دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1395 - 13:40

موافقت حماس با ایجاد دولت فلسطین در مرزهای 1967

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مهم‌ترین بندهای برنامه سیاسی جدید خود را اعلام کرد که در آن بر موافقت با ایجاد دولت فلسطینی در مرزهای 1967 به پایتختی بیت‌المقدس تاکید شده است.
کد خبر : 163882

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، احمد یوسف، از رهبران حماس در اظهاراتی درباره برنامه‌ای که طبق آن به‌طور رسمی بر انتخاب فرمانده کل جنبش در ماه جاری یا ماه آینده تاکید شده است، گفت: «این برنامه شامل موافقت حماس با ایجاد دولت فلسطینی در مرزهای 4 ژوئن 1967 (14 خرداد 1346) به پایتختی قدس بدون به رسمیت شناختن اسرائیل یا دست کشیدن از هر بخشی از خاک فلسطین می‌شود. همچنین در این برنامه بر حق پناهجویان برای بازگشت به خانه و کاشانه‌شان تاکید شده است.»


وی افزود: «برنامه جدید حماس همه اصلاحاتی را که طبق ارزیابی جنبش نسبت به مقاومت مردمی، دولت فلسطین، طرف‌های بین‌المللی و کشورهای عربی -اسلامی مثبت ارزیابی شده است، شامل می‌شود.»


یوسف تصریح کرد حماس در برنامه جدید خود میان یهودیان به‌عنوان یک پوشش مذهبی از سویی و اشغالگری و پروژه صهیونیست‌ها از سوی دیگر تمایز قائل شده است و مسیحیان فلسطین را همچون اتباع این سرزمین می‌داند. همچنین بر نقش زنان و جایگاه آن‌ها در پیش‌نویس مقاومت و آزادی تاکید شده است.


این رهبر مقاومت اسلامی درباره چشم‌انداز روابط میان حماس با سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت حماس بر حفظ و تقویت دستاوردهای ملی معتقد است و بابد چارچوبی برای جمع شدن همگان در آن وجود داشته باشد تا از حقوق ما و منافع ملی حفاظت شود.


به‌گفته احمد یوسف، در برنامه جدید حماس بر تقابل با اشغال‌گری و تحرکات صهیونیست‌ها تنها در داخل فلسطین تاکید شده است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته