دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1395 - 12:00
در گفت‌وگو با آنا؛

نظری‌افشار: می‌توانیم در فینال، تیم منتخب ملی‌پوشان را شکست دهیم/ نمی‌توان انتظار زیادی از میرزاجانپور داشت

دریافت‌کننده قدرتی پیکان گفت: به عنوان یکی از بازیکنان باتجربه تیم سعی خواهم کرد تا درون زمین انگیزه لازم را به بچه‌ها بدهم تا بتوانیم در دیدار نهایی جام قهرمانی را بالای سر ببریم.
کد خبر : 164084

فرهاد نظری افشار در خصوص پیروزی دیروز پیکان و فینالیست شدن این تیم در لیگ برتر والیبال به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «بازی دیروز خیلی پایاپای بود. دو تیم سعی کردند تا در بازی سوم برنده شوند. البته قدرت تیم پیکان بر تیم شهرداری ارومیه می‌چربید و ما نباید می‌گذاشتیم کار به بازی سوم می‌رسید. با این حال و به‌رغم حساسیت‌های خاصی که این رقابت‌ها داشت ما دیروز موفق شدیم از سد شهرداری ارومیه بگذریم و به دیدار بانک سرمایه برسیم.»


وی ادامه داد: «اگر حساسیت‌های بی‌مورد دست و پای ما را نبسته بود دیروز یک ست هم به شهرداری ارومیه نمی‌دادیم. البته بعد از آنکه کمی از جریان بازی گذشت ما تسلط بیشتری بر حریف پیدا کردیم و بازی روان‌تری را ارائه کردیم. در ست سوم هم کمی هول بودیم وگرنه برنده می‌شدیم و کار به ست چهارم کشیده نمی‌شد.»


دریافت کننده قدرتی تیم پیکان درباره دیدار فینال لیگ برتر و مصاف با تیم بانک سرمایه اظهار داشت: «جای هیچ‌گونه تردیدی نیست که تیم بانک سرمایه یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های لیگ برتر است. در رقابت‌های لیگ یا ما صدرنشین بودیم یا آنها. تیم بانک سرمایه با دو بازی به فینال رسید و فرصت بیشتری برای ریکاوری داشت، ولی ما یک بازی بیشتر داشتیم و این موضوع کمی فشار را روی تیم ما بیشتر می‌کند. به‌طور حتم ما باید در زمانی که تا بازی فینال باقی مانده بهتر عمل کنیم و سعی کنیم از حداقل زمانی که داریم نهایت استفاده را ببریم و با ریکاوری لازم در مرحله فینال حاضر شویم.»


او در خصوص آمادگی خوب تیم بانک سرمایه عنوان کرد: «قبول داریم که حریف ما در فینال تیمی بسیار آماده و قبراق است ولی نکته مهمی که وجود دارد این است که تیم بانک سرمایه این فصل هزینه‌های بیشتری را نسبت به تیم ما متحمل شده تا به قهرمانی لیگ برتر برسد و این فشار بدون تردید به سود تیم ماست. حریف ما ملی‌پوشان زیادی دارد که با اتکا به آنها می‌خواهد هر طور شده قهرمان شود و این موضوع استرس و اضطراب بازیکنان حریف را بیشتر می‌کند.»


نظری افشار یادآور شد: «در مرحله نهایی که سه بازی برگزار می‌شود به طور حتم بازی اول و ست اول آن خیلی مهم است. ما با تمرکز بالایی بازی خواهیم کرد تا بتوانیم برابر حریف نتیجه لازم را بگیریم. درست است که بانک سرمایه همه توان خود را خواهد گذاشت تا قهرمان شود اما این‌طور نیست که ما نخواهیم قهرمان شویم و تلاش ما کمتر از حریف نخواهد بود. اتفاقا انگیزه بازیکنان جوان ما برای بالا بردن جام قهرمانی بسیار بالاست و من هم به عنوان یکی از بازیکنان باتجربه تیم سعی خواهم کرد تا درون زمین انگیزه لازم را به بچه‌ها بدهم تا بتوانیم در دیدار نهایی جام قهرمانی را بالای سر ببریم. ایمان دارم پیکان می‌تواند تیم منتخب ملی‌پوشان را شکست دهد.»


والیبالیست تیم پیکان درباره کارت قرمزی که دیروز به همراه مجتبی میرزاجانپور از داور مسابقه گرفت، اظهار کرد: «متاسفانه میرزاجانپور به رغم اینکه دوست من است ولی در جریان بازی وقتی تیمش عقب می‌افتد، نمی‌تواند خودش را کنترل کند و با بازیکنان تیم حریف درگیر می‌شود. من زمانی که جوان‌تر بودم، احترام بازیکنان باتجربه‌ و قدیمی مثل محمد ترکاشوند، بهنام محمودی و پیمان اکبری را حفظ می‌کردم اما میرزاجانپور که از من کوچکتر است اصلا مراعات والیبالیست‌های قدیمی‌تر از خود را نمی کند. او بارها در جریان رقابت‌های لیگ با بازیکنان تیم‌های حریف دچار تنش شده و نظم بازی را به‌هم ریخته بود.»


نظری افشار ادامه داد: «در بازی دیروز هم وقتی میرزاجانپور آبشار مصطفی‌وند را دفاع کرد، بلافاصله برای او کری خواند و من هم برای آنکه بازیکن تیم‌مان اسیر حاشیه نشود و از جریان بازی خارج نشود او را کنار کشیدم ولی میرزاجانپور به کری‌خواندنش ادامه داد و حتی دستش را به سمت من آورد که من دست او را کنار زدم و با گذاشتن دستم روی بینی از وی خواستم ساکت باشد، اما او به من ناسزا گفت. متاسفانه انتظار زیادی از میرزاجانپور نیست و به نظرم یک ملی‌پوش باید از لحاظ اخلاقی بتواند روی رفتار خود کنترل بیشتری داشته باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته