دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محسن ناصریان، عضو شورای هنری دومین سالانه هنرهای شهری «بهارستان»:

آثار دومین سالانه هنری «بهارستان» از نظر کمی و کیفی رشد داشته است

عضو شورای هنری دومین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» تعداد آثار ارائه شده در این دوره را بسیار بیشتر از دوره قبل خواند و گفت: آثار این دوره از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشتند.
کد خبر : 163430

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیبا سازی شهر تهران، محسن ناصریان، عضو شورای هنری دومین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» تعداد آثار این دوره را بسیار بیشتر از دوره قبل خواند و گفت: با توجه به اینکه هنرمندان در هر دوره اطلاعات بیشتری از نحوه ارائه آثار کسب می‌کنند و رویداد بهارستان نیز به سمت جاافتادگی و شناخته شدن می‌رود، در این دوره آثار هم از نظر کمی و هم کیفی رشد بسیار خوبی داشتند.


وی تکرار رویدادهای هنری را عامل مهمی در افزایش کیفیت آنها خواند و ادامه داد: قطعا هر رویدادی با تکرار از مرحله آزمون و خطا عبور می‌کند و به سمت افزایش ظرفیت‌ها و کیفیت‌ها سوق می‌یابد.


عضو شورای هنری دومین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» افزود: سیاست کلی امسال بر این بود که آثار برخلاف سال قبل صرفا در چند محور به نمایش گذاشته نشود و به نوعی آثار بیشتری را در سطح شهر با عنصر توسعه و تکرار داشته باشیم.


ناصریان از امکان تکثیر برخی از آثار در نقاط مختلف تهران خبر داد و گفت: در سال‌های قبل از هنرمندان خواسته می‌شد که اثری را ارائه کنند که در فضای موجود امکان اجرا داشته باشد؛ اما امسال کار به این شکل بود که اگر اثری قابلیت تکثیر را داشته باشد، فضا برای اجرای این قابلیت و تکثیر فراهم شود.


وی فضای «بهارستان» را یک رویداد هنری مقطعی خواند و اظهار کرد: با توجه به اینکه رویکرد «بهارستان» مقطعی است لذا بنا بر این نیست که آثار خیلی جدی و فاخر به معنای ماندگار داشته باشیم. البته در این دوره سعی شد که سقف قیمت‌گذاری را از آثار ارائه شده، حذف کنیم تا هنرمندان به جای فکر کردن به مشغله مالی روی اثر تمرکز داشته باشند و اگر اثری با قابلیت بالاتری ارائه شد برای آن محدودیت ایجاد نشود.


عضو شورای هنری دومین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» فضای بهاری را از جمله ویژگی‌های این دوره خواند و تاکید کرد: با توجه به اینکه اصل و بنیاد ماجرای «بهارستان» مربوط به نوروز است؛ لذا ما سعی کردیم که آثاری با فضای نوروزی، بهار، نو شدن و شادمانی را در مرکز توجه قرار دهیم تا آثار در عین اینکه رویکردی بهاری دارند، جنبه تفریح و شادمانی را در دل خود حفظ کنند.


ناصریان افزایش میزان مخاطب را از جمله دلایل گسترده شدن فضای نمایش آثار دومین سالانه «بهارستان» خواند و گفت: در جلسات سیاست‌گذاری «بهارستان» ما به این نتیجه رسیدیم که باید قشر وسیع‌تری از مخاطبان و شهروندان را مد نظر قرار دهیم، لذا ایده تکثیر و تکرار مد نظر قرار گرفت که البته محاسبات پیچیده‌ای نیز داشت.


لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری «بهارستان» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش‌های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم‌مرغ‌های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب