دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1394 - 16:09

هیئت پارلمانی ایران به منظور گفت‌وگو با مقامات پارلمان اروپا عازم بروکسل شد

هیئت پارلمانی مجلس شورای اسلامی به ریاست کاظم جلالی، رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسـلامی ایـران و با هدف دیدار و گفت‌وگو با مقامات پارلمان اروپا عازم بروکسل شد.
کد خبر : 16465

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، هیئت پارلمانی مجلس شورای اسلامی به ریاست کاظم جلالی رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران عازم بروکسل شد تا از مقر پارلمان اروپا بازدید و با مقامات این پارلمان دیدار و گفت‌وگو کند.


بنابراین گزارش در این سفر جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس را در این سفر همراهی می‌کنند. همچنین سفر هیئت پارلمانی ایران در قالب رفت‌وآمدهای پارلمانی متقابل با پارلمان اروپا صورت می‌گیرد.


پیش از این هیئت روابط پارلمان اروپا از جمهوری اسلامی ایران بازدید و با مقامات کشورمان ملاقات و مذاکره کرد و سفر هیئت مجلس در پاسخ به سفر آنها صورت می‌گیرد. در جریان سفر هیئت مجلس شورای اسلامی ملاقات‌هایی با مسئولان پارلمان اروپا انجام خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس، این سفر فرصت مفیدی برای تبادل نظر راجع به مناسبات دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و موضوعات بین‌المللی مورد علاقه طرفین خواهد بود و می‌تواند در راستای تشریح مواضع و دیدگاه‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران، برطرف کردن موانع و بهبود روابط موثر واقع شود.


همچنین پارلمان اروپا پس از شروع به کار دولت روحانی تمایل قابل‌توجه‌ای برای گسترش روابط با مجلس شورای اسلامی از خود نشان داده است و در این مدت، چند هیئت پارلمان اروپا به ایران سفر کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته