دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1395 - 10:34
دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان:

آموزه‌های قرآنی سرلوحه برنامه‌های فرهنگی دانشگاه باشد

دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان این مطلب که وجود برنامه‌هایی مانند قرائت، ترتیل، حفظ، اذان و... در دانشگاه لازم و ضروری است، گفت: «باید درباره تعمیق مفاهیم بلند و آموزنده قرآنی در دانشگاه بیشتر تلاش کرد و با جذب دانشگاهیان در کانون‌ها زمینه این‌گونه فعالیت‌ها بویژه موضوعاتی مانند علم در محضر قرآن کریم بیشتر مورد توجه و کار عملی قرار گیرد.»
کد خبر : 164386

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدابراهیم طلوع در جلسه شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که با حضور مسئولان کانون‌های قرآن و عترت واحدها و مراکز آموزشی و آموزشکده‌های سما به میزبانی واحد لاهیجان برگزار شد، با توجه به سخنان دکتر میرزاده رئیس دانشگاه و سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی، توجه به قرآن و آموزه‌های قرآنی در دانشگاه را جزء اولویت نخست کارهای فرهنگی قلمداد کرد.


وی گفت: «وجود نزدیک به 500 کانون قرآن و عترت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی نشانگر توجه و اهمیت این موضوع است و انتظار و توقع از دانشگاه این است که با توجه به جنس مخاطبانش کارهای عمیقتر و موثرتری را با راهکارهای بروزتر در دانشگاه به منصه ظهور رساند.»


طلوع، فلسفه تشکیل کانون‌های قرآن و عترت در دانشگاه را یک موهبت فرهنگی ماندگار و بازوی توانمند دانشگاه در امور دینی و مذهبی دانست و از همکاران واحدها خواست این وظیفه و توفیق الهی را با عشق و جدیت دنبال کنند.


جلسه شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تبیین و توجیه آیین نامه جامع مسابقات سراسری قرآن و عترت از سوی دبیر شورا ادامه پیدا کرد.


طلوع با بیان تغییرات و نکات ضروری در مورد آیین نامه جدید مسابقات از مدعوین خواست با مطالعه کامل آیین نامه، زمینه جذب حداکثری استادان، کارکنان و دانشجویان را در این مسابقات بیش از پیش فراهم کنند.


در ادامه این جلسه هر کدام از مدعوین به بیان نظر و مسائل موجود در مجموعه خود پرداخته و راهکارهایی را درباره فعال تر شدن هرچه بیشتر کانون های قرآن و عترت مطرح کردند.


طلوع درباره سوالات مطروحه حاضران در مورد مسائل قرآنی و فرهنگی دانشگاه توضیحاتی را به سمع و نظر حاضران رساند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته