دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1395 - 12:31
وزیر راه عنوان کرد؛

شناسایی 8 هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور/ 1880 دوربین در راه‌های اصلی نصب می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از شناسایی 8 هزار نقطه حادثه‌خیر در کشور خبر داد و گفت: 1880 دوربین در 34 هزار کیلومتر از راه‌های اصلی نصب می‌شود.
کد خبر : 164474

به گزارش گروه اقتصادی آنا از سایت راهور، عباس آخوندی در حاشیه دومین روز دوازدهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهور عنوان کرد: 1880 دوربین برای 34 هزار کیلومتر شریان اصلی که 75 درصد ترافیک ایران را شامل می‌شوند درنظر گرفته شده است که 600 دستگاه فعال شده و امیدواریم تا پایان سال آینده بقیه دوربین‌ها نیز نصب و فعال شوند.


وی در خصوص فعال بودن دوربین‌ها اعلام کرد: این دوربین‌ها کاملاً به مرکز پردازش اطلاعات متصل بوده و در لحظه تمام اطلاعات راهداری و پلیس مبادله می‌شود که بلافاصله هر تخلفی توسط پلیس پیامک داده خواهد شد.


وزیر راه و شهرسازی به تلاش پلیس و راهداری در زمینه گسترش ابزار اعمال قانون اشاره و تصریح کرد: دوربین‌های لیزرگان نیز توسط راهداری تأمین شده تا بتوان آن‌ها را به صورت متحرک و در مواقع ترافیک در اختیار پلیس قرار داد.


وی با اشاره بر تعامل مجموعه وزارت راه با پلیس راهور اظهار کرد: خوشبختم که اعلام کنم همکاری ما و پلیس راهور یک همکاری تنگاتنگ در تمام سطوح است؛ از فرماندهی گرفته تا عملیات در دورترین نقاط کشور.


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که اعمال قانون و اجرای نظم اصلی‌ترین مساله مورد نظر ما و پلیس راهور است افزود: 19 میلیون خودرو و 12 میلیون موتورسیکلت داریم و 25 میلیون نفر نیز گواهینامه فعال دریافت کرده‌اند؛ مسلم است که اعمال قانون در چنین سطح گسترده‌ای اصلی‌ترین مساله است.


وی گفت: برای اینکه بتوانیم در ایران پهناور اعمال قانون کنیم نیاز به نظام هوشمند و مدیریت راه‌های هوشمند است که در این راستا از 2 سال گذشته تمام راه‌ها مجهز به دوربین اعمال قانون و نظارت تصویری شده‌اند.


وزیر راه و شهرسازی خطاب به رانندگان گفت: برای حفظ ایمنی، آسایش و رفاه خود و همین که جاده امن و سفری ایمن داشته باشند با پلیس و عوامل راهداری همکاری لازم داشته باشند.


وی گفت: وقتی میلیون‌ها نفر وارد جاده می‌شوند تخلف حتی افراد معدود می‌تواند برای خود آنها و دیگران مخاطره‌آمیز باشد.


وزیر راه و شهرسازی میزان تخلفات رانندگی را در کشور اندک دانست و گفت: از یک میلیون 600 هزار ترددی که در یک روز ثبت کرده‌ایم 4 هزار تخلف دیده شد؛ رقم زیاد نبود اما این مهم است که تخلف اندک نیز می‌تواند مخاطره ایجاد کند لذا مجموعه پلیس و ما به شکل قاطعی در جهت اعمال قانون و اجرای نظم عمل کرده و کوچکترین تسامحی نداریم.


وی همچنین تاکید کرد: 750 راهدارخانه و 12 هزار راهدار در ایام عید فعال خواهند بود.


وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در باره مسکن مهر گفت: من صدها بار گفته‌ام که ما نسبت به مردم متعهد هستیم و تا آخرین قرارداد را اجرا می‌کنیم؛ تاکنون نیز در بسیاری از شهرها مسکن مهر اجرا شده یا در حال اتمام است؛ اگر من انتقاد می‌کنم در این زمینه است که چرا خدمات برای مردم پیش‌بینی نشده است.


وی در باره نقاط حادثه‌خیز نیز گفت: در بحث نقاط حادثه‌خیز بحث سرعت خودرو، سطح جاده، راه و ... دخیل است اما تاکنون 8 هزار نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده؛ 3 هزار نقطه ایمن سازی شده و بقیه نیز به علائم و سیستم‌های هشدار دهنده مجهز شده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته