دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1395 - 09:15

آیت‌الله جنتی: فتنه یعنی براندازی اسلام نه فقط براندازی نظام/ جای خالی آیت‌الله هاشمی در خبرگان محسوس است

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: فتنه یعنی براندازی اسلام نه فقط براندازی نظام.
کد خبر : 164367

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، آیت الله احمد جنتی در افتتاحیه اجلاسیه دوم دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مساله اول که رهبری بر آن تاکید داشته‌اند این است که خبرگان باید انقلابی باشد، انقلابی بماند و انقلابی عمل کند.


جنتی تأکید کرد: این مساله‌ای است که رهبری درباره مجلس و حوزه علمیه نیز بر آن تاکید داشتند و در موارد دیگر نیز آن را به کار بردند و تاکید کردند.


رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: انقلابی بودن را باید معنی کرد تا چه شرایطی دارد. انقلابی بودن یعنی اسلام ناب محمدی را داشتن، یعنی قرآنی بودن، یعنی علوی بودن، یعنی حسینی بودن، یعنی قدیری بودن، یعنی عاشورایی بودن، یعنی دفاع از ارزش‌های اسلام، یعنی جهاد فی‌سبیل‌الله،‌ یعنی موضع‌گیری در هر موقعیتی علیه دشمنان داخلی و خارجی، یعنی هیهات من الذله، یعنی در سیره و راه امام بودن و عمل کردن، یعنی عمل به نهج‌البلاغه، یعنی دفاع و حمایت از مظلوم و در مقابل دشمن ایستادن و با او طرح دوستی نریختن.


آیت‌الله جنتی افزود: عده‌ای در زمان پیامبر (ص) با دشمنان او رابطه داشتند و خداوند در این رابطه فرمود من از این رفتار شما آگاهم، راه اسلام، راه مبارزه با دشمن است راهی که باید با قدرت و قوت در آن پیش رفت.


وی در ادامه گفت:‌ ما مشکلات زیادی در کشور داریم که عمده مشکلات ما معیشتی و فقر و بیکاری است که همه ما با آن سر و کار داریم و باید از تمام توان خود برای رفع آن بهره ببریم هر جایی می‌رویم جوانی بیکار است. ما باید به مساله بیکاری فکر کنیم اینها دردهای بزرگ ما است. علی (ع) از این مسائل رنج می‌برد.


وی همچنین افزود: ما در کشور مشکلات سیاسی و فرهنگی داریم اما بیکاری خیلی مهم است چه کسی باید پاسخگوی این مشکلات کشور باشد؟


آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات کشور افزود: البته مسائل سیاسی هم هست. فتنه از مسائل ما است که نباید آن را دست کم گرفت. چه کسی باید به مردم بفهماند فتنه چیست؟ فتنه یعنی براندازی اسلام و نه فقط براندازی نظام چرا که انقلاب برای اسلام بود.


وی در ادامه تاکید کرد: ‌آمریکا می‌خواست از طریق فتنه اسلام را براندازد چرا که انقلاب اسلامی ما به او سیلی زده بود.


رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: به حمدالله این فتنه فروخوابید و مردم آنها را سر جای خود نشاندند. البته فتنه‌گران امروز در جایگاه‌های مختلف حضور دارند و در سمت‌های مختلف نیز حضور دارند. ما می‌دانیم که آنها چگونه با بچه‌های حزب‌الهی رفتار می‌کنند آنها بحث آشتی ملی را مطرح می‌کنند. که چه؟ آنها هر کاری خواستند کردند حالا می‌خواهند نماینده مجلس شوند به مجلس ورود پیدا کنند در سمت‌های مختلف حضور یابند آنها اگر عقل داشته باشند در جای خود می‌مانند و درک می‌کنند که مردم آنها را کنار زدند. این را علما و خبرگان باید به مردم بگویند شما تریبون‌های نماز جمعه را در اختیار دارید باید به مردم بگویید فتنه در چه وضعیتی است و چه نقشی در جامعه ایفا می‌کند باید نقش آمریکا را به مردم یادآوری کنید.


وی تأکید کرد: مبادا کسی بخواهد با آمریکا طرح دوستی بریزد. امام بارها تاکید کرده بودند با توسل به آمریکا ضعف و ناتوانی خود را برملا نکنید رهبری هم تاکید داشتند که اظهار ضعف نکنید.


جنتی اضافه کرد: ما ضعیف نیستیم ما معادن و منابع زیادی داریم که اگر از آن استفاده کنیم می‌توانیم روی پای خود بایستیم.


وی همچنین گفت: از گرگ‌ها و درندگان برای حفظ شبانی خود طلب استمداد نکنید آنها دوستان خود را قربانی می‌کنند.


آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به مساله اقتصاد مقاومتی گفت:‌ رهبری بارها بر اهمیت ضرورت اقتصاد مقاومتی و اجرایی و عملی کردن آن تاکید کرده‌اند. آقای رئیس جمهوری نیز باید در این زمینه به مردم گزارش عملکرد بدهند تا اگر آن گونه که رهبری در نظر داشتند عمل کرده‌اند برای مردم بگویند تا رهبری خوشحال شوند و اگر چنین عمل نکرده‌اند از مردم عذرخواهی کنند و دلایل عدم اجرایی کردن سیاست اقتصاد مقاومتی را بیان کنند.


وی در ادامه افزود: یکی از دلایل مشکلات اقتصادی حال حاضر ما عدم توجه به مساله اقتصاد مقاومتی است.


رئیس مجلس خبرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله انتخابات پیش‌رو گفت:‌ انتخابات شوراهای شهر و روستا یک مصیبت است چرا که نظارت بر آن و احراز صلاحیت‌ها به درستی انجام نمی‌شود این مصیبتی است که کشور به آن دچار است.


وی ادامه داد: برای احراز صلاحیت نامزدهای این انتخابات باید دید اینها چه عملکردی داشته‌اند؟ حتی در مواردی عملکرد این افراد که به شوراها رفته‌اند نشان داد که صلاحیت ندارند.


آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گفت:‌ قانون اساسی 9 شرط برای احراز صلاحیت فردی که می‌خواهد رئیس جمهوری شود، تعیین کرده است. یکی بحث رجل مذهبی و سیاسی بودن است که این را به چه کسی می‌توان گفت، دیگری بحث مدیر و مدبر بودن است، آن هم در حد یک کشور نه در حد اداره یک مدرسه، مدبر بودن به معنای آن که بداند راه گریز از مشکلات چیست. دیگر مساله تقواست که شرط عجیبی است که باید آن را احراز کرد و این شرط چگونه باید احراز شود؟ مومن بودن از شروط دیگری است که باید آن را درباره افراد احراز کرد. معتقد به مذهب رسمی جمهوری اسلامی و نظام است.


وی همچنین افزود: مردم باید بدانند به چه کسی رأی دهند. این باید برای مردم روشن شود که چه کسی صلاحیت دارد و باید به او رأی داد. باید بر مشارکت بالای مردم تاکید کرد.


آیت‌الله جنتی تاکید کرد: مردم در هر صورت باید رأی دهند و نسبت به این مساله احساس مسئولیت کنند باید در انتخابات، انتخاب اصلح را مد نظر داشته باشند.


وی در بخش پایانی سخنان خود گفت:‌ موضع‌گیری خبرگان باید موضع‌گیری امام و رهبری باشد و آنچه امروز در دستور کار مجلس خبرگان است باید به صورت دقیق و جامع تهیه شود تا بتوانیم گزارشی درخور به رهبری ارائه کنیم.


آیت‌الله جنتی همچنین افزود: جای برادر عزیزمان آقای هاشمی خالی است که سال‌های متوالی در این مجلس و در سمت‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی حضور داشتند و زحمات بسیاری برای نظام و انقلاب کشیدند. ایشان از یاران دیرین امام در سال‌های قبل و بعد از انقلاب بودند و برای به ثمر نشستن این انقلاب مبارزه کردند و زندان رفتند و امروز عدم حضور ایشان در این مجلس محسوس است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته