دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1395 - 09:00

شورای امنیت آزمایش موشکی کره‌شمالی را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای آزمایش اخیر موشکی کره‌شمالی را محکوم و نسبت به اقدامات نا امن کننده و سرپیچی از قطعنامه‌های شورای امنیت ابراز نگرانی کرد.
کد خبر : 164656

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، بامداد روز دوشنبه کره شمالی چهار موشک به سمت سواحل شمال‌غربی ژاپن شلیک کرد. این موضوع خشم کره‌جنوبی و ژاپن را برانگیخت. این پرتاب موشک در بحبوحه رزمایش آمریکا و کره‌جنوبی در منطقه انجام شد.


قرار است عصر امروز (چهارشنبه) شورای امنیت نشستی درباره کره‌شمالی پشت درهای بسته ترتیب دهد تا موضوع آزمایش موشکی این کشور بررسی شود.


این شورا شب گذشته (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد چنین فعالیت‌هایی سهم بسزایی در توسعه و تقویت سلاح‌های هسته‌ای در جمهوری خلق کره، افزایش خطر رقابت‌های تسلیحاتی در منطقه و فراتر از آن و همچنین افزایش خطر رقابت‌های تسلیحاتی در منطقه خواهد داشت.


کره‌شمالی از سال 2006 تحت تحریم های سازمان ملل متحد و سازمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای قرار گرفته است. هدف از این تحریم‌ها جلوگیری از توسعه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ممنوعه است. شورای امنیت بعد از هر آزمایش موشکی کره‌شمالی تحریم‌ها را علیه این کشور افزایش می‌دهد.


شورای امنیت در بیانیه خود کره‌شمالی را به اتخاذ تدابیر شدیدتر دیگر تهدید کرده است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته