دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1395 - 10:48
در واحد بوشهر برگزار شد

هماهنگی کارشناسان دانشجویی و آموزشی واحد بوشهر با محور تعاملات بیشتر و بررسی چالش‌ها

نشست هماهنگی و توجیهی کارشناسان حوزه معاونت‌های آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دانشجویی و فرهنگی واحد بوشهر با محوریت بررسی ویژگی‌های تعالی آموزشی و چگونگی انجام این فرآیند در سالن شهید علیمحمدی دانشکده علوم انسانی این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 163421

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، مهندس یوسف مردانی مدیرکل آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد بوشهر در این نشست مهمترین وظیفه کارشناسان را پشتیبانی از تمام مجموعه دانست و گفت: «کارشناسان در این دو حوزه معاونتی رابطان اصلی میان دانشگاه و دانشجویان هستند که باید برای تسهیل امور و رضایت دانشجویان تلاش کنند.»


مردانی با بیان اینکه برای بهبود کیفیت ارائه خدمات باید به همه نکات توجه ویژه کرد، افزود: «سه معیار رهبری آموزشی، فرهنگ آموزشی و استراتژی توسعه آموزش از مهمترین این موارد است.»



وی ادامه داد: «تقویت اعتماد متقابل بین اعضای استادان، مدیران، کارکنان با دانشجویان اولویتی است که باید بدان توجه کرد.»


مدیرکل آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد بوشهر با تأکید بر اینکه دستورالعمل ها به منظور نظام‌مند کردن فرآیندهای اداری و آموزشی است، تشریح کرد: «بررسی و مطالعه آیین‌نامه ها، کمک شایانی به کاهش خطاهای سهوی در امور روزمره خواهد کرد.»


وی با بیان اینکه برنامه ریزی، هدف گذاری و اجرای برنامه ها توسط یک فرد یا گروه به تنهایی امکان پذیر نیست، اظهار کرد: «مشارکت کارکنان، استادان و دانشجویان در ارائه نظر، پیشنهاد و راهکارهای اجرایی بهترین راهکار برای اجرای هر چه بهتر اهداف دانشگاه است.»


مردانی گفت: «استقرار نظام پیشنهادها، تشکیل تیم ها و گروه‌های کاری و تواناسازی نیروی انسانی به عنوان مهمترین اقدامات برای استقرار مدیریت مشارکتی است.»


مهندس اشکان معصومی مدیرکل دانشجویی واحد بوشهر نیز با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع اظهار کرد: «توجه به دانشجویان نیازسنجی، ابتکار و نوآوری و اصلاح فرآیندها، مواردی هستند که باید به آن توجه کرد.»


معصومی با توجه به جایگاه دانشکده ها بر لزوم انجام همه خدمات دانشجویی و فرهنگی تأکید کرد و افزود: «توجه به مسائل فرهنگی و اسلامی در برخوردها و اجرای امور از واجبات غیر چشم پوشی است که باید مدنظر داشت.»



وی با بیان اینکه دقت و سرعت در انجام امور، رضایتمندی را حاصل خواهد کرد، گفت: «تشکیل مدون کمیته تخفیفات دانشجویی در راستای مفاد این آیین نامه، بررسی صحیح پرونده دانشجویان ممتاز و ارسال به موقع آن به کمیته تخفیفات دانشجویی، تشریح کامل آرای کمیسیون موارد خاص در بحث نظام وظیفه دانشجویان، دقت شرایط و ضوابط آیین نامه نقل و انتقالات دانشجویی از این موارد است.»


مدیرکل دانشجویی واحد بوشهر با بیان اینکه باید در زمان ورود دانشجو به دانشگاه، مسائل و موارد آموزشی و دانشجویی و همچنین حقوق وی به خوبی به ایشان تشریح شود، عنوان کرد: «نظارت مستمر همراه با اطلاع رسانی های به موقع، کمک شایانی به این مهم خواهد کرد.»


معصومی از ارتقای سامانه سیدا 4 به ویژه در بحث تخفیفات دانشجویی، کمیته انضباطی دانشجویان، در کنار صدور دیجیتالی مدرک دانش آموختگان در آینده ای نزدیک خبر داد که باعث تسریع در فرآیندها خواهد شد.


به گزارش آنا در ادامه این نشست که با پرسش و پاسخ همراه بود، آیین‌نامه های آموزشی – دانشجویی همچون نقل و انتقالات دانشجویان، تخفیفات دانشجویی، مسائل دانش آموختگان، نظام وظیفه و.... مرور و نکات چالش برانگیز در اجرای امور به بحث گذاشته شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب