دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1395 - 16:58

عضویت 113 دانشگاه در سامانه همانندجو

با راه‌اندازی نسخه 2 سامانه همانندجو، تاکنون 113 دانشگاه در این سامانه عضویت شدند و دانشگاه سمنان بیشترین همانندجویی متون علمی را در این سامانه انجام داده است.
کد خبر : 163702

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، در نسخه دوم سامانه همانندجو عضویت دو طیف از کاربران به صورت حقیقی و حقوقی امکان‌پذیر شده است. از این پس نماینده موسسات که به صورت رسمی به ایرانداک معرفی می‌شوند، می‌توانند با ثبت‌نام کاربران خود در این سامانه، امکان استفاده از سامانه را برای دانشجویان و استادان موسسه متبوع خود فراهم کنند.


همچنین با ابلاغ آیین‌نامه «ثبت و اشاعه پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی و صیانت از حقوق پدیدآوران در آنها» توسط دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دی ماه سالجاری، موسسه‌ها موظف هستند، با بازنگری در فرایندهای آموزش و دانش‌آموختگی خود، پیش از تصویب پیشنهاده پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری و دفاع نهایی، اصالت محتوای آن را با کاربرد سامانه تحت وب «همانندجو» به آدرس tik.irandoc.ac.ir بررسی کنند.


این سامانه با دریافت متن نوشتار از کاربر و مقایسه خودکار آن با متن کامل پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکترای موجود در پایگاه‌های ایرانداک نوشته‌های همانند را بازیابی و اندازه همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته