دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1395 - 13:55
رئیس واحد سپیدان در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد:

مناطق جنگی، دانشگاهی برای کسب معرفت و مردانگی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان گفت: «رفتن به مناطق جنگی مانند حضور در کلاس درس است، این مناطق مانند دانشگاهی برای کسب معرفت و مردانگی و درس ایمان و شهادت است و باید برای رفتن و کسب معرفت در این دانشگاه خدایی از هم سبقت گرفت. دراین دانشگاه فارغ التحصیلانشان بالاترین نشان و مدرک را دریافت کردند.
کد خبر : 163563

مهدی شیخ موحد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره اعزام راهیان نور دانشجویان به مناطق جنگی اظهار کرد: «این حرکت؛ حرکت بسیار مهمی است که نباید کمرنگ شده و سال به سال باید بهتر و گسترده‌تر از سال قبل هم بشود.»


وی ادامه داد: «دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس را می‌توان به بالاترین دانشگاه و مجموعه علمی توصیف کرد که رزمندگان در کنار هم بالاترین تجربه و مدارج علمی را کسب کردند و از باارزش‌ترین چیزهای خود گذشتند تا این آب و خاک ما بماند. امروز وظیفه ما سنگین‌تر از گذشته است و باید با پاسداری از راه رزمندگان ثابت قدمی که با خون خود در این راه قدم گذاشتند، کمترین دین خود را به آنها ادا کنیم.»


شیخ موحد گفت: «در جنگ دیروز دشمن روبه‌روی ما بود و با تاکتیک‌های نظامی و در جنگی سخت توانستیم با آنها مقابله کنیم. اما متاسفانه امروز دشمن در جبهه دیگری مشغول شده است و آنها ایمان و عفت ما را نشانه گرفته اند و در جنگ نرم به نزدیک‌ترین فاصله‌ها آمده‌اند و در زندگی‌های مال رخنه کرده‌اند. باید امروز در این جنگ هوشیارتر از قبل بود جنگ خاموشی که اگر رزمنده این دوران نباشیم تلفات آن سنگین خواهد بود. دشمن در جنگ سخت و در نبرد دنیا با ایران شکست خورد و دید نمی تواند با اراده و ایمان نیروهای مخلص در جبهه‌ها مقابله کند دست به حربه دیگری زد جنگی که خاموش است و جوانان و دختران و پسران این مرز و بوم را نشانه گرفته است.»


وی فاصله گرفتن نسل‌های سوم و چهارم انقلاب را از رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس خطر بزرگی دانست و افزود: «دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است و باید از لحظه به لحظه آن درس عبرت گرفت و باید از رزمندگان دوران دفاع و یادگاران این عرصه؛ حتی به حضورشان در برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد و از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای آنها در همه زمینه‌ها استفاده کرد. آنها دارای بالاترین تجارب در دوران سخت زندگی در جبهه‌ها هستند که می‌توانند به عنوان منابع ارزشمند فرهنگی و علمی و عملی از وجود آنها و تفکرات نابشان بهره‌مند شد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان گفت: «متاسفانه بی‌مهری‌هایی نسبت به برخی از یادگاران دفاع مقدس صورت گرفته است و نوع نگاه‌ها به آنها باعث رنجش آنها شده است و حضورشان در مراسم و در بین مردم خودداری می‌کنند و می‌گویند ما آن روز برای رضای خدا رفتیم و امروز برای ملاک اندازه و اعتبار و قیاس ما چیزی دیگری است و باید این نوع نگاه‌ها مرتفع شود.»


شیخ موحد افزود: «دانشجویان با رفتن به مناطق جنگی و اردوی راهیان نور می‌توان به گوشه‌ای از حماسه و رشادت‌های مردان خاکی آن روزها آشنا شوند و باید در این راه بتواند کسب معرفت کنند و بدانند برای یک وجب خاکی که اکنون به راحتی بر روی آنها قدم می‌گذارند خون جوانهای زیادی ریخته شده است و باید برای پاسداشت این همه رشادت و دلاور مردی راه آنها را ادامه داد و در جنگ نرم هم فاتح میدان باشیم .»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته