دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 فروردين 1396 - 13:35
یک متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در گفت‌و‌گو با آنا عنوان کرد

با شکستگی جزئی دندان چه کنیم؟

یک متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی عنوان کرد: اگر فردی دچار شکستگی گوشه دندان شود، می‌تواند با نگه‌داری صحیح و مراجعه اورژانسی دندان خود را حفظ کند.
کد خبر : 163584

دکتر حمید کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به راه‌های حفظ دندان شکسته، گفت: اگر فردی دچار شکستگی گوشه دندان شد، باید طی 1 تا 2 ساعت اول به دندانپزشک مراجعه کند.


وی افزود: به افراد توصیه می‌شود برای حفظ دندان، قسمتی از دندان را که دچار شکستگی شده را در شیر یا ظرف آب نگه‌داری کنند تا دندان دچار فساد نشود و دندانپزشک بتواند به راحتی اقدامات ترمیمی را انجام دهد.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: اگر افراد دسترسی به شیر یا آب تمیز نداشتند، می‌توانند قسمتی از دندان را که دچار شکستگی شده را زیر زبان نگه‌داری کنند.


این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی یادآور شد: اما اگر فردی دچار شکستگی کامل دندان شد، نیازی نیست به صورت اورژانسی به دندانپزشکی مراجعه کند.


کرمانشاه با بیان اینکه کودکان و نوجوان بیشتر دچار شکستگی دندان می‌شوند، عنوان کرد: بزرگسالان بیشتر به دلیل افت فشار، قند خون و کاهش سطح هوشیاری دچار شکستگی دندان می‌شوند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب