر در اجلاس نماز


اولین اجلاس نماز شهرستان که با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد مقاله حجت‌الاسلام احمدی از کارکنان این واحد دانشگاهی با عنوان «بررسی نقش آثار نماز در آرامش روح وروان از نظر آیات و روایات»بعنوان مقاله برتر انتخاب شد.


در بخش پژوهشی وتحقیقات علمی نیز پایان نامه وحید عربشاهی از دانش آموختگان رشته مهندسی معماری دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز با عنوان«طراحی مسجد با رویکرد هویت اسلامی، ایرانی» در دبیرخانه علمی اولین اجلاس نماز شهرستان نماز بعنوان پایان نامه برتر شناخته شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته