دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1394 - 11:25

یانگیانگ، زن رباتیک ژاپنی- چینی + ویدئو

یانگیانگ یک ربات انسان‌نما با ظاهری زنانه است که به خوبی قابلیت‌های فناوری‌های مدرن را به رخ می‌کشاند. این ربات که خیلی شبیه به سارا پالین، سیاستمدار آمریکایی است، به راحتی صحبت می‌کند، چشمک می‌زند، می‌خندد،‌ دست می‌‌دهد و حتی در آغوش می‌گیرد.
کد خبر : 16338

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از DigitalTrends، این ربات توسط لابراتوار رباتیک هوشمند در دانشگاه اوزاکای ژاپن ساخته شده و به تازگی در کنفرانس اینترنت همراه جهانی در پکن از آن رونمایی شده است. یانگیانگ در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان می‌گفت: «من در ژاپن به دنیا آمده‌ام، اما در چین بزرگ شده‌ام».


این ربات با موهایی قهوه‌ای بلند و کت قرمز و عینک‌هایی خیلی شبیه به سارا پالین، سیاستمدار آمریکایی است اما سازندگان سعی کرده‌ بودند که آن را شبیه به سانگ یانگ، پروفسور کالج سانلیان و همسر یکی از کارخانه‌داران بزرگ چین بسازند.


سانگ یانگ که در این کنفرانس همراه ربات دوقلویش بود، در موردش گفت: «این ربات 43 درجه آزادی دارد و می‌تواند تمامی بدنش را حرکت دهد، ولی بیشترین میزان حرکاتش به صورتش مربوط می‌شود. به همین دلیل هم به خوبی می‌تواند تمامی حالات چهره را نشان دهد».


سازندگان این ربات تصمیم دارند آن را به یک سفیر آموزش تبدیل کنند که علم رباتیک را به کودکان یاد بدهد. حتی به این فکر می‌کنند که برای خوشامدگویی به بازدیدکنندگان موزه یا فروشگاه‌های بزرگ از آن استفاده کنند یا فراتر از آن، آن را برای خوانندگی تربیت کنند.


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته