دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1395 - 10:24
در دوازدهمین همایش روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی مطرح شد

وزیر کشور: هیچ حزب و تشکلی در انتخابات تعیین کننده نیست/ برخورد با مخلان امنیت مردم در ایام نوروز

وزیر کشور با تاکید بر وجود نشاط سیاسی در آستانه برگزاری انتخابات گفت:‌ در کشور ما هیچ حزب و تشکل سیاسی وجود ندارد که در انتخابات تعیین کننده باشد و این به معنای آزادی و نشاط سیاسی است.
کد خبر : 164113

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دوازدهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص نوع تعامل نیروی انتظامی با مردم اظهار کرد: روابط هر فرد در جامعه بر اساس اهداف و انگیزه‌های مختلف اوست که صورت می‌گیرد و ما به نوعی مسئول روابط خود هستیم و باید همه اقداماتی که انجام می‌دهیم در چهارچوب وظایف سازمانی اما با نیت خالص باشد.


رحمانی فضلی با بیان اینکه ما مسئولان در جوامع الگو هستیم و مردم در نوع روابط‌شان به ما توجه می‌کنند، تصریح کرد: ماموران نیروی انتظامی بیشترین ارتباط را با مردم دارند و باید در مقابل آنها پاسخگو باشند.


وزیر کشور با بیان اینکه شرایط کنونی کشور هم‌اکنون در فضای مطلوبی است، اضافه کرد:‌ در حوزه بین‌المللی تهدیدهایی همواره علیه ما مطرح بود؛ تهدیدهای سیاسی، اقتصادی، تبلیغاتی و حتی نظامی که توانستیم با هدایت رهبر معظم انقلاب و به لطف خداوند و یاری مردم آن را به فرصتی برای برقراری تعاملات با سایر کشورها تبدیل کنیم.


وی با بیان اینکه هم اکنون کشورمان به بهترین توازن بین‌المللی رسیده است، تصریح کرد: شرایط امروز با 8 سال گذشته قابل مقایسه نیست ما در آن زمان مدام تهدید می‌شدیم و جو بین‌المللی علیه ما بود اما امروز به فضایی رسیده‌ایم که در شرایط منطقه‌ای به عنوان یک نیروی موثر روی ما حساب می‌کنند.


وزیرکشور با بیان اینکه ما در منطقه هم اکنون شاهد جنگ جهانی هستیم، گفت:‌ تمام نیروهای موثر در تعاملات منطقه‌ای هم اکنون برای رسیدن به اهداف خود در بحران هستند اما به لطف خداوند هم اکنون ما در دل مردم منطقه جا پیدا کرده‌ایم.


رحمانی فضلی با بیان اینکه آمریکا زمانی اصلی‌ترین قدرت منطقه‌ای بوده است، اضافه کرد:‌ اما امروز نیز همه می‌دانند تعهد و قول آمریکایی را نمی‌توان رویش حساب کرد. ارزش‌های لیبرالی آمریکایی برای مردم دیگر ارزشمند نیست زیرا آمریکا در مناسبات سیاسی کشورهای منطقه دخالت کرده است و با خرج کردن پول، زندگی مردم منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.


وی با بیان اینکه به اعتراف دوست و دشمن ما هم اکنون بالاترین میزان امنیت در منطقه را داریم، اضافه کرد:‌ امنیتی که پایدار است نه بر اساس زور و فشارهای نظامی. با توجه به تنوع نژادی، قومی، زبانی و جغرافیایی چنین وحدتی در کشور قابل توجه است.


وزیر کشور داشتن نشاط سیاسی را یکی دیگر از موضوعات مهم درجامعه دانست و گفت:‌ انتخابات را در کشور پیش‌رو داریم و هیچ حزب و تشکل سیاسی وجود ندارد که بتواند تعیین کننده انتخابات باشد. ببینید یک معلم در یک شهرستان انتخاب می‌شود تا به عنوان نماینده مجلس به مردمش خدمت کند این به معنای آزادی و نشاط سیاسی است.


وی با بیان اینکه هم‌اکنون 285 حزب رسمی در کشور وجود دارد که بخشی از آنها فعال نیستند، اضافه کرد:‌ آنهایی که فعالند در چهارچوب قوانین سیاسی فعالیت می‌کنند و در همین راستا مطبوعات و رسانه‌ها نیز فعالیت دارند این نشاط سیاسی در کشور قابل شکرگزاری است.


وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه اقتصادی هم فشارهای زیادی بر ایران وارد شده است، اضافه کرد:‌ هم‌اکنون در زمینه فعالیت‌های اقتصادی رشد زیادی داشته‌ایم و توقف تورم به نقطه قابل قبولی رسیده است با نسخه‌ای که رهبر انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی اعلام کرده‌اند هم‌اکنون مشکلات اقتصادی رو به کاهش است البته این معنی نادیده گرفتن ضعف‌ها و آسیب‌ها نیست.


رحمانی فضلی با بیان اینکه مهم‌ترین مساله هم‌اکنون مردم هستند و نباید آنها را فراموش کنیم، تصریح کرد: این مردم هستند که انقلاب کردند؛ امام بدون ماموم که امام نیست.


وزیر کشور با بیان اینکه مردم در جامعه مسائل شخصی خود را در رابطه با خدا حل می‌کنند و هیچ جای نگرانی وجود ندارد، اضافه کرد: ما هیچ وقت نگران مسائل دینی مردم نیستیم آنها در شرایط سخت مسائل‌شان را حل می‌کنند. امسال بحث عاشورا با فوتبال همزمان شد و نگرانی‌های زیادی را برای افراد از ماه‌ها قبل به وجود آورد. برخی فکر می‌کردند خدای نکرده بی‌حرمتی شود و پیشنهاد دادند که فوتبال را تعطیل کنیم که این آثار خود را هم در مسائل بین‌المللی و هم ورزش و همین طور جوانان به جا می‌گذاشت؛ نباید بین ورزش و مذهب تقابل به وجود بیاید.


وی با بیان اینکه نیروی انتظامی هم در این زمینه بالاترین نقش را در هدایت اجتماعی داشت، اضافه کرد:‌ ما توانستیم یک فوتبال عاشورایی را که 100 هزار نفر به صورت زنده عاشورا را به مردم جهان نشان می‌دادند، به نمایش بگذاریم. حال شما فرض کنید ما چه میزان باید هزینه کنیم تا یک صحنه از عاشورا را به جهانیان نشان دهیم. این امید و نشاط است که باعث حرکت مردم می‌شود، باید کاری کنیم که مردم امیدوار باشند و امید به آنها القا شود.


به گفته وزیر کشور در پاره‌ای از موارد رخدادهایی به وجود می‌آید که امید را ناامید و اشتیاق را به یأس تبدیل می‌کند. بزرگنمایی مشکل‌ها و سیاه‌نمایی از جمله مواردی است که باعث می‌شود مردم امیدشان را از دست بدهند.


رحمانی فضلی با اشاره به در پیش بودن عید نوروز عنوان کرد: عید نوروز تحول و شکوفایی است که مقام معظم رهبری به آن توجه ویژه دارند و از نظر شرعی و فقهی مشکلی در این خصوص وجود ندارد پس با کمک شما ماموران نیروی انتظامی است که می‌توانیم یک نوروز خوب را برای مردم تدارک ببینیم. همانطور که در اربعین امسال دو میلیون و 400 هزار نفر را بدون هیچ مشکلی به کربلا برده و به خانه‌هایشان بازگرداندیم.


وی تاکید کرد که در ایام نوروز با کسانی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند به طور قطع برخورد خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته