دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1395 - 11:08
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌و‌گو با آنا خبر داد:

50 هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی تحصیل می‌کنند/ تلفیق مدارس از سیاست‌های آموزش و پرورش

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: هم‌اکنون بیش از 50 هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کنار دانش‌آموزان عادی مشغول به تحصیل هستند که این دانش‌آموزان نابینا، ناشنوا و یا دچار مشکلات جسمی و حرکتی هستند.
کد خبر : 163527

مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به سخنان وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه مدارس دانش‌آموزان استثنایی و تیزهوشان با مدارس عادی ادغام می‌شود، گفت: آماده کردن دانش آموزان برای زندگی در جامعه از اهداف اصلی آموزش و پرورش است به همین دلیل آموزش تلفیقی جزو سیاست‌های اصلی و مبنای کار قرار گرفته است.


وی افزود: در حال حاضر بیش از 50 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی مشغول به تحصیل هستند که این دانش آموزان نابینا، ناشنوا و یا دچار مشکلات جسمی و حرکتی هستند.


قدمی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه دانش آموز نابینا چگونه می‌تواند در کنار دانش آموز عادی تحصیل کند و از آموزش‌های معلم بهره‌مند شود، عنوان کرد: آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی نیازمند برخی امکانات و مربیان ویژه است به همین دلیل این دانش آموزان در تمام مدارس عادی نمی‌توانند تحصیل کنند و فقط به مدارسی می‌روند که آموزش و پرورش مربیان آن را تعلیم و فضای آموزشی را مناسب سازی کرده باشد.


وی در ادامه افزود: برای اجرای این طرح معلمان باید دوره‌های آموزشی را سپری کنند که بتوانند در کنار دانش آموز عادی به دانش با نیازهای ویژه نیز آموزش‌های لازم را بدهند اما علاوه بر این، برای تکمیل آموزش‌ها و پر کردن خلاهای آموزشی احتمالی برای هر مدرسه عادی یک معلم از مدارس استثنایی در کنار این دانش آموزان حضور خواهد داشت تا آموزش‌ها جامع اعمال شود.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور آماده سازی دانش آموزان با نیازهای ویژه برای زندگی در جامعه را از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش تنها مسئول تعلیم و تربیت نیست بلکه باید دانش آموز را برای زندگی در جامعه آماده کند که تفکیک دانش آموزان از هم یک سیستم گلخانه‌ای است که در آینده بازدهی مناسبی نخواهد داشت.


قدمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا مبنی براینکه آیا ارزشیابی نهایی دانش آموزان در پایان یکسان خواهد بود، گفت: برای دانش آموزان عادی ملاک‌های ارزشیابی تعریف شده است اما در اجرای این طرح سعی شده با در نظر گرفتن مشکلات دانش آموزان ملاک‌هایی تعریف و معلم بر اساس آن ارزشیابی انجام دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته