دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1395 - 10:55

سردار مهری: 967 نفر در تعطیلات نوروز 95 در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند/ پلیس درباره تخلفات حادثه‌ساز اغماض نمی‌کند

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس در سال 96 از 25 اسفند ماه آغاز و تا 14 فروردین ماه ادامه دارد به آمار افراد فوت شده در تصادفات سال گذشته اشاره کرد و گفت:‌ در 308 تصادف نوروزی سال 95، 967 نفر کشته شدند.
کد خبر : 164123

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار تقی مهری در حاشیه دوازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند برگزاری این همایش اظهار کرد: همایش مدیران و فرماندهان پلیس راهور امروز و فردا در تهران بزرگ برگزار می‌شود و اقداماتی که باید در پلیس راهور صورت گیرد در این همایش دو روزه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به پلیس راه و ترافیک شهری و همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود تا فرماندهان مجموعه پلیس راهور یک دستورالعمل مشخص داشته باشند و شاهد برقراری منظم برنامه‌های پلیس راهور به منظور تحکیم انضباط ترافیکی باشیم.


مهری با بیان اینکه هم‌اکنون طرح زمستانه پلیس راهور در حال اجرا است، اضافه کرد: همانطور که می‌دانید شاهد بارش برف و باران در اکثر نقاط کشور هستیم و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته بارندگی و نزولات جوی تا سال آینده هم ادامه خواهد داشت به همین دلیل شرایط رانندگی در این حالت متفاوت با شرایط عادی است.


اجرای طرح نوروزی از 25 اسفند


رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه این پلیس آماده اجرای طرح نوروزی خود در سال 96 است، تصریح کرد: طرح نوروزی پلیس راهور از 25 اسفند 95 آغاز و تا پایان 14 فروردین 96 ادامه دارد در این زمینه تعاملات و جلسات متعددی با سایر دستگاه‌های امدادی برقرار شده است تا بتوانیم خدمات و آرامش بهتری را به مسافران نوروزی ارائه دهیم.


به گفته مهری 24 اسفند ماه امسال رزمایش بزرگ هماهنگی بین دستگاه‌های امدادی و پلیس برگزار می‌شود.


تمهیدات ترافیکی متفاوت برای نوروز 96


وی با بیان اینکه امسال با تدبیر سردار اشتری، فرمانده ناجا تدابیر متفاوتی برای اجرای طرح نوروزی 96 در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تعداد خودروهایی که امسال وارد عرصه شده‌اند نسبت به سال گذشته افزایش داشته و همچنین یک میلیون و 500 هزار نفر گواهی‌نامه جدید گرفته و بالتبع این افراد وارد عرصه ترافیکی می‌شوند به همین دلیل تمهیدات متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته در نظر گرفته شده است.


وی ادامه داد: امسال از سایر بخش‌های انتظامی به پلیس راهور نیرو اضافه می‌شود و تعدادی خودرو نیز به سراسر کشور و استان‌های مسافرپذیر اضافه خواهد شد.


پلیس با مخلان آسایش مردم برخورد قانونی می‌کند


رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه پلیس با رانندگان خطر ساز اغماض نمی‌کند، عنوان کرد: رانندگان خطرساز البته تعدادشان اندک است اما باعث ایجاد نا امنی برای سایر مسافرین می‌شوند و پلیس با کسانی که سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ و به طور اقداماتی که باعث ایجاد تنش و استرس می‌شود دارند برخورد خواهد کرد.


به گفته مهری برخورد با این دست از رانندگان به صورت دستورالعمل به تمام ماموران پلیس راهور سراسر کشور ابلاغ شده است.


مرگ 967 نفر در تعطیلات نوروزی 95


وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی سال 95، 967 نفر در 308 تصادف نوروزی جان خود را از دست داده‌اند، عنوان کرد: به صورت میانگین روزانه 51 نفر در تعطیلات نوروز جان خود را از دست داده‌اند که در روزهای 27 اسفند، 5 و 7 فروردین شاهد بیشترین تصادفات منجر به فوت بوده‌ایم. در 50 درصد تصادفات صورت گرفته شخص فوت شده مقصر و در 50 درصد دیگر مقصر نبوده است.


به گفته وی هم اکنون 22 تا 25 میلیون نفر در کشور دارای گواهی‌نامه فعال هستند.


پلیس ناظر بر تخلفات خودروهای بین جاده‌ای است


رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه برای ایمنی سازی تمام خودروها در سطح کشور برنامه‌های متفاوتی وجود دارد، اضافه کرد:‌ برای خودروهای حمل و نقل عمومی یک طرح ویژه در دستور کار پلیس راهور وجود دارد و خودروها زمانی که از پایانه خارج می‌شوند به صورت محسوس و البته نامحسوس تحت کنترل قرار می‌گیرند.


وی با اشاره به نحوه اعلام تخلف خودروهای حمل ونقل عمومی توسط مسافران تصریح کرد: در مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور سامانه‌ای طراحی شده است که مسافران می‌توانند با پیامک به شماره 110120 تخلفات خودروهای حمل و نقل عمومی را به پلیس راهور اعلام کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته