دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1395 - 12:02

صدور حکم جدید حبس برای بن‌علی

دادگاهی در تونس شب گذشته (جمعه) حکم غیابی زندان برای رئیس‌جمهوری برکنار شده این کشور صادر کرد.
کد خبر : 163554

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه اینترنتی روزنامه هافینگتن پست، دادگاه تونس زین‌العابدین بن‌علی را پس از اثبات جرمش در پرونده فساد به 6 سال حبس محکوم کرد.


سفیان سلیطی، سخنگوی دادستانی تونس اعلام کرد دایره چهارم جنایی دادگاه بدوی تونس چند حکم حضوری و یک حکم غیابی برای هشت متهم ازجمله زین‌العابدین بن‌علی و عماد طرابلسی در پرونده معروف به «کنسرت ماریا کری» صادر کرده است.


عماد طرابلسی برادر زاده لیلی بن‌علی، همسر زین‌العابدین بن‌علی و بانوی نخست سابق تونس است.


طبق گزارش منابع تونسی، در محل این کنسرت که از سوی خواننده مشهور آمریکایی در سال 2006 برگزار شده بود، به چند دختر تجاوز شده بود.


سلیطی افزود: «دادگاه تونس همه متهمان این پرونده را به شش سال حبس محکوم کرد و امکان افزوده شدن پنج سال دیگر به این مدت برای عماد طرابلسی به اتهام اثبات جرمش در فساد اخلاقی وجود دارد. در مجموع ممکن است طرابلسی در این پرونده به 11 سال زندان محکوم شود.»


زین‌العابدین بن‌علی از زمان کودتا در تونس و فرارش از این کشور در سال 2011 در عربستان اقامت دارد و بارها احکام قضایی در پرونده‌های مختلف ازجمله فساد علیه او صادر شده است.


او در پرونده سرکوب خونین تظاهرکنندگان در که در اثنای کودتا انجام شده بود و بیش از 300 کشته بر جای گذاشت، به حبس ابد محکوم شده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: فساد اخلاقی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب