دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1394 - 12:24
مرحله گروهی لیگ قهرمانان امشب به پایان‌ می‌رسد

فاصله 90 دقیقه‌ای پرسپولیس و نفت تا خوشبختی

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و نفت تهران دو نماینده دیگر فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا فردا برای قطعی کردن صعود خود به مرحله‌ بعدی این مسابقات مقابل حریفان خود به میدان‌ می‌روند.
کد خبر : 16361

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، بعد از شکست سنگین پرسپولیس در برابر لخویا همه چیز در گروه A به روز آخر کشیده شد؛ این اتفاق در حالی افتاد که شاگردان برانکو می‌توانستند با یک تساوی در قطر به راحتی مجوز حضور در مرحله بعد لیگ قهرمانان را کسب کنند، اما تن به شکست 3 بر صفر دادند تا سرنوشت صعودشان به بازی آخر کشیده شود. حالا سرخ ها برای قطعی کردن صعودشان به مرحله بعدی لیگ قهرمانان فقط باید مقابل بنیاد کار ازبکستان به پیروزی برسند. البته در صورت باخت النصر عربستان در برابر لخویا سرخ‌ها حتی با کسب یک تساوی مقابل حریف ازبک خود نیز می‌توانند جواز صعود را کسب کنند. هر چند که تیم بنیاد کار با کسب یک امتیاز در قعر گروه A قرار دارد اما این تیم به دنبال بالا بردن امتیاز خود در رنکینگ لیگ قهرمانان است به همین دلیل آنها هم برای پیروزی به ورزشگاه آزادی می آیند.


در دیدار امروز، بنیاد کاری‌ها با توجه به حذف زود هنگامشان استرسی برای رویارویی با پرسپولیس ندارند، اما سرخ پوشان نگران صعود به مرحله بعد هستند.


در این گروه جدا از بازی پرسپولیس-بنیادکار، النصر عربستان با 8 امتیاز میزبان لخویا 10 امتیازی است. این بازی هم از حساسیت خاصی برخوردار است. شکست در این بازی به منزله حذف زود هنگام تیم عربستانی است. قطری ها که شرایطی به مراتب بهتر از عربستانی ها دارند حتی با کسب یک امتیاز هم صعودشان به دور بعد مسجل می شود. لخویا اگر می خواهد به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کند باید میزبان خود را شکست دهد.


اما یکی از دو بازی گروه B تیم نفت تهران مهمان العین امارات است. درخشش شاگردان منصوریان در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان نشان از یک انسجام خاص تیمی دارد. نفتی ها اگرچه امتیازهای ساده ای را در لیگ قهرمانان از دست داده اند، اما هنوز هم شانس زیادی برای صعود به مرحله بعدی جام باشگاه ها دارند. تیم نفت با کسب 8 امتیاز سایه به سایه، العین امارات 9 امتیازی را تعقیب می کند. بازی این دو تیم که در ورزشگاه بن زائد راس ساعت 19/30 به وقت ایران انجام می شود، حکم مرگ و زندگی دارد. تساوی شاگردان منصوریان و پیروزی پاختاکور ازبکستان حذف نماینده کشورمان را به همراه خواهد داشت. وضعیت گروه B شباهت زیادی به گروه A دارد. در این گروه هم 3 تیم شانس صعود به دور دوم لیگ قهرمانان را دارند. این پیچیدگی شرایط خاصی را برای نمایندگان فوتبال کشورمان رقم زده است.منصوریان اگر می خواهد تیمش را در مرحله بعدی جام باشگاه ها ببیند باید العین را در زمین خودش شکست دهد.


در بازی دیگر این گروه پاختاکور ازبکستان میزبان الشباب عربستان است. پاختاکور با کسب 6 امتیاز امیدهای زیادی برای صعود دارد. آنها برابر تیمی بازی می کنند که هیچ شانسی برای رفتن به مرحله بعد ندارند. الشبابی ها با 2 امتیاز در ته جدول جا خوش کرده اند و مقابل پاختاکور هم انگیزه ای برای پیروزی ندارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته