دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1394 - 11:55
معصومه ابتکار در همایش روز جهانی آسم:

نوید بهبود شرایط هوا را به مردم می‌دهیم / 35 میلیون ایرانی تحت تاثیر آلودگی هوا قرار دارند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه به فکر اصلاح کیفیت سوخت هستیم، گفت: نوید بهبود شرایط هوایی را به مردم می‌دهیم اما نمی‌توانیم قول بدهیم که همه مشکلات رفع می‌شود. اکنون 30 تا 35 میلیون ایرانی تحت تاثیر آلودگی هوا و خطرات ناشی از آن قرار دارند.
کد خبر : 16356

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، معصومه ابتکار روز سه‌شنبه در حاشیه همایش روز جهانی آسم، در بیمارستان امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران افزود: شرایط آلودگی هوای تهران رو به بهبود است، بطوری که سال گذشته 44 روز هوای تهران نسبت به سال‌های قبل سالم‌تر بوده است.


وی با بیان اینکه نمی‌توانیم قول دهیم که هوای تهران روز به روز پاک‌تر می‌شود، گفت: اما برای داشتن هوای پاک، اقداماتی صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم به سمت روزهای پاک و سالم هوای تهران در سال 1394 برویم.


ابتکار افزود: برای رفع مشکل آلودگی هوا در کشور، در دولت یازدهم اقدامات خوبی در حال انجام است که کاهش بنزین آلوده با تلاش وزارت نفت، یکی از این برنامه‌ها محسوب می‌شود.


وی ادامه داد: ایران جزو کشورهایی است که بالاترین میزان مواجه با پدیده آلودگی هوا را ناشی از ذرات معلق در میکرومتر دارد.


معاون رئیس جمهوری گفت: باید اطلاع‌رسانی کافی درخصوص آلودگی هوا داشته باشیم، زیرا آلودگی محیط زیست نقش مهمی در بیماری‌های مختلف از جمله تنفسی مانند آسم دارد.


ابتکار افزود: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی 35 تا 40 درصد بیماری‌ها ناشی از مشکلات محیطی شامل آلودگی هوا و عوامل و سموم شیمیایی است.


ابتکار با بیان اینکه 2/5 میلیون موتورسیکلت و پنج میلیون وسیله نقلیه در سطح شهر تهران به صورت روزانه فعالیت دارند، افزود: برای داشتن هوای پاک در تهران باید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر شود، زیرا ما نیز به فکر اصلاح کیفیت سوخت هستیم.


معاون رئیس جمهوری گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم از سال 92 تاکنون، برنامه کاهش آلودگی هوا بازنگری شده و امیدواریم این برنامه‌ها و اقدامات سازمان در سال 94 نیز با همت بیشتری استمرار داشته باشد.


ابتکار افزود: در خصوص بنزین مصرفی در کشور نیز باید بنزن آن یک درصد باشد که با بنزین یورو 4 در حال رسیدن به این رقم هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب