دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1395 - 08:52

اعزام نیروهای نظامی سوریه و کمک‌های روسیه به منبج

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) جمعه اعلام کرد دولت سوریه و روسیه کاروان‌های بشردوستانه به سوی شهر منبج واقع در شمال کشور اعزام کرده‌اند، منطقه‌ای که در کنترل شورشیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار دارد.
کد خبر : 163425

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، جف دیویس، سخنگوی پنتاگون گفت: «ما اطلاع داریم و مشاهده کرده‌ایم که کاروان‌هایی بشردوستانه مورد حمایت روسیه و نظام سوریه به سوی منبج روانه شده‌اند. به همراه این کاروان، چندین خودروی زرهی نیز ارسال شده است.»


از سوی دیگر سرگئی رودسکای، رئیس مرکز فرماندهی ستاد مشترک ارتش روسیه گفت مرکز آشتی حمیمیم روسیه نخستین کاروان کمک‌های بشردوستانه خود را که شامل مواد غذایی و پزشکی می‌شود، به شهر منبج سوریه ارسال کرده است.


وی افزود:‌ «طبق توافقات انجام شده، از جمعه 3 مارس (13 اسفند) نیروهای سوریه وارد مناطق تحت کنترل کردها می‌شوند.»


شورای نظامی منبج پنج‌شنبه گذشته اعلام کرده بود با طرف روسی درباره تسلیم کردن مدیریت روستاهای غربی در حومه منبج به نیروهای نظام سوریه به توافق دست یافته‌اند.


نیروهای سوریه دموکراتیک آگوست 2016 (مرداد) با همراهی مستشاران آمریکایی و حمایت هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری واشنگتن، بر شهر منبج واقع در 30 کیلومتری مرز ترکیه سیطره یافت.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته