دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1395 - 17:03
مجید انصاری در جمع خبرنگاران:

دولت هیچ خط قرمزی در برخورد با متجاوزین به اموال، انفال و منابع طبیعی ندارد

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: در معاونت حقوقی ریاست جمهوری و دولت هیچ خط قرمزی در برخورد با متجاوزین به اموال، ‌انفال و منابع طبیعی وجود ندارد.
کد خبر : 164592

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس جمهور در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته منابع طبیعی در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات صورت گرفته در برخورد با زمین‌خواری و تصرف اراضی گفت: از ابتدای کار دولت یازدهم در معاونت حقوقی در زمینه مستندسازی اراضی بلاتکلیف که وضعیت سند آنها روشن نبود اقدام کرده‌ایم که این کار با همکاری اداره کل مستندسازی، واحدهای حقوقی دستگاه‌ها و سازمان جنگل‌ها و مراتع انجام شده است.


وی افزود: به هر میزان بتوانیم تکلیف اراضی را به لحاظ مستندسازی روشن کنیم خواهیم توانست در پیشگیری از تعدیات به اراضی و برخورد قضایی در صورت تعدی و تجاوز موفق‌تر باشیم.


وی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور، قوه قضائیه و سازمان جهاد کشاورزی با همکاری معاونت حقوقی، ریاست جمهوری گام‌های خوبی در جلوگیری از تصرف اراضی و بازگرداندن زمین‌های تصرف شده انجام داده‌اند، یادآور شد: در معاونت حقوقی ریاست جمهوری و دولت هیچ خط قرمزی در برخورد با متجاوزین به اموال، انفال و منابع طبیعی وجود ندارد.


معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی سه قوه بتوانیم گام‌های بلندتری در راستای پیشگیری از تعدی و تجاوز به عرصه منابع طبیعی انجام دهیم و تجاوزاتی که در گذشته صورت گرفته است با برخورد قاطع قانونی به بیت‌المال برگردد که البته در این زمنیه قوه قضائیه و سازمان بازرسی اقدامات خوبی انجام داده‌اند.


انصاری با بیان اینکه متجاوزین، به هرگونه سعی می‌کنند که قانون را دور بزنند، اظهار کرد: معتقدم باید در مورد قوانین مربوط به مالکیت زمین تجدید نظر کنیم و واگذاری اراضی به طرح‌های عمرانی از جمله بخش خصوصی و دولتی صرفاً با عنوان بهره‌بردرای باشد و نه واگذاری مالکانه.


وی توضیح داد: معتقدم که با اصلاح قوانین مالکیت زمین باید از این پس زمینی را که از منابع طبیعی برای طرح‌ها واگذار می‌کنیم مالکیتش برای دولت بماند و تنها حق بهره‌برداری آن واگذار شود و در حال حاضر در دولت این اقدام را انجام می‌دهیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته