دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1395 - 17:24
سه خبر؛

برگزاری نخستین همایش ملی «معماری و شهرسازی؛ از نظریه تا عمل» و دوره مقدماتی «طنزنویسی خلاق» در واحد تهران مرکزی

نخستین همایش ملی «معماری و شهرسازی؛ از نظریه تا عمل» در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.
کد خبر : 164278

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همایش ملی «معماری و شهرسازی؛ از نظریه تا عمل» به عنوان نخستین همایش ملی دانشکده معماری و شهرسازی واحد تهران مرکزی با حضور و سخنرانی استادان برجسته و پیشکسوت حوزه‌های معماری و شهرسازی کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون سازمان میراث فرهنگی کشور و قائم مقام شهرداری منطقه 12 تهران در مجتمع دانشگاهی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.


بیش از یکصد مقاله علمی از سراسر کشور پذیرش و نویسندگان مقالات برتر نیز در روز برگزاری همایش به سخنرانی پرداختند. مقالات این همایش در پایگاه‌های معتبر علمی ISC و سیویلیکا نمایه و از مقالات برتر تجلیل شد.


دکتر علیرضا بندرآباد رئیس همایش، دکتر حسین سلطان‌زاده دبیر علمی و دکتر غزال کرامتی دبیر اجرایی این همایش بودند.


برگزاری دوره مقدماتی جلسات طنزنویسی خلاق واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران


دوره مقدماتی جلسات طنزنویسی خلاق به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد تهران مرکزی در مجتمع پیامبر اعظم (ص) واحد تهران مرکزی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا، اسدالله بیات مدیر کل فرهنگی و اجتماعی واحد تهران مرکزی در سخنانی هدف از برگزاری این جلسات را شناسایی استعدادهای دانشجویان در زمینه طنزنویسی عنوان کرد و گفت: «پس از برگزاری 5 جلسه، افراد مستعد برای 10 جلسه تخصصی انتخاب و برای حضور به این دوره دعوت خواهند شد.»


در ادامه جلسه استاد علیرضا لبش شاعر، نویسنده و طنزپرداز مطبوعات، مجلات، رادیو وتلویزیون پیرامون خلاقیت، ویژگی‌های فرد خلاق و هنرمند، راههای رسیدن به هنر و پرورش ذهن هنری مطالبی سخنانی ایراد کرد.


این نویسنده و طنزپرداز مطبوعات گفت: «نوع نگاه انسان خلاق بسیار متفاوت بوده و قابل پرورش است و چیزی به عنوان خلاقیت ذاتی وجود ندارد. باید زاویه دید و نگاه کردن به دنیا را آموزش دهیم.»


وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین کار هستی خلاقیت است و این میراث فرهنگ بشری قیمت ندارد، تصریح کرد: «هنر دنیای خیال است و از واقعیت نشأت می‌گیرد ما باید بتوانیم خوب دیدن، خوب شنیدن و خوب لمس کردن را از طریق حواس پنج گانه تقویت کرده و ظریف و دقیق ببینیم، چیزهایی را که دیگران نمی‌بینند ببینیم و صداهایی را که بقیه نمی‌شنوند، بشنویم.»


محفل انس با قرآن کریم و نشست تخصصی با عنوان«اثرات نماز برعفاف»


حفل انس با قرآن کریم و نشست تخصصی با عنوان « اثرات نماز برعفاف» به همت اداره دانشجویی و فرهنگی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) واحد تهران مرکزی برگزار شد.


استاد گروه معارف اسلامی واحد تهران مرکزی با بیان اینکه استحکام و انسجام و سعادت اجتماعی در هر جامعه ای به عقاید، باورها و هنجارهای آن جامعه بستگی دارد، گفت: «بدون التزام عملی اعضای جامعه به باورهای اعتقادی و اخلاقی، اجتماع دچار اختلال شده و سعادت و سلامت آن تامین نمی‌شود.»


افسانه پایمرد افزود: «در میان فرامین الهی، نماز و عفاف از اهمیت خاصی برخوردار است. در همه ادیان توحیدی نماز به عنوان رکن مهم ارتباط با خدا بوده است. شواهد تاریخی نشان می‌دهد که نیایش یکی از امور فطری است و قدیمی‌ترین، زیباترین و محکم‌ترین آثار معماری بشر مربوط به معبرها، مساجد و آتشکده‌هاست و در حقیقت نماز نقطه اشتراک ادیان توحیدی و حتی مکتب‌های غیر الهی است که کامل‌ترین شکل آن در دین مبین اسلام در نمازهای پنجگانه تبلور پیدا کرده است.


وی افزود: «به عقیده بسیاری از روانپزشکان درمان اختلال شخصیت (نارسیسم) یا خودشیفتگی بسیار مشکل است و این در حالی است که حضرت علی (ع) نماز را درمان خودخواهی و تکبر می‌داند و آن را در صدر راه حل مبارزه با خودخواهی معرفی می‌فرماید چراکه در نماز فرد از منیت خود دست بر میدارد و به جمع می‌پیوندد.»


پایمرد تأکید کرد: «روح ادبیات حاکم بر نماز جمع است و به همین دلیل است که در دین اسلام پیوستن به نماز جماعت مورد تاکید فراوان قرار گرفته است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته