دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1395 - 11:10

سرنوشت خلبان مفقود سوریه مشخص شد

رسانه‌های خبری ترکیه اعلام کردند دولت این کشور امروز یکشنبه خلبان جنگنده نیروی هوایی سوریه را که شب گذشته (شنبه) در نزدیک مرز ترکیه با سوریه ساقط شده بود یافته است.
کد خبر : 163774

به گزرش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، پایگاه خبری دیلی صباح اعلام کرد نیروهای ترکیه خلبان مفقودشده جنگنده را در حالی که مجروح شده است، یافتند.


تاکنون جزئیاتی از این خبر منتشر نشده است.


اردال غطا، استاندار هاتای شب گذشته (شنبه) تاکید کرد که تیم‌های جست‌وجوی ترکیه بدنه جنگنده ساقط شده نیروی هوایی سوریه را در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه یافتند.


وی افزود پس از سقوط جنگنده و رسیدن تیم‌های جست‌وجو به نزدیکی روستای یایلاجق از توابع شهر انتاکیه، آن‌ها کابین خلبان را خالی یافتند و به نظر می‌رسد خلبان خود را نجات داده باشد.


همچنین نیروهای ترکیه چتر نجات خلبان سوری را در اطراف منطقه مرزی التن غوز در استان هاتای یافتند. طبق اطلاعات به دست آمده از شاهدان عینی، خلیان جنگنده پیش از سقوط آن، از جنگنده به بیرون پریده بود.


منابع ترکیه روز شنبه به‌نقل از بینالی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه گزارش کردند احتمالا جنگنده سوری بر فراز خاک ترکیه در پرواز بوده است. باوجود این، او تاکید کرد که دلیل سقوط جنگنده همچنان مبهم است و ممکن است به‌دلیل بدی آب و هوا بوده باشد.


از سوی دیگر جنبش احرارالشام، از گروه‌های مخالف سوری اعلام کرد آن‌ها جنگنده سوری را روز شنبه در حومه استان ادلب در مرز سوریه با ترکیه ساقط کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته