دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1395 - 12:18
در نشست خبری معاونت اجتماعی مطرح شد:

کمپ‌ها و مددسراهای پایتخت در ایام نوروز تعطیل نمی‌شوند/ خدمات ویژه نوروزی برای 63 محله محروم پایتخت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به تشریح برنامه‌های شهرداری به مناسبت عید نوروز پرداخت و گفت: امسال بر خلاف تمام سال‌های گذشته مددسراها و کمپ‌های پایتخت تعطیل نمی‌شود.
کد خبر : 163879

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مجتبی عبدالهی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست خبری که به مناسبت طرح استقبال از بهار و نوروز 96 صبح امروز برگزار شد به برنامه‌های این معاونت اشاره و اظهار کرد: ساکنان تهران و مسافرانی که برای گردش به پایتخت می‌آیند در ایام عید از خدمات گسترده‌ای بهره می‌برند.


وی با اشاره به استقرار ستاد گردشگری در 10 نقطه پایتخت تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی و گردشگری در این نقاط به صورت گسترده اجرا می‌شود برای گردشگران بسته‌هایی پیش‌بینی شده که به محض ورود به پایتخت در پایانه‌ها و راه‌های ورودی در اختیارشان قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به محتویات این بسته‌ها اضافه کرد: نقشه نقاط گردشگری، تورهای پیش‌بینی شده، مسیر تورها و کارت‌هایی که به صورت رایگان گردشگران می‌توانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند در این بسته‌ها تهیه شده است.


به گفته عبدالهی در مسیر قم به تهران، مشهد به تهران، کرج به تهران، فرودگاه تهران و پایانه‌های پایتخت این بسته‌ها در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه طبق قرارداد 250 نقطه گردشگری و آثار تاریخی وابسته به مراکز شهرداری و غیر وابسته مکان‌هایی هستند که گردشگران می‌توانند از آنها بازدید کنند، گفت:‌ بازدید از این مراکز با تخفیف حداقلی 50 درصد و در برخی از موارد به صورت رایگان اتفاق می‌افتد.


عبدالهی با بیان اینکه برای 100 هزار گردشگر این بسته‌ها تهیه شده است، اضافه کرد:‌ برنامه‌های گردشگری شهرداری تهران از 27 اسفند ماه آغاز و تا پایان روز 13 فروردین 96 ادامه دارد که گردشگران می‌توانند به وسیله سامانه 137 و سایت گردشگری اطلاعات پیش‌بینی شده در این خصوص را مشاهده کنند.


کمپ‌ها و مددسراها تعطیل نمی‌شوند


عبدالهی با بیان اینکه جمع‌آوری متکدیان و بی‌خانمان‌ها به مناسبت ایام نوروز به صورت ویژه در دستور سازمان خدمات اجتماعی قرار گرفته است، تصریح کرد: در سنوات گذشته در ایام عید مددسراها و کمپ‌ها تعطیل می‌شدند اما امسال به هیچ وجه این اتفاق نخواهد افتاد و کمپ‌ها و مددسراها برقرار هستند و سازمان خدمات اجتماعی به صورت صد در صد آماده‌باش است.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه مددسراها و کمپ‌های پایتخت ظرفیت نگهداری از 12 هزار و 500 نفر را دارند، اضافه کرد: در شرایط حاد این ظرفیت افزایش پیدا می‌کند البته برای آنها در ایام عید برنامه‌های ویژه‌ای هم دیده شده و برای بچه‌های خانه پرتو تورهایی را در نظر گرفته‌ایم.


خدمات ویژه برای 63 محله محروم


عبدالهی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران برای خانواده‌های محروم توضیح داد: در بازدیدهای نظارتی ستادی در مناطق 22 گانه تهران 63 محله محروم شناخته شد که خدمات ویژه‌ای برای خانواده‌های ساکن در این محلات در نظر گرفته شده است.


به گفته وی قرار است تا در ایام عید تورهای گردشگری برای این محلات برگزار شود و خانواده‌های این محلات می‌توانند با ثبت‌نام در تورهای گردشگری و با حاضر شدن در اتوبوس‌هایی که در محله‌شان مستقر است از نقاط مختلف تهران بازدید کنند.


اسکان رایگان گردشگران در 10 نقطه پایتخت


عبدالهی با بیان اینکه برای گردشگران 10 نقطه در پایتخت به صورت رایگان به عنوان محل اسکان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد:‌ اگر گردشگران به پایانه‌های پایتخت برسند و مکانی برای اسکان نداشته باشند می‌توانند در همان جا برای ثبت‌نام در محل‌های اسکان اقدام کنند. گردشگران در مجموعه‌های وابسته به شهرداری، سالن‌های سرپوشیده ورزشی و بوستان‌ها مستقر می‌شوند در این خصوص ظرفیت کافی وجود دارد و هر مکان ظرفیت اقامت 100 خانواده را دارد که اگر بامشکل ظرفیت روبرو شدیم تعدادی از مکان‌های پیش‌بینی شده به حالت آماده‌باش آماده پذیرایی از گردشگران هستند.


به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تور یک روزه باغ پرندگان، بوستان آب و آتش، شهرک سینمایی غزالی، موزه عبرت، باغ گیاه‌شناسی و ... از جمله‌ برنامه‌هایی است که برای گردشگران تهرانی در نظر گرفته شده است.


برپایی جشنواره تفریحی ورزشی در 22 بوستان شاخص پایتخت


وی با بیان اینکه از پنجم تا دوازدهم فروردین در 22 بوستان شاخص پایتخت جشنواره تفریحی ورزشی تهران زیبا برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این جشنواره در نظر داریم تا بازی‌های بومی محلی را دنبال و آنها را احیا کنیم و همچنین 50 بازی در دستور کار جشنواره قرار دارد.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جشنواره تفریحی روز طبیعت در هزار بوستان تهران تصریح کرد: در ایام نوروز در 4 پهنه پایتخت جشنواره ورزشی برگزار می‌شود.


استمرار در برگزاری طرح هبه


عبدالهی با اشاره به برگزاری طرح هبه برای کمک به نیازمندان تشریح کرد: در این طرح اجناس و وسایل مردم جمع‌آوری می‌شود و پس از تعمیر و نوسازی در اختیار خانواده‌هایی که به آن نیازمند هستند قرار می‌گیرند.


برگزاری جشنواره عطر یاس به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) طرح دیگری بود که عبدالهی به آن اشاره کرد و گفت: ‌این جشن در نقاط مختلف شهر به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) در روز 29 اسفند ماه برگزار می‌شود.


عبدالهی با اشاره به طرح پویش احترام به شهدای آتش‌نشان عنوان کرد: هشتک احترام به شهدای آتش‌نشان پویشی است که توسط معاونت اجتماعی راه‌اندازی شده و تلاش می‌شود تا فعالیت‌های منجر به حادثه در روز چهارشنبه سوری به منظور احترام به شهدای آتش‌نشان و جلوگیری از خطراتی که خانواده‌ها را تهدید می‌کند راه‌‌اندازی شده است.


وی به طرح مادران آسمانی اشاره و اضافه کرد:‌ با گروهی از خارج از شهرداری تهران در روز 29 اسفند ماه همزمان با میلاد با سعادت فاطمه زهرا (س) بازدید از 12 هزار مادر شهید در پایتخت صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته