دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1394 - 12:40
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌و‌گو با آنا:

بودجه سازمان ملل برای مبارزه با مواد مخدر کافی نیست/ بیماری‌های واگیر‌ بین زنان معتاد در حال افزایش است

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه سازمان ملل جهت مبارزه با مواد مخدر بودجه کافی در اختیار ایران قرار نمی‌دهد، گفت: آمار بودجه ای که سازمان ملل در اختیار ما قرار داده هم اکنون در مقر سازمان ملل واقع در تهران موجود است.
کد خبر : 16360

علیرضا جزینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی آنا با تاکید بر اینکه سازمان ملل جهت مبارزه با مواد مخدر بودجه کافی در اختیار ما قرار نمی‌دهد، اظهار کرد: این موضوع که سازمان ملل بودجه قابل توجهی در خصوص مبارزه با مواد مخدر به ایران داده است، صحت ندارد.


وی افزود: آمار بودجه ای که سازمان ملل در اختیار ما قرار داده هم اکنون در مقر سازمان ملل واقع در تهران موجود است و این میزان بودجه در برابر کمک‌هایی که به دیگر کشور‌ها می‌شود، به هیچ وجه کافی نیست.


قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آماری از فروش عمده مواد در دست دارید یا خیر» گفت: همانطور که قبلا گفتم بر اساس آمار روزانه 20 میلیارد تومان خرده فروشی مواد صورت می‌گیرد اما به طور حتم آمار عمده فروشی متفاوت است.


وی ادامه داد: هم اکنون مهمترین موضوع خرده فروشی روزانه مواد است که بر اساس آمار به دست آمده قیمت خرده فروشی گران تر از آمار عمده فروشی مواد است.


جزینی در خصوص افزایش آمار مصرف کنندگان زن نسبت به سال گذشته بیان کرد: متاسفانه مشکلات بیماری‌های واگیر دار در بین زنان معتاد رو به افزایش است.


قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: افزایش زنان معتاد در جامعه نشان دهنده این است که همکارانم در وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی باید تلاش خود را در خصوص درمان، کنترل و ساماندهی زنان افزایش دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته