دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1395 - 08:20

آغاز هفته بیست و‌چهارم لیگ با دربی آبی- نارنجی؛ شاگردان منصوریان به صخره رسیدند

استقلال تهران امروز در هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی به دیدار سایپا می‌رود که مشکلات مالی برای این تیم ایجاد دردسر کرده است.
کد خبر : 164350

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، نخستین دیدار هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال را امروز استقلال تهران در ورزشگاه آزادی برابر سایپا برگزار می‌کند. میزبان این بازی تیم سایپاست اما با اعلام مدیرعامل این باشگاه به دلیل «شلوغی شب عید» با درخواست خود سایپایی‌ها این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.


آبی‌پوشان پایتخت در حالی به مصاف سایپا می‌روند که در هفته بیست‌وسوم اندک امیدشان برای رسیدن به جام قهرمانی لیگ برتر را از دست دادند. آنها که با 5 پیروزی متوالی در لیگ برتر به طور کامل از تیم چهارم جدول هم جدا شده بودند و خود را آماده رسیدن به رده دوم می‌کردند برابر تیم پانزدهم جدول سیاه‌جامگان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک نرسیدند تا در هفته‌های پایانی لیگ دو امتیاز فوق‌العاده حساس را از دست بدهند و با توجه به پیروزی پرسپولیس برابر نفت‌تهران فاصله‌شان با صدرنشین لیگ برتر به 12 امتیاز برسد و بخت آنها برای قهرمان شدن تا حدود زیادی از دست برود.


شاگردان منصوریان حالا برای شکست سایپا باید عزمی جزم داشته باشند چرا که این تیم هفته گذشته موفق شد تراکتورسازی را در خانه‌اش متوقف کند و ضمن آنکه یک امتیاز با ارزش گرفت کمک شایانی به پرسپولیسی کرد که حالا 8 امتیاز از تیم دوم جدول بیشتر دارد. در این میان آبی‌پوشان پایتخت مشکل بزرگی دیگری هم دارند. بحث بدهی به بازیکنان خارجی برای باشگاه استقلال دردسرساز شد و آنها با پرداخت نکردن به‌موقع بدهی عادل شیحی با محرومیت از پنجره نقل‌وانتقالات فیفا مواجه شدند و نتوانستند بازیکنان مورد نظرشان را جذب کنند. این اتفاق باعث شد تا سیدرضا افتخاری مدیرعامل باشگاه برای آنکه بعد از این تیمش با مشکلاتی از سوی فیفا مواجه نشود با کلیه بدهکاران خارجی به توافق برسد و مبالغی را به آنان پرداخت کند این اتفاق اگرچه از طرفی به سود استقلال است اما موجب شد بخش عمده‌ای از حساب باشگاه خالی شود و افتخاری که به بازیکنان تیم قول داده بود مطالبات آنها پرداخت می‌شود، نتوانست پول بازیکنان فعلی تیم را بدهد و آنها هم تمرین روز یکشنبه را تحریم کردند تا آبی‌ها به دردسر بیفتند. بازیکنان اعلام کرده‌اند که اگر بعد از بازی با سایپا مطالبات خود را نگیرند بار دیگر تمرینات را لغو می کنند و این موضوع می‌تواند در آستانه بازی با لوکوموتیو ازبکستان در ورزشگاه آزادی برای مسئولان باشگاه ایجاد دردسر کند.


استقلال در این بازی باز هم نمی تواند از سیدمهدی رحمتی به دلیل محرومیت استفاده کند و یعقوب کریمی هم دیگر محروم تیم منصوریان است. از قرار معلوم مگویان هم که مدت‌هاست به بهانه مصدومیت برای آبی‌ها بازی نکرده بازهم غایب خواهد بود ولی مجتبی حقدوست بعد از سه بازی غیبت به ترکیب آبی‌پوشان اضافه می‌شود.


در سمت مقابل حسین فرکی در این بازی مهم حامد لک و محمدرضا خلعتبری را که در نیم‌فصل دوم جذب کرده بود را در اختیار ندارد و این موضوع تا حدود زیادی کار سرمربی سایپا را سخت کرده است. شاید این خوش اقبالی تیم منصوریان باشد که حریفش با همان قدرت نیم فصل اول با آنها روبه‌رو می‌شود. آنچه روی کاغذ می‌توان از جدال نارنجی‌پوشان سایپا و آبی‌پوشان استقلال حدس زد پیروزی آبی‌های پایتخت است ولی سایپا درهفته‌های اخیر امتیازات با ارزشی را جمع کرده و توانسته تا حدود زیادی خود را از منطقه سقوط نجات دهد. باید دید سیر صعودی بازیکنان سایپا در این بازی هم ادامه می‌یابد یا اینکه استقلال بار دیگر پیروزی‌های خود را از سر می‌گیرد.


از سوی دیگر استقلال نه تنها بهترین خط حمله لیگ را با زدن ۳۵ گل در اختیار دارد، بلکه این تیم در نیم فصل دوم هم با زدن ۱۷ گل بهترین عملکرد تهاجمی را در بین همه تیم ها دارد. در طرف مقابل سایپا در ۸ بازی که در نیم فصل دوم پشت سر گذاشته‌است، تنها ۳ گل خورده تا این تیم دارای بهترین خط دفاعی در بین همه تیم‌ها در نیم فصل دوم است که به طور حتم تقابل بهترین خط حمله لیگ با بهترین خط دفاع دیدنی خواهد بود.


برنامه هفته بیست‌وچهارم به شرح زیر است:


چهارشنبه 18 اسفند


سایپا - استقلال، ساعت 17:30، ورزشگاه آزادی


پنجشنبه 19 اسفند


ماشین‌سازی‌تبریز - صنعت نفت آبادان، ساعت 15:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز


پرسپولیس - استقلال خوزستان، ساعت 17:30، ورزشگاه آزادی


ذوب‌آهن - نفت تهران، ساعت 17:30


جمعه 20 اسفند


گسترش فولاد - صبای قم، ساعت 14:30، ورزشگاه بنیان دیزل


سیاه‌جامگان - سپاهان، ساعت 15، ورزشگاه ثامن مشهد


پیکان - پدیده، ساعت 16، ورزشگاه شهدای شهر قدس


فولادخوزستان - تراکتورسازی، ساعت 16:30، ورزشگاه غدیر اهواز





انتهای پیام/

برچسب ها: سایپا استقلال
ارسال نظر
هلدینگ شایسته