دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه هیات امنای پژوهشگاه تصمیم‌گیری شد

پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مصوبات شورای اقتصاد دانش‌بنیان را پیگیری و اجرایی کند

دومین جلسه هیات امنای پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا برگزار شد.
کد خبر : 164469

به گزارش گروه دانشگاه آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر جمشید صباغ‌زاده، رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی و آرزوی توفیق برای دکتر ولایتی، گزارشی از عملکرد پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرد. او گفت: «از ابتدای تاسیس این پژوهشگاه، برگزاری جلسات اولیه و معرفی تشکیلات سازمانی، تعیین اهداف، سیاست ها، راهبردها و برگزاری جلسات تخصصی، تدوین شیوه‌نامه های پژوهشگاه، برگزاری و معرفی کارگروه های تخصصی و... در دستورکار قرار گرفت.»


صباغ‌زاده خبر داد در این پژوهشگاه 16 گروه تدبیر و اندیشه راه اندازی شده است. او گفت: «این گروه‌ها به تناسب نیاز صنعت و جامعه تشکیل شده و براساس اعتماد به روسای گروه‌ها، آزادی، اعتبار و سرعت عمل داده می‌شود.»


او افزود: «سرمایه، دانش، سازوکار و بازار ساختار گروه‌های تدبیر و اندیشه پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی را تشکیل می‌دهد.»


رئیس پژوهشگاه مرکزی پیشنهاد داد پروژه‌های کلان مانند ریزگردها، تصفیه و مدیریت آب و بذر به صورت ماموریت به پژوهشگاه محول شود و پژوهشگاه با تشکیل گروهی متشکل از نمایندگان مجلس، نمایندگان دولت و اندیشمندان و صاحبان فن و دانش پاسخگوی این مسائل باشد.


در این جلسه اعضا، فعالیت پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اتاق‌های تدبیر و اندیشه را تایید کردند.


هم‌چنین درباره پیشنهاد ماموریت به پژوهشگاه برای مسئله ریزگردها، مقرر شد کنسرسیوم معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به کار خود در زمینه ریزگردها ادامه دهد و پژوهشگاه مرکزی نیز با ملحق شدن به این کنسرسیوم، مسئله حل ریزگردها را پیگیری کند. همچنین مصوب شد پژوهشگاه مرکزی در موضوع تفاهم‌نامه وزارت نیرو و دانشگاه آزاد اسلامی همکاری داشته باشد.


در ادمه پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی موظف شد مصوبات شورای اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه را پیگیری و با کمک گروه‌های تخصصی اجرایی کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته