دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1395 - 08:38
پرونده هفته بیست وسوم لیگ برتر امروز بسته می‌شود

ستاره‌های خاموش برانکو در روز جدال با مردان علی دایی/ دربی عادی اصفهانی‌ها در نقش جهان

پرسپولیس در شرایطی در آخرین روز از هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر با نفت‌تهران بازی می کند که تعداد قابل توجهی از بازیکنان اصلی این تیم غایب هستند.
کد خبر : 163445

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری 2 بازی به‌پایان می‌رسد که در حساس‌ترین بازی، پرسپولیس با لشگری از غایبان به مصاف نفت‌تهران می‌رود. در اصفهان هم دربی سپاهان و ذوب‌آهن پس از سالیان متوالی در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار می‌شود.


سپاهان - ذوب‌آهن


این بازی جذابیت همیشگی را حداقل برای تیم‌های صدرنشین لیگ ندارد. اصفهانی‌های فوتبال ایران نتوانسته‌اند این فصل خود را در کورس قهرمانی نگه دارند و حالا برای اعاده حیثیت به مصاف یکدیگر می‌روند. اگر ذوب‌آهن کورسوی امیدی برای کسب سهمیه آسیایی دارد، سپاهان آن را هم ندارد. تیمی که نتوانست با عبدالله ویسی مدعی قهرمانی باشد. ذوبی‌ها هم که با مشکلات مالی مواجه هستند، با چند شکست متوالی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا وارد بحران شدند.آنها در 6 دیدار آخر خود برنده نشده‌اند. البته سپاهان نیز سه بازی آخر خود را باخته و در 5 بازی آخرش به پیروزی نرسیده است. دیدار رفت این دو تیم با نتیجه 2-0 به سود ذوب آهن تمام شد. هر دو گل آن دیدار توسط مرتضی تبریزی زده شد.


سپاهان با 28 امتیاز در رده دهم جای دارد. آنها با شکست هم شهری خود می‌توانند در بهترین شرایط تا رده هشتم بالا بیایند اما اگر نتیجه‌ای غیر از این رقم بخورد طلایی پوشان در همین رده باقی می‌مانند. ذوب‌آهن هم با 33 امتیاز در رده چهارم قرر دارد. این تیم با بردن سپاهان به تیم‌های بالا نشین جدول نزدیک‌تر می‌شود و جایگاهش را تثبیت می‌کند اما نتیجه ای غیر از این رده چهارم مردان مجتبی حسینی را در خطر قرار می‌دهد. لی اولیویرا، احسان حاج‌صفی و مهرداد محمدی سه غایب تاثیر گذار سپاهان در دربی اصفهان هستند. در سمت مقابل ذوب‌آهن غایبی ندارد.


نفت‌تهران - پرسپولیس


شاگردان علی دایی در شرایطی به مصاف پرسپولیس می‌روند که یک هفته را به خاطر تمرین نکردن از دست دادند و نهایتا با گرفتن وعده و وعید در چند روز اخیر تمرینات خود را دنبال کردند. میلاد فراهانی دروازه‌بان و محمد دانشگر مدافع تیم نفت‌تهران در این بازی غایب هستند، اما دیگر بازیکنان این تیم می‌توانند برای دیدار با پرسپولیس در ترکیب تیم‌شان قرار بگیرند.علی دایی اعلام کرده که تیمش بهترین بازی این فصل خود را برابر پرسپولیس ارائه می‌کند و بدون شک او و مردانش تلاش می‌کنند هر طور شده از دیدار با پرسپولیس دست‌پر بیرون بیایند.


در طرف مقابل پرسپولیس غایبین زیادی دارد. رامین رضاییان و علی علیپور از سوی برانکو اجازه بازی ندارند. حسین ماهینی، محمد انصاری، وحید امیری و کمال کامیابی‌نیا محروم هستند. سید جلال حسینی مصدوم است و سروش رفیعی هم حضورش در هاله ای از ابهام قرار دارد. با چنین وضعیتی می‌توان گفت که برانکو دشوارترین بازی فصل را پیش رو دارد چرا که او باید به بازیکنانی میدان بدهد که تجربه کافی برای بازی‌های حساس را ندارند. اگر چه پرسپولیس برابر صبای قم هم با چند غایب به مصاف آن تیم رفت و دو بر صفر هم برنده شد اما حالا غایبین این تیم بیشتر هستند و نفت‌تهران هم به مراتب قوی‌تر از صبای‌قم است. حال باید منتظر ماند تا ببینیم سرمربی سرخ‌ها با چه تدبیری تیمش را به میدان نفت می‌فرستد.


پرسپولیس با 50 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است. آنها با تراکتورسازی تیم دوم جدول 5 امتیاز فاصله دارند و کسب هر نتیجه‌ای این تیم را در همین رده نگه می‌دارد. تیم برانکو با برد در برابر نفت می‌تواند به قهرمانی نزدیک‌تر شود. نفت تهران هم اکنون با 32 امتیاز در رده پنجم جای دارد و آنها در صورت پیروزی می توانند تا رده چهارم بالا بیایند. دیدار رفت این دو تیم با نتیجه 3-0 به سود پرسپولیس تمام شد. ماهینی، طارمی و کامیابی نیا برای پرسپولیس در آن مسابقه گل زدند. این دو تیم 13 بار با هم رودررو شده‌اند که چهار برد برای پرسپولیس، سه پیروزی برای نفت و شش تساوی حاصل شده است.


برنامه دیدار‌های باقیمانده از هفته بیست‌وسوم لیگ برتر به شرح زیر است:


یکشنبه - 15 اسفند 95
سپاهان اصفهان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 16، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
نفت تهران - پرسپولیس، ساعت 17:25، ورزشگاه تختی تهران





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته