دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1395 - 11:26

صعود ایران به جام جهانی 98 فرانسه به کمک تجربه ۹۴

سایت فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی به وضعیت‌ تیم‌هایی که در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 1994 آمریکا در قاره آسیا برای راهیابی تلاش کردند، پرداخته است.
کد خبر : 164450

به گزارش گروه ورزشی آنا،در این گزارش بخش‌های نیز به تیم ملی آن زمان کشورمان اختصاص یافته است.در ابتدای این گزارش عنوان شده 6 تیم برتر قاره آسیا برای کسب 2 سهمیه در مسابقاتی که به صورت دوره‌ای در دوحه انجام شد، نبردکردند.


یکی از این تیم‌‌ها که تیم ملی ایران بود که از نظر گزارشگر سایت فیفا در پیکار با عربستان، نبردی فینال‌گونه برای رسیدن به مسابقات جام جهانی داشت.


بازی بسیار پرافت و خیز که در نهایت 4 بر 3 به سود عربستان تمام شد و رقیب کشورمان را به جام جهانی فرستاد.به همین منظور سایت فیفا بعد از سال‌ها نگاهی مجدد به آن بازی انداخته و از مهدی فنونی زاده(2 گل) و جواد منافی به عنوان گلزنان تیم کشورمان در این مسابقه و نیز سامی الجابر، فهد ال مهلل، منصور ال موسی و حمزه فلاته به ع نوان گلزنان تیم رقیب یادکرد.


این رسانه ترکیب تیم کشورمان را اینگونه نیز معرفی کرد:


بهزاد غلامپور، نادر محمدخانی، جواد زرینچه، رضا حسن‌زاده، محمد رضایی‌منش، مهدی فنونی‌‌زاده، حمید درخشان، مهدی ابطحی، امیر قلعه‌نویی، بهزاد دادش‌زاده، علی دایی.


در ادامه این گزارش عنوان شد تیم ملی ایران در دهه 60 و 70 میلادی در سطح آسیا خوش درخشید و به همین خاطر قهرمان 3 دوره پیاپی جام ملت‌های آسیا شد و بعد حتی به جام جهانی 1978 آرژانتین راه یافت.در حالیکه در دهه هشتاد، عربستان در سطح آسیا ظهور کرد و رقیبی برای تیم کشورمان در کنار دیگر رقبا شد.


دربخشی دیگر با اشاره به مصاف دو تیم، عنوان شد تا قبل از آن رویارویی، ایران و عربستان 3 مسابقه برابر هم انجام داده بودن و این جدال چهارم، در حضور 20 هزار تماشاگر انجام شد.


این سایت همچنین عنوان کرد در آن هنگام تیم ملی ایران، دوران بعد از جنگ تحمیلی را تجربه می‌کرد و به خاطر کمبودهای قبلی، در حال تجربه‌اندوزی در سطح بین‌المللی برای قدرت‌گیری مجدد بود.به همین خاطر آن تیم با ادامه پیشرفت، 4 سال بعد موفق شد در رقابت‌های جام جهانی 1998 فرانسه ، با غلبه بر استرالیا در مسابقه پلی‌اف، مجوز صعود بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته